Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

hrvatska

Državljanin BiH vozio kamion, u nesreći poginula dva radnika Hrvatskih autocesta

FOTO: Kristina Stedul Fabac/Pixsell

Umor, brzina, trenutak nepažnje ili nešto drugo – okolnosti nesreće još se utvrđuju

Dvojica radnika Hrvatskih autocesta poginula su jutros u prometnoj nesreći na autocesti Rijeka-Zagreb u smjeru glavnoga grada između Ravne Gore i Vrbovskog. Kamion je naletio na njih i na ophodno vozilo koje je bilo na zaustavnoj traci i propisno obilježeno.

Vozač kamiona je državljanin BiH

Kako je javio HRT, kamionom koji je naletio na radnike HAC-a upravljao je državljanin Bosne i Hercegovine u dobi od 64 godine. On je zadržan u riječkom Kliničkom bolničkom centru na liječenju, no zasad nije poznato o kakvim se ozljedama radi. No prema nekim informacijama, za koje još nema potvrde, u međuvremenu je otpušten i priveden u policijsku stanicu.

Praksa je takva da po završetku istražnih radnji osumnjičenik biva priveden u nadležno državno odvjetništvo, koje onda odlučuje o istražnom zatvoru. S obzirom na to da je riječ o stranom državljaninu, vjerovatno će mu nakon što bude pušten iz bolnice biti određen istražni zatvor u trajanju od mjesec dana zbog opasnosti od bijega.

Alkotest vozača kamiona navodno je pokazao 0.0 promila.

Index je ranije javio da je kamion kojim je izazvana teška nesreća u vlasništvu firme iz Siska.

Ranije su saznali i da je radnik pukom srećom izbjegao nalet kamiona i neozlijeđen je u nesreći. No dva radnika kamion je udario i na mjestu su poginuli.

Oba radnika bila su, može se reći, u prvoj polovini života. Kako se saznaje, jedan je rođen 1992., a drugi 1979. godine. Živjeli su u obližnjim mjestima u Gorskom kotaru. U naletu kamiona ophodarsko vozilo završilo je na boku, na travnatoj površini uz autocestu.

Promet dionicom između čvora Ravna Gora i Vrbovsko do 12 sati bio je u potpunosti u prekidu. Normaliziran je tek u kasnijim popodnevnim satima.

“Uviđaj je dovršen, slijedi nam kriminalističko istraživanje. Kako su izvidi tajni, ne mogu vam dati druge podatke. Ne mogu vam reći što je s vozačem, međutim po dovršenom kriminalističkom istraživanju pretpostavljam da će uslijediti kaznena prijava policijske uprave prema Državnom odvjetništvu, a zatim i istraga Državnog odvjetništva”, rekla je za HRT Sonja Jazbec, zamjenica općinske državne odvjetnice u Rijeci.

Policija se još nije oglasila s uzrokom i detaljima nesreće. Nakon uviđaja ostaje još analiza tahografa, ali i nadzornih kamera HAC-a.

Sindikati: Nesreće poput ove nisu rijetkost

Umor, brzina, trenutak nepažnje ili nešto drugo – okolnosti nesreće još se utvrđuju.

“U ovom slučaju teško je komentirati šta se dogodilo, međutim teško je da se jedno takvo vozilo pri punoj brzini zabije u vozilo koje je propisno označeno, koje ima jedan veliki svjetlosni portal, prije toga je i signalizacija u dužini nekih 800 metara koja obavještava da su radovi i da pri punoj brzini bez kočenja neko na njih naleti i da ih ubije, strašno”, ističe Anđelko Kasunić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.

Nažalost, nesreće poput ove nisu rijetkost. Samo u posljednjih šest godina na hrvatskim autocestama zabilježeno je 30 naleta na vozila i djelatnike HAC-a, od kojih 4 sa smrtnim ishodom radnika.

Iz Nezavisnog sindikata cestara upozoravaju i na loše navike pojedinih vozača.

“Unutar firme i sindikata pokrenuli smo akciju da vidimo šta se događa na terenu, kako ljudi voze i zašto se nesreće događaju i skužili smo da vozači osobito teretnih vozila u vožnji gledaju mobitele, imamo čak i snimke dok se gledaju filmovi i voze kamioni, tj. kamioni voze sami”, ustvrdio je Kasunić.

HAK: Nužno je primijeniti zapadne sigurnosne standarde

U Hrvatskom autoklubu ističu kako država mora učiniti sve što može da se ovakve nesreće izbjegnu. Što prije nužno je primijeniti zapadne sigurnosne standarde, nadzornu tehnologiju, ali i kazne za neodgovorne vozače.

“Uzmimo primjer naših susjeda Slovenaca i Slovenije. Njihove autoceste su premrežene kamerama na svakoj dionici i izuzetno je velika kontrola poštivanja ograničenja brzine i poštivanja drugih pravila ponašanja na autocesti. Mi imamo na određenim dionicama kamere, imamo znači kamere za nadzor odvijanja prometa, ali ono što je bitno – trebalo bi pojačati kontrolu korištenjem novih tehnologija”, poručio je dr. sc. Sinan Alispahić, pomoćnik glavnog sekretara HAK-a.

“Kazna od 260 eura za ovakvu situaciju kad se dogodi teška prometna nesreća kao što je ovaj slučaj, itekako je mala i u tom kontekstu itekako je važno povećati kazne. To ima smisla pogotovo što ide revizija direktive o vozačkim dozvolama 2006. u narednom periodu gdje je jedno od ključnih pitanja kako pojačati kontrolu i pojačati naplatu kazni, odnosno neodgovorne vozače dovesti u okvire sigurnog i odgovornog ponašanja”, ističe Alispahić.

Nesreća se dogodila nakon radnog zadatka

Prometna nesreća dogodila se nakon završetka radnog zadatka i pripreme ophodarskog vozila za odlazak s lokacije. Kako navodi HAC u priopćenju, teretno vozilo naletjelo je na radnike i ophodarsko vozilo koje je bilo na zaustavnoj traci i propisno obilježeno.

“Tačan uzrok nesreće znat ćemo po okončanju izvidnih radnji nadležne policijske uprave”, naveli su.

Iz HAC-a izražavaju duboko žaljenje zbog ovog tragičnog događaja, a porodicama djelatnika iskazuju sućut.

“Ovim putem apeliramo na sve korisnike da se pridržavaju postavljenih ograničenja te da svoju vožnju prilagode uvjetima na cesti. Ponavljamo da su brzina, umor i nepažnja najčešći uzroci prometnih nesreća. Mislite na svoje bližnje, ali i bližnje drugih vozača kao i radnika koji rade na održavanju autocesta”, priopćio je HAC.

“Molimo za razumijevanje u ovom teškom trenutku za porodice naših djelatnika, kao i za našu kompaniju”, dodaje se.