Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Alaska Airlines

Pojavio se snimak hitnog slijetanja aviona, zastrašujuća svjedočanstva putnika

avionska nesreća
FOTO: Screenshot/X

“Rekli su da je u tom redu bio dječak kojemu je majica isisana iz aviona, a majka ga je držala da i on ne ode s njom”

Alaska Airlines privremeno će prizemljiti flotu od 65 aviona Boeing 737 MAX 9 nakon što je avion pun putnika morao hitno sletjeti u petak nakon što je eksplodirao panel u kabini, rekao je izvršni direktor Ben Minicucci.

Avion se vratio nekoliko minuta nakon što je krenuo na let za Kaliforniju nakon što je u petak otpao vanjski dio, uključujući prozor. Kako javlja BBC, doslovno je ostao bez dijela trupa.

Minicucci je saopštio da će avion biti vraćen u promet tek nakon održavanja i sigurnosnih inspekcija, a očekuje da će one biti dovršene u “idućih nekoliko dana”. Taj je potez opisao kao mjeru opreza.

Avionska kompanija je objavila da će privremeno prizemljiti svih 65 svojih aviona 737 MAX 9 radi provođenja inspekcija.

Let 1282 Alaska Airlinesa, koji je poletio iz Portlanda u Ontariju za Kaliforniju, imao je incident ubrzo nakon polijetanja u 17:06 po pacifičkom vremenu i sigurno sletio natrag u Portland u 17:26 sa 171 putnikom i šest članova posade, pokazuju podaci avionske kompanije i web stranice Flightradar24.

Istražuje se incident pada pritiska

Čini se da fotografije aviona pokazuju da se panel koji se može koristiti kao zadnji izlaz u kabini odvojio od aviona, rekli su Flightradar24 i sigurnosni analitičari. Na društvenim mrežama pojavile su se fotografije na kojima na avionu nedostaju prozor i dio bočne stijenke. Bile su spuštene maske za kisik.

“Iako se ovo događa rijetko, naša posada bila je obučena i pripremljena za sigurno upravljanje situacijom”, objavila je Alaska Airlines.

Nacionalni odbor za sigurnost prometa rekao je da istražuje incident pada pritiska. Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) objavila je da je posada prijavila problem s pritiskom i da će to istražiti.

Novi MAX 9 isporučen je Alaska Airlinesu krajem oktobra, a certificiran je početkom novembra, prema podacima FAA-e.

“Svjesni smo incidenta s leta 1282 Alaska Airlinesa”, rekli su iz Boeinga. “Radimo na prikupljanju više informacija i u kontaktu smo sa zračnim prijevoznikom. Boeingov tehnički tim spreman je podržati istragu”, dodali su.

MAX 9 ima vrata zadnje kabine iza krila koja se mogu aktivirati u zbijenim konfiguracijama sjedišta kako bi se zadovoljili zahtjevi evakuacije, rekao je Flightradar24.

No, ta vrata su trajno “blokirana”, odnosno deaktivirana na avionima Alaska Airlinesa.

Zastrašujuća svjedočanstva putnika

Ta vrata potječu od ranijeg modela – 737-900ER. Nekoliko operatera tog modela koji ne treba dodatna sjedišta odlučilo se blokirati vrata prije isporuke, smanjujući težinu i čineći kabinu fleksibilnijom. Boeing i Alaska Airlines nisu odmah odgovorili na zahtjev da se oglase o vratima.

“Začuo se jako glasan prasak iz smjera zadnjeg dijela aviona i buke i sve su maske za zrak pale”, rekao je Evan Smith, jedan od 171 putnika u avionu.

“Rekli su da je u tom redu bio dječak kojemu je majica isisana iz aviona, a majka ga je držala da i on ne ode s njom”.

Diego Murillo rekao je da je rupa “široka poput frižidera”. Putnica Elizabeth Lee je dodala: “Dio aviona je nedostajao, a vjetar je bio izuzetno glasan. Ali svi su bili na svojim sjedištima i imali su pojas”.

Jessica Montoia opisala je let kao “put iz pakla” dodajući da je vjetar jednom čovjeku izbio telefon iz ruke.

Historija katastrofalnih nesreća

Prošlog mjeseca FAA je također reagirala u vezi porodice MAX i pozvala avionske kompanije da pregledaju modele Max zbog mogućih labavih vijaka u sistemima upravljanja kormilom.

Boeing 737 MAX opisan je kao “najprovjereniji avion u historiji” nakon niza sigurnosnih problema.

Avioni porodice Max bili su prizemljeni u martu 2019. na godinu i po dana nakon što su se dva MAXA srušila pod sličnim okolnostima pri čemu su poginuli svi putnici i članovi posade u oba aviona. Poginulo je ukupno 347 osoba.

Stručnjak za zrakoplovstvo John Strickland rekao je da se incident Alaska Airlinesa uvelike razlikuje od tih nesreća, dodajući da je 737 MAX otkako je vraćen u promet imao “golemu sigurnosnu evidenciju”.

“Iako imamo malo dokaza zašto je ovaj dio trupa otpao, to nema nikakve veze s prizemljenjem aviona na 18 mjeseci”, rekao je Strickland za BBC News. “No, prirodno je da Alaska Airlines ima oprezan pristup prizemljenjem svoje flote”.

Nedavno je Boeing objavio da će povećati tempo isporuka tipa 737 MAX nakon što je riješio problem dopreme koja je zahtijevala dugotrajne inspekcije novih aviona i njihovog inventara, izvijestila je novinska agencija Reuters.

Oko 1300 aviona tipa 737 MAX isporučeno je kupcima, pokazuju podaci Boeinga.