Kako svjetske metropole rješavaju problem velikog zagađenja zraka
Gradovi u Bosni i Hercegovini i ove su zime imali velikih problema sa zagađenjem zraka. U brzopletom pokušaju ublažavanja zagađenja u Sarajevu je uvedeno, a zatim jednako hitro ukinuto pravilo par-nepar za vozila.
Iskustva pojedinih metropola u svijetu koje imaju mnogo više vozila i drugih izvora zagađenja od gradova u BiH, mogla bi pomoći bh. vlastima kako da se konačno dugoročno uhvate u koštac sa ovim problemom i riješe ga u budućnosti.
Portal Fokus.ba u nastavku donosi neka od rješenja koja su pomogla velikim gradovima u svijetu.
Kao najjednostavniji i ujedno očekivani potezi pojedinih gradova u svijetu bili su ograničavanje kretanja vozila u najugroženijim dijelovima grada, promoviranje vožnje biciklom, strožije mjere prema industrijskim postrojenjima kao i potpuna zabrana za vozila koja ispuštaju veliku količinu štetnih čestica
Ipak, pojedini gradovi uveli su i dodatne mjere te se fokusirali na razvojne projekte u oblasti okoliša.
Tako je Chicago u deset godina uspio proširiti svoje zelene površine na čak 1,6 miliona kvadratnih metara, koristeći i krovove zgrada. Nove zelene površine u velikoj mjeri mogu poboljšati kvalitet zraka.
Gradske vlasti u italijanskom Milanu ranije su uvodile šestosatnu dnevnu zabranu kretanja po ulicama za sve privatne automobile (od 10 do 16 sati). Vozači su uglavnom poštovali ovo pravilo, a oni koji nisu, platili su visoke kazne.
Indijski New Delhi svojevremeno je uveo privremenu zabranu prodaje vozila sa dizel motorima, dok u norveškom Oslu planiraju potpunu zabranu za vozila 2019. godine.
Njemački Freiburg je uložio u javni prevoz i tako ga učinio veoma jeftinim za građane. Osobama koje se odreknu svojih vozila, gradske vlasti nude besplatno korištenje javnog prijevoza.
Indijski Bangalore je uložio u plinski pogon za 6.000 autobusa u gradu. Na ovaj način, u nekoliko godina, zagađenost zraka je smanjena za 20 posto.
U Minhenu planiraju da se cijeli grad napaja električnom energijom iz obnovljivih izvora do 2025. godine. Do sada su na dobrom putu, jer je do 2015. godine 37 posto električne energije u gradu stiglo iz obnovljivih izvora.
U Rio de Janeiru mnogo ulažu u edukovanje stanovništva o važnosti zaštite okoliša i smanjenja zagađenja zraka.
Inžinjeri širom svijeta nastoje osmisliti inovativna rješenja za smanjenje zagađenja zraka. Tako je Univerzitet za inžinjerstvo i tehnologiju u Peruu kreirao veliki bilbord koji dnevno može pročistiti 100.000 kubnih metara zraka. U bilbordu se nalazi i voda koja kroz filtere pročišćava zrak od bakterija i štetnih čestica.