tri pitanja
Pitali smo telekom i kablovske operatere u BiH hoće li dizati cijene svojih usluga
Pozvali smo BH Telecom, Telemach i M:tel i postavili im nekoliko pitanja o cijenama usluga, svi su odgovorili
Za nekoliko dana ispraćamo 2023. godinu i ulazimo u, nadamo se, bolju i sretniju Novu godinu. Međutim, ne možemo a da se ne zapitamo šta nas čeka i hoće li rasti cijene režija, proizvoda i usluga.
Kako bi riješili dileme, barem kada su u pitanju telekom operateri,pozvali smo BH Telecom, Telemach i M:tel i postavili im nekoliko pitanja. U nastavku su njihovi odgovori.
Da li ste planirali povećavati cijene svojih usluga od Nove godine, za koje pakete i u kojem iznosu?
BH TELECOM: Što se tiče izmjena cijena i uslova poslovanja, naglašavamo da BH Telecom posluje na konkurentnom i otvorenom tržištu te u skladu sa kretanjima ponude na istom adekvatno pozicionira ponudu svojih usluga vodeći računa o zadovoljstvu korisnika.
TELEMACH: Složena ekonomska situacija i dešavanja na geopolitičkom nivou uticali su i na povećanje određenih troškova poslovanja. Telemach cijene svojih paketa s početkom 2024. usklađuje s tržišnim okolnostima – sve kako bi održao visoku kvalitetu usluga i korisnicima nastavio pružati visokokvalitetne usluge na koje su navikli. Od 1. januara 2024. mjesečna naknada za korisnike Telemacha uvećat će se za 2,95 KM, a za korisnike Total TV-a 3 KM, o čemu smo na vrijeme obavijestili naše korisnike.
M:TEL: U ovom trenutku kompanija m:tel nema u planu poskupljenje usluga. Ukoliko u narednom periodu dođe do korekcija cijena usluga, korisnici će o tome biti blagovremeno obaviješteni.
Da li su cijene usluga korigovane tokom 2023. godine, koliko puta i u kojem iznosu?
BH TELECOM: Što se tiče ponude usluga iz mobilnog segmenta, u aprilu je izvršen redizajn postpaid (Extra) ponude BH Telecoma. Uz simbolično povećanje cijena značajno su uvećane količine saobraćaja u okviru predmetnih paketa. To je rezultiralo konstantnim uvećanjem broja korisnika i zadovoljstva kod istih. Također, u aprilu je izvršen redizajn prepaid dokupa u okviru kojeg su određeni dokupi povučeni iz ponude, novi su uvršteni u ponudu, a neki su redizajnirani na način da se uz manje uvećanje cijene količina saobraćaja značajno povećala.
U 2023. godini BH Telecom je uveo potpuno nove netFlat pakete za pristup Internetu koji omogućavaju značajno veće brzine po povoljnijim cijenama, što predstavlja unapređenje u odnosu na raniju ponudu.
Izmjenom ugovora na veleprodajnom, odnosno međuoperaterskom nivou, shodno dostavljenim vrijednostima izmijenjene su cijene terminacije A2P poruka na nacionalnoj razini, koje će se primjenjivati od 1. januara 2024. godine za komercijalni SMS.
“Protekle tri godine nismo povećavali cijene”
TELEMACH: Protekle tri godine nismo povećavali cijene usluga te smo tokom ove godine, u martu, cijene povećali za 2 KM. Drugi operateri su poduzeli slične korake već nekoliko puta zadnjih par godina te u ovoj godini povećali cijene do 10 KM mjesečno za svoje usluge.
Telemach BH svojim korisnicima nastavlja osiguravati najbolju vrijednost za njihov novac – surfanje najbržim internetskim brzinama, najveći broj naslova u Video Klubu, više od 130 kanala u HD-u, EON box za korisnike svih paketa kao i Giga brzine na području cijele BiH. Ono što Telemachovu ponudu dodatno čini jedinstvenom je i činjenica da su sve ove usluge sadržane u cijeni paketa, a od ovog mjeseca Telemach je uveo i nove kanale već od Start paketa: filmski kanal Cinemania, regionalni RTV Novi Pazar, domaći muzički Bujrum TV, kao i lokalnu radio stanicu Radio Konjic.
M:TEL: m:tel je kompanija koja cijene svojih usluga ne mijenja često. U toku 2023. godine bilo je izmjena cijena pojedinih usluga u skladu sa cijenama na tržištu. Korekcija mjesečnih pretplata primijenjena je na pakete integrisanih usluga, uslugu pristupa internetu, m:SAT uslugu i m:SAT integrisanih usluga za rezidencijalne korisnike, te uslugu pristupa internetu, IPTV uslugu i pakete integrisanih usluga za poslovne korisnike. Na taj korak smo se odlučili kao posljednji u nizu, a svjedoci smo svakodnevnog rasta cijena svih ostalih roba i usluga.
Konstantan i znatan rast inflacije u posljednjih nekoliko godina svakako utiče na sve oblasti života. Najveći dio tereta inflacije zapravo je podnijela kompanija m:tel, kako ne bi opteretila građane. Kompanija m:tel suočava se sa sve većim problemima zbog rasta cijena energenata, tehnike, rasta kamata, problema sa snabdijevanjem zbog globalne situacije u svijetu, tako da je rast cijena usluga m:tel-a uzrokovan isključivo barem djelimičnim pokrivanjem troškova.
Da li ste svojim korisnicima omogućili raskid ugovora bez plaćanja ugovorne obaveze?
BH TELECOM: U slučaju primjene izmijenjenih uslova, opisa i cijena usluga, koji su u potpunosti nepovoljniji za korisnike, postojeći korisnik na kojeg se izmjene odnose ima pravo raskinuti pretplatnički ugovor bez naknade u roku od 30 dana od dana objave tih izmjena. BH Telecom je svoje poslovanje i obaveze prema korisnicima u potpunosti uskladio sa Pravilom 69/2013 te iste primjenjuje u poslovnoj praksi.
TELEMACH: Svi na koje se primjenjuju izmjene Cjenovnika usluga, zaključno do 31. decembra 2023. imaju pravo u pogledu važećeg ugovora, propisano Pravilom 69/2013 o uslovima pružanja javnim telekomunikacijskih usluga i odnosima sa krajnjim korisnicima.
M:TEL: Svi korisnici koji su bili u minimalnom periodu trajanja ugovora, a kojima su novi uslovi pružanja usluge bili nepovoljniji, imali su mogućnost raskida ugovora bez plaćanja naknade, u periodu od 30 dana prije stupanja na snagu novih uslova i cijena korišćenja. Korisnici su o ovome bili obaviješteni blagovremeno, u skladu sa zakonom.