Otkrivena fatalna greška pilota koja je dovela do tragedije
Pilot aviona koji se srušio u ponedjeljak u Kolumbiji upozoren je da možda neće imati dovoljno goriva za cijeli let prije polijetanja sa aerodroma u Boliviji, prenosi BBC, a prema izvorima koje citira Russia Today, upravo je pilot je odlučio da preskoči planirano dosipanje goriva jer je let kasnio.
Avion u kome se nalazilo 77 ljudi, od čega većina fudbaleri brazilskog nogometnog kluba Chapecoense, trebalo je da dopuni gorivo u bolivijskom gradu Cobiji na granici Perua i Brazila prije nego što se uputi na svoju konačnu destinaciju prenosi Russia Today, ali loklani mediji pišu da je to i nije bilo moguće jer je lokalni aerodrom u Cobiji zatvoren noću.
Tragičan niz događaja počeo je kada je brazilski tim morao da uzme čarter let iz Bolivije u Kolumbiju umjesto direktnog leta iz Brazil. Zbog propisa brazilskog organa civilnog vazduhoplovstva, ANAC, koji zabranjuje polaske i dolaske čarter aviona kompanija koje nisu registrovane u zemlji, prenosi Blic.
Zbog toga je brazilski tim krenuo iz Sao Paola u Santa Cruz de la Seira u Boliviji, odakle je trebalo čarter letom kompanije “LaMia Airlines” da stigne u Kolumbiju. Međutim, avion bolivijske avio kompanije kojom su letjeli iz Sao Paola kasnio je više od sat vremena, zbog čega je čarter “La Mia” zakasnio na dopunjavanje goriva u Cobiji.
Brazilski list “O Globo” piše da je zbog nemogućnosti da dopuni gorivo, pilot aviona Migel Quiroga odlučio da napuni rezervoar aviona do vrha i krene direktno u Medelin, čime bi skratio sat vremena puta.
Fredi Agudsto Bonila, šef Odjeljenja za bezbjednost avionskog saobraćaja prethodno je izjavio da se sa velikom dozom sigunosti može reći da u trenutku pada aviona u njemu nije bilo goriva koliko predviđaju pravila međunarodnog saobraćaja.
Pilot je prvo javio da ima problema sa elektronikom, pa tek kasnije da mu nedostaje goriva. Šef Uprave za civilni avio saobraćaj Kolumbije, Alfredo Bocanegra vjeruje da je pilot tek u posljednjem trenutku javio da mu nedostaje gorivo jer se plašio kakve bi to posljedice moglo da ima po kompaniju i njega samog.
Poruka preminulog direktora kluba otkriva zbog čega je avion kasnio
Na mjestu gde je avion pao nije pronađeno gorivo, što ide u prilog tezi da je manjak goriva kriv za nesreću, ali istovremeno postoji mogućnost da je pilot gorivo ispustio kada je shvatio da će avion pasti da ne bi došlo do eksplozije priliokom udarca u zemlju.
Istragom, za koju se očekuje da bi mogla da traje mjesec dana, trebalo bi da se utvrdi da li je manjak goriva uzorokovao pad aviona ili je u pitanju, kako su prenijeli neki lokalni mediji, curenje goriva.
Kompaniji “LaMia Airlines” do kraja istrage oduzeta je licenca za rad.