Jeziv snimak
Drama na nebu iznad Rima: Avionu se zapalio motor, kružio 50 minuta
Avion je bio u zraku 50 minuta i prošao kroz 11 kružnih obrazaca prije nego što je sigurno sletio nazad na FCO.
Boeing 787-9 Dreamliner avio-kompanije Hainan Airlines, registarskog broja B-1119, bio je prisiljen vratiti se na Međunarodni aerodrom Leonardo da Vinci u Rimu (FCO) nakon što je došlo do problema sa desnim motorom tokom uzlijetanja.
Incident se dogodio nekoliko minuta nakon što je avion, koji koristi motore General Electric Genx-1B, poletio sa piste 16R na FCO. Iz desnog motora počeo je probijati plamen.
Na visini od oko 2.000 stopa, desni motor počeo je doživljavati seriju kvarova, što je pilotima dalo razlog da zaustave uspinjanje i odluče se za povratak na aerodrom.
Avion je bio u zraku 50 minuta i prošao kroz 11 kružnih obrazaca prije nego što je sigurno sletio nazad na FCO.
Posada je pratila standardne operativne procedure, a situacija je završena bez ikakvih incidenata, osiguravši sigurnost svih putnika i posade na letu.
After 11 circular holding patterns and 50 minutes in the air, a 2018 built Hainan Airlines Boeing 787-9 Dreamliner (B-1119) retuned back to Leonardo da Vinci Rome Fiumicino Airport (FCO) few hours ago owing to issues with the Right engine.
— FL360aero (@fl360aero) November 10, 2024
The event took place when the General… pic.twitter.com/XTjFQz72QL
Prema prvim izvještajima iz Italije, sumnja se da je do incidenta došlo nakon što je ptica udarila u motor. Ovu informaciju objavili su iz rimske zračne luke.
Prije nego je avion ponovo sletio na pistu obavljena je operacija ispuštanja goriva, poznatog kao Fuel Dumping. Nakon završetka te operacije, avio se vratio u zračnu luku Fiumicino, naveli su nadležni.
Boeing Dreamliner ima niz incidenata iza sebe
Ovaj incident s Boeingom 787-9 Dreamliner samo je jedan u nizu s Dreamlinerima, širokotrupnim dvomotornim modelom koji je Boeing lansirao 2011. godine kao svoj vrhunski model za srednje i duge letove. U ovom slučaju nije jasno je li doista došlo do udara ptica, ali ovaj model sigurno ima burnu istoriju, piše La Reppublica.
Dreamliner, hvaljen zbog smanjene potrošnje goriva i tihe kabine, u početku je imao kašnjenja zbog revolucionarne upotrebe opsežnih kompozitnih struktura. Početkom 2013. pojavili su se problemi s pregrijavanjem litij-ionskih baterija, koje napajaju sisteme, s nekoliko slučajeva požara, što je dovelo do općeg prizemljenja Dreamlinera.
Godine 2022., američka Federalna uprava za avijaciju (FAA) uskratila je Boeingu mogućnost da sam potvrdi usklađenost Dreamlinera jer je italijanski podizvođač (kompanija iz Brindisija) koristio titan stepena 2 s „znatno nižom mehaničkom i strukturnom otpornošću“ umjesto titanske legure.
Naposljetku, u junu ove godine, Boeing je započeo inspekcije Dreamlinera koji čekaju isporuku zbog nepravilne instalacije elemenata za pričvršćivanje na stotine aviona, što je odgodilo njihovo napuštanje tvornice kako bi se ispravio nedostatak, iako su tvrdili da „ne postoji neposredan rizik“.
Dreamliner je vrlo inovativan, s jedinstvenim oblikom krila koji omogućuje polijetanja i slijetanja na kraće piste od prosjeka. To je prvi serijski avion s trupom sastavljenim od kompozitnih sekcija u obliku cijevi, umjesto tradicionalnih aluminijskih panela, ali velika upotreba stranih podizvođača stvorila je komplikacije i usporila lansiranje ovog futurističkog modela.