“Igor i rođaci”: Sevdah na norveškom
Da se Bosanci i Hercegovci smatraju najbolje integrisanom imigrantskom grupom u skandinavskim zemljama pokazuje i primjer jedne muzičke grupe iz Norveške, koja ovih dana snima novi album u Mostaru, u studiju Muzičkog centra Pavarotti.
Riječ je o muzičarima većinom porijeklom iz BiH koji, nakon uspjeha koje su postigli u Norveškoj, novi materijal rade na bosanskom jeziku, za publiku u domovini, čime će kulture dviju zemalja biti još više približene.
Poslije tri albuma i muzike koja uključuje i sevdah na norveškom, momci iz grupe “Igor i Rođaci” još jednom će savremene muzičke žanrove “začiniti” zvukom i ritmovima balkanskih prostora.
Igor Dunđerović iz Sarajeva, Elvis Medić iz Ključa, Sanjin i Mili Oručević iz Mostara, Almir Mešković iz Tuzle i Daniel Lazar iz Beograda, članovi su norveškog benda, čije ime u prevodu znači “Igor Dunđerović i Udruženje Rođaka”.
Četiri prva člana grupe žive u Norveškoj još od devedesetih godina prošlog stoljeća i neki od njih su zaista rodbinski povezani. Idejni tvorac projekta, Igor Dunđerović tako kaže da je u srodstvu sa pjevačem Elvisom Medićem.
“On je meni rođak, znači moje mame rođak. Saso i Mili su rođaci iz Mostara. U Norveškoj je tako, znate, da je najveći broj Bosanaca Mostarci, tako da nam cijelo vrijeme taj Mostar se vraća. Jedan je oženio Mostarku, drugi je oženio Mostarku, jedini sam ja Norvežanku oženio. Svi su ostali s Mostarkama”, priča Dunđerović.
Upravo je veza dijela grupe sa Mostarom, gdje njeni članovi Sanjin i Mili redovno dolaze, bila ključna da se grupa odluči novi album uraditi u studiju Muzičkog centra Pavarotti. O uslovima rada u Mostaru, gitarista Mili Oručević nam priča:
“Što se tiče toga, mi smo prezadovoljni. Snimali smo, eto, imamo tri-četiri albuma gore u Norveškoj što smo snimali, čak više albuma – ako uzmemo pojedinačne albume što smo svi radili – što se tiče standarda, vrhunski je standard, prezadovoljni smo ovdje kako nas svi tretiraju. Stvarno ono vrlo rado bi se ja mislim i vratili isto tako povodom druge neke prilike.”
Odsvirali su nam muziku iz njihove sevdalinke na norveškom, pod nazivom “Katarina”. Album kojeg rade u Mostaru je nešto novo. Radni naziv je “Kafana Hollywood” i svih 12 pjesama je na bosanskom jeziku. Muzika je mješavina modernih žanrova začinjena balkanskim zvukom.
“Najviše smo ubacili sevdaha. Toga ima. Ima malo starogradskih, ima ovako jedna pjesma koja se zove ‘Tuzlanka’ koja malo ‘baca’ na starogradske”, dodao je Mili Oručević.
Violinista Daniel Lazar o prijemu među Norvežanima muzike koju sviraju dodaje:
“Pa, dobro reaguju na našu muziku, pošto je njihova muzika malo hladnija, tako mi im donosimo malo toplije note.”
“U Norveškoj se balkanska muzika tretira manje-više kao jazz. I, pošto svi mi razumijemo te ritmove, onda se s njima hvalimo. I onda Norvežani od nas to traže. I onda ubacujemo, sad mi kombinujemo neke norveške pjesme s našim ritmovima i to je njima interesnatno”, naglašava Igor Dunđerović.
“Pa, vole nas u Norveškoj. Generalno, Bosanci se vode kao najbolje integrisana ‘rasa’ u Norveškoj, tako da smo ok, sa Norvežanima smo super”, priča pjevač Elvis Medić.
“Pojavljuje se situacija kad se mi malo opustimo, kad sjednemo, uvijek završimo našim ritmovima. Uvijek završimo u našim vicevima i Norvežani, intelektualni, to razumiju i vole, ali naši ljudi to razumiju još bolje. I sad mi sjedimo, ideja je: ‘Momci, haj’mo nešto naše napraviti!’ I onda naša raja nas najviše ‘gura’, oni se ponose s nama, što se mi fino prezentiramo Norvežanima”, još kaže idejni tvorac projekta Igor Dunđerović.
Inače, grupa “Igor i Rođaci” uspjela je preko interneta, uplatama raznih bh. udruženja u Skandinaviji, pojedinaca, samih Norvežana, te vlastitim sredstvima, osigurati novac za snimanje albuma u Mostaru. Svoje utiske podijelio je producent projekta u Mostaru, Đenan Mujić:
“Bend – odličan, super. Dobio sam demo-snimke prije par mjeseci. Preslušao, vidio neki kvalitet, nešto što bi, po mom mišljenju, trebalo proći na ovim prostorima”, kaže Mujić.
Grupa “Igor Dunđerović i Udruženje Rođaka” već ovih dana održaće i prvi nastup za mostarsku publiku u Muzičkom centru Pavarotti.