poznat uzrok pada?
Snimak razgovora pilota Bryantovog helikoptera i kontrole leta: Koje su vam namjere?
Iz podataka o putu letjelice vidljivo je da je u trenutku pada naglo ubrzala, čak do 300 kilometara na sat.
Na društvenim mrežama pojavio se cijeli razgovor između pilota helikoptera u kojem je bio Kobe Bryant i troje kontrolora leta s kojima je on komunicirao na putu od aerodroma “John Wayne” do mjesta nesreće.
U ovoj nesreći, osim legendarnog košarkaša, nastradalo je još osam osoba.
Zbog guste magle i prometa koji je uzrokovan njome pilot je morao kružiti 15-ak minuta oko aerodroma, no u konačnici je, čini se, izgubio osjećaj za prostor i zbog niskog položaja udario u planine.
– Vremenski uvjeti bili su ispod minimuma za siguran let – rekao je portparol tamošnje policije Josh Rubenstein.
Razgovor između pilota helikoptera 2EX i kontrolora leta pročitajte u nastavku.
– Helikopter 2EX, ovdje ”Burbank Tower” (aerodrom na kojem su trebali sletjeti). Recite nam svoje namjere.
– Zadržavamo posebne VFR uvjete, tražimo tranziciju na 101 zapadni dio aerodroma – odgovorio je pilot.
– Helikopter 2EX, ostanite zasad izvan zračnog prostora ”Burbanka”, imamo avion koji kruži i čeka slijetanje.
– 2EX čekamo.
Nakon tri minute čekanja ponovno se javio toranj i tražio da helikopter pričeka dodatne tri minute, na što je pilot odgovorio da će nastaviti čekati.
– Kako biste nastavili planirati, očekujte da ćemo vas prebaciti na sjeverni dio aerodroma. Razgovarao sam s ”Van Nuysom” i rekli su mi da imaju nekoliko odlazaka s tog dijela aerodroma, tako da možete očekivati da nastavite tom rutom.
– Uredu, nema problema – odgovorio je pilot.
Nakon toga je toranj na aerodromu ”Burbank” odobrio prolaz helikoptera po posebnim VFR uvjetima na visini od 760 metara i niže s jugoistočnog dijela aerodroma u sjeverozapadni dio. Pilot je potvrdio naredbe koje je dobio i rekao da nastavlja prema danim uputama.
– 2EX, nastavite pratiti sjeverozapadnu ruku i onda se priključite na liniju 118, a nakon toga će vas ”Van Nuys” dalje voditi. Radarska je komunikacija prekinuta.
Helikopter se tada javio aerodromu “Van Nuys” sa svojim namjerama slijetanja i uputama koje je dobio. U toj poruci rekao je da se nalazi na visini od 425 metara, što je znatno manje od upute koju je dobio od kontrolnog tornja u ”Burbanku”.
Toranj “Van Nuys” javio mu se s detaljnim uputama prema kojima treba proći taj dio aerodroma do slijetanja i na kraju je ponovio da visina mora biti na 760 metara visine ili niže.
Nedugo nakon toga helikopter je dobio odobrenje za prolaz kroz aerodrom po posebnim VFR uvjetima.
– Helikopter 2EX, kontaktirajte ”Socal” na 134.2 za nastavak leta.
– 134.2 – odgovorio je pilot i to su bile njegove posljednje riječi…
– Helikopter 2EX, molim identifikaciju, čulo se od ”Socala”, kontakta za slijetanje.
Odgovora nije bilo, a helikopter je izašao izvan prostora aerodroma i mjesta gdje je trebao sletjeti.
– Helikopter 2EX, pratite kod 1.200, tražite li nastavak leta?
Odgovora ponovo nije bilo.
– 2EX, gdje… recite nam svoje namjere.
Bez odgovora.
– 2EX, i dalje letite prenisko ako ste nastavili letjeti dalje.
Nekoliko sekundi nakon toga helikopter je nestao s radara.
Iz podataka o putu letjelice vidljivo je da je u trenutku pada naglo ubrzala, čak do 300 kilometara na sat.
Također, vatrogasne službe koje su stigle na mjesto nesreće svjedoče o velikoj buktinji koju je izazvalo gorivo. Tank je bio prilično pun, s obzirom na to da let nije bio dug.