Slika generisana uz pomoć AI
“Sve oči uprte u Rafah”, objava koju je podijelilo više od 47 miliona ljudi
Slika i slogan postali su viralni nakon ovosedmičnog izraelskog zračnog napada na kamp za raseljene Palestince u gradu Rafah, na jugu Gaze
Slika generisana umjetnom inteligencijom koja prikazuje šatorske kampove za raseljene Palestince i slogan koji glasi „All Eyes on Rafah“ (“Sve oči uprte u Rafah”) širi se društvenim mrežama.
Kako piše BBC, objavu su korisnici Instagrama podijelili više od 47 miliona puta, što uključuje i poznate ličnosti poput Dua Lipe, Lewisa Hamiltona i Gigi i Belle Hadid.
Slika i slogan postali su viralni nakon ovosedmičnog izraelskog zračnog napada na kamp za raseljene Palestince u gradu Rafah, na jugu Gaze. Objavio ju je mladić iz Malezije na svom nalogu na društvenim mrežama.
Ministarstvo zdravlja koje vodi Hamas saopćilo je da je u napadu najmanje 45 ljudi poginulo, a stotine ranjeno. Izrael je rekao da su meta napada bila dvojica vođa Hamasa i da je smrtonosna vatra vjerovatno uzrokovana sekundarnom eksplozijom.
Došlo je do široke međunarodne osude izraelskog napada, koji je izraelski premijer Benjamin Netanyahu nazvao “tragičnim nesrećom”.
Smrtonosni incident u Rafahu doveo je do toga da su ljudi objavili snimke iz februara ove godine Richarda Peeperkorna, predstavnika Svjetske zdravstvene organizacije na okupiranim palestinskim teritorijama.
On je tada rekao novinarima da su “sve oči uprte u Rafah”, upozoravajući izraelske snage da ne napadaju grad.
Govoreći putem internetskog poziva novinarima u sjedištu UN-a u Ženevi, Peeperkorn je rekao da se plaši “nezamislive katastrofe” ako izraelska vojska izvrši upad velikih razmjera u grad kojem je prijetila invazijom.
Zvaničnici i aktivisti od tada ponavljaju Peeperkornovu frazu kako bi izrazili svoju zabrinutost i protivljenje izraelskoj vojnoj operaciji u Rafi, koja je počela prije tri sedmice.
U mjesecima koji su uslijedili, slogani “All Eyes on Rafah“ pojavili su se na skupovima širom svijeta i na društvenim mrežama.
Ipak, u posljednja dva dana, slika sa sloganom koju je stvorila umjetna inteligencija, proširila se na web stranicima društvenih medija s više od 47 miliona dijeljenja u četvrtak popodne.
Ostale poznate ličnosti koje su podijelile sliku i slogan su američki glumac Mark Ruffalo, indijska glumica Priyanka Chopra i sirijska glumica Kinda Alloush.
Stručnjaci koji su razgovarali s BBC-jem kažu da postoji niz faktora koji objašnjavaju zašto je poruka “All Eyes on Rafah“ postala viralna u tako kratkom vremenu. Među njima su priroda slike koju je stvorila umjetna inteligencija, jednostavnost slogana, lakoća s kojom korisnici Instagrama mogu da podijele objavu u samo nekoliko klikova, i njeno prihvaćanje od strane poznatih ličnosti.
Prema Anastasiji Kavadi, koja vodi magistarski kurs o medijima, kampanji i društvenim promjenama na Univerzitetu Westminster, najvažniji faktor je, međutim, tajming i politički kontekst posta. Ona objašnjava da je to postalo viralno u vrijeme kada su mnogi bili “bijesni” na vijest o napadu na kamp u Rafi.
Slika koja prikazuje ogromnu pustinju i šatorski kamp sa tekstom “Sve oči uprte u Rafu“, ne prikazuje pravo mjesto ili grad Rafah. Primjetno je da su odsutne slike mrtvih tijela, krvi, snimke stvarnih ljudi, imena ili uznemirujućih scena. To je dovelo do kritika s nekih strana.
Reagirajući na kritike, malezijski umjetnik koji je napravio sliku, poznat pod korisničkim imenom shahv4012, napisao je u priči na Instagramu:
-Postoje ljudi koji nisu zadovoljni slikom i predloškom, izvinjavam se svima ako sam napravio grešku. Što god, nemojte sad omalovažavati pitanje Rafe, proširite ga tako da budu potreseni i uplašeni zbog njenog širenja – poručio je.