Nakon godinu dana riješena misterija pada aviona Air Asije
Tragedija koja se desila u decembru prošle godine u kojoj se avion Air Asije srušio u Javansko more u Indoneziji, pri čemu su poginule 162 osobe, u najvećoj je mjeri posljedica tehničkog kvara na upravljačkom sistema Airbusa A320-200, te slučajne greške posade, izjavili su danas indonezijski istražitelji u svom završnom izvještaju.
Zbog višesatnih problema s upravljačkim sistemom piloti su, u veoma lošim vremenskim prilikama, isključili automatski pilot kako bi otklonili problem, nakon čega su izgubili nadzor nad letjelicom, izvijestio je Nacionalni odbor za sigurnost u saobraćaju.
Prema tom završnom izvještaju, automatski pilot je isključen zbog stalnog oglašavanja uzbune koje je nastalo zbog pukotine u varu na navigacijskom sistemu koji pomaže u kontroli pokreta upravljačke ručice.
Kada se signal za uzbunu oglasio četvrti put, piloti su uključili automatske sklopke na dijelu kontrolnog sistema pokušavajući ga ponovo aktivirati. Tim potezom su isključili automatski pilot nakon čega je letjelica počela gubiti stabilnost, navodi se u izvještaju.
“Nakon kasnijih poteza posade avion se više nije dao kontrolisati”, što je prouzročilo “duži prekid struje”, obrazlaže se u izvještaju.
Airbus A320-200 koji je 28. decembra 2014. iz indonezijskog grada Surabayje letio u Singapur nestao je s radarskih zaslona pola sata nakon polijetanja, pošto je zatražio dopuštenje za povećanje visine zbog teških meteoroloških uslova.
Indonezija ima slabe rezultate na polju zračne sigurnosti. U avgustu se putnički avion srušio u planinama u Papui pri čemu su poginula sva 54 putnika. U junu se indonezijski vojni avion u kojemu si bili članovi porodica vojnika i civili srušio na četvrt u gradu Medanu, pri čemu su poginule 142 osobe, među njima dvadesetak stanovnika te četvrti.