Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Kontrola brzine

Velika promjena na hrvatskim autocestama zbog koje bi neoprezni mogli olakšati novčanik

autocesta – hrvatska – putarina

Iz HAC-a objasnili zašto se uvodi kontinuirani nadzor brzine na autocestama

Sve su glasnije najave da će se na hrvatske autoceste uvesti kontinuirani nadzor brzine.

Da se priprema uvođenje stalnog nadzora brzine na autoceste, potvrdili su iz Hrvatskih autocesta za Index.hr.

Iz HAC-a objasnili zašto se uvodi kontinuirani nadzor brzine na autocestama

Kako kažu iz HAC-a, iako su saobraćajne nesreće na hrvatskim autocestama relativno rijetke, kada se dogode, često imaju tragične posljedice.

“Upravo zbog činjenice da autoceste omogućuju vozačima ostvarivanje većih brzina od dopuštenih i da se time bitno narušava sigurnost saobraćaja, HAC je odlučio podržati napore MUP-a u projektu kontrole i nadzora brzina na cestama sukladno Nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa s jednim jedinim ciljem – povećanja sigurnosti saobraćaja. Uvođenjem kontinuiranog automatskog nadzora brzina na našim autocestama povećat će se sigurnost saobraćaja, smanjit će se posljedice saobraćajnih nesreća, utjecat će se na promjenu ponašanja vozača, što će imati refleksiju i na način ponašanja vozača na ostalim cestama”, poručuju iz HAC-u.

Kako će se vršiti kontrola brzine? Na dva načina

Pojasnili su i kako će se vršiti kontinuirana kontrola brzine na autocestama.

“Jedan od načina nadzora brzine bit će mjerenje prosječne brzine vozila na određenoj dionici autoceste, a drugi način bit će radarska kontrola na tačno određenoj lokaciji kao što je zona izvođenja radova gdje je upravo neprilagođena brzina najčešći uzrok saobraćajnih nesreća. Lokacije koje će biti pod nadzorom brzine bit će obilježene saobraćajnim znakovima koji će pravovremeno upozoriti na nadzor odnosno kontrolu brzine. Time želimo postići pravovremeno upozorenje, nije namjera u kažnjavanju”, tvrde iz Hrvatskih autocesta.

Tvrde da ovo nije represija

Dodatno su pojasnili kako se ne radi o represivnoj mjeri.

“Ne radi se o represivnoj mjeri, nego spašavanju ljudskog života. To su u različitim stepenima već implementirale Norveška, Holandija, Austrija, Italija… Iskustva Holandije, gdje je mjerenje prosječne brzine prvi put uvedeno još 2001. na autocesti E19 između Rotterdama i Delfta, ukazuju na učinak smanjenja prekoračenja brzine kretanja vozila ispod 0,5 posto dok se broj smrtnih slučajeva smanjio za više od 50 posto”, zaključili su iz HAC-a.