Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Do kuće je ostalo još par kilometara, a onda je napravio fatalnu grešku

saobracajna – hrvatska

Autocesta A3 na potezu od Nove Gradiške do Lužana kod Slavonskog Broda u Hrvatskoj s ponedjeljka na utorak odnijela je dva ljudska života, ali bila i poprište dviju ljudskih i porodičnih tragedija. Antu Ravlića, 54-godišnji Brođanina na radu u Švicarskoj, već je čekala porodica. Do kuće ga je dijelilo samo nekoliko kilometara. Ali onda je u najboljoj namjeri da im stigne napravio grešku koja ga je stajala života, piše Jutarnji list.

Prema zasad još nepotvrđenim rezultatima uviđaja, najvjerovatnije je krećući se autocestom iz smjera Zagreba previdio da treba izaći na izlazu Slavonski Brod – zapad i produžio je dalje crnim Passatom švicarskih oznaka. Kad je shvatio da je pogriješio, napravio je neshvatljiv potez. Okrenuo je vozilo i računajući valjda da će proći bez posljedica krenuo pretjecajnim trakom prema izlazu zapad. Bilo je 22.05 sati.

Strahovit udarac bio je posljedica direktnog sudara njegovog Passata i Mercedesa njemačkih oznaka kojim je upravljao 45-godišnji državljanin Turske u kojem je bilo pet članova njegove porodice, među njima i malodobna djeca. Nakon strahovitog udara Passat je odbačen na drugu saobraćajnu traku i na njega je naletio tegljač kojim je upravljao 22-godišnji vozač. Anto Ravlić poginuo je na mjestu, svih petero osoba iz Mercedesa je teško ozlijeđeno i prevezeni su u slavonskobrodsku opću bolnicu, a jednoj je osobi život u opasnosti.

Šta se tačno dogodilo policija nastoji ustanoviti i pomoću snimaka nadzornih kamera na naplatnim kućicama koje je zatražila od Hrvatskih autocesta.

I tek što je završio uviđaj te saobraćajne nesreće, oko 4 sata na istom južnom traku autoceste u smjeru Slavonskog Broda kod Nove Gradiške nova nesreća i nova porodična tragedija. Selim Selimi, 61-godišnji državljanin Makedonije, putovao je s 40-godišnjim sinom u Mercedesu švicarskih oznaka.

Iza njih je, kao i iza Ante Ravlića, bilo dugo putovanje, puno prijeđenih kilometara. Mercedes je u jednom trenutku prednjim desnim dijelom udario u zadnji dio poluprikolice Krone tegljača DAF kojim je upravljao 64-godišnji državljanin Srbije. Od udarca Mercedes je završio u centralnoj zaštitnoj ogradi autoceste u kojoj se i zaustavio. Tokom nekontroliranog kretanja Mercedesa vozačev sin ispao je iz vozila i na mjestu poginuo. Policija je uviđajem ustanovila da je bio vezan, a tek će obdukcija potvrditi je li razlog smrti 40-godišnjeg suvozača sigurnosni pojas.

Ova nesreća policajce koji su obavljali uviđaj podsjetila je na nesreću koja se dogodila gotovo na istom dijelu autoceste, samo na suprotnom kolničkom traku, i koja je bila kobna za popularnog makedonskog pjevača Tošu Proeskog. Autocestom A3 saobraćaj se zbog uviđaja odvijao voznom kolničkom trakom.

Nepažnja, umor, nekoncentriranost ili neki drugi uzrok koji tek treba ustanoviti istraga tako su u razmaku od samo nekoliko sati na najprometnijoj autocesti u Hrvatskoj od Bregane do Lipovca uzeli dva ljudska života. Vrijeme je godišnji odmora kad se mnogi žure što prije stići kući, pa vrijedi stalno upozorenje policije vozačima da pažljivo voze, odmore se svakih nekoliko sati, odspavaju…

Sve duža čekanja na graničnim prijelazima dodatno povećavaju nervozu vozača koji onda bržom vožnjom žele nadoknaditi izgubljeno vrijeme. Ili se odluče na nepromišljene poteze poput vožnje u suprotnom smjeru pretjecajnim kolničkim trakom najprometnijom autocestom u Hrvatskoj.

Posljedice su u pravilu tragične

Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni saobraćaj, tehniku i procjenu motornih vozila i plovila, smatra kako je vožnja u suprotnom smjeru autoceste u pravilu posljedica grube greške i nepažnje vozača i u pravilu uvijek završava tragičnim posljedicama. Tu grešku je teško spriječiti i najbolje bi bilo da vozač, kad napravi takvu grešku, skrene na zaustavni trak, a na autocestama postoji dobra vertikalna signalizacija.

Udar prednjim dijelom u zadnji dio teretnjaka je jedna od najčešćih nesreća na autocestama. Da bi se to spriječilo, stražnja strana teretnjaka treba uvijek biti dobro osvijetljena, čista i oblijepljena reflektirajućim trakama ili imati čvrste štitnike.