cjelodnevni program
Danas se otvara Pelješki most: Sinoć je po prvi put bio osvijetljen, izgleda veličanstveno

Most, čija je cjelokupna čelično-betonska konstrukcija ispod i iznad vode zajedno teška kao 30 Eiffelovih tornjeva, najveći je hrvatski infrastrukturni projekt financiran iz EU-ovih fondova s bespovratnih 357 miliona eura (85 posto troškova), a na njemu je tokom deset godina radilo nekoliko vlada
Nakon 17 godina Pelješki most danas će se svečano otvoriti. Sam program počinje od ranog jutra, a središnja svečanost bit će navečer gdje je, uz državni vrh pozvano i 500 uzvanika. Dolazi i predsjednik Hrvatske Zoran Milanović, koji će uz Andreja Plenkovića i ministre, predstavnike Europske komisije i Kine, biti jedan od govornika.
Samo svečano otvaranje “svehrvatskog projekta” mosta počet će u 20.15 na odmorištu Komarna, a predviđeno je da će trajati oko sat i pol. Nastupit će, među ostalima, Dubrovački simfonijski orkestar, Dubrovački trombunjeri, Lado, Linđo, plesne skupine, kulturno-umjetnička društava, pjevači.
Hrvatsko glazbeno društvo Sv. Cecilija izvest će Morešku, a bit će izvedena i skladba Mateja Meštrovića specijalno komponirana za ovu prigodu. Tijekom vatrometa mostom će proći i dva automobila hrvatske proizvodnje – Rimčeva Nevera te automobil koji “gradi” proslavljeni automobilistički as Niko Pulić. Redovan promet Pelješkim mostom krenut će u ponoć.

25.07.2022., Klek – Testiranje rasvjete Peljeskog mosta ususret sutrasnjem velikom otvorenju. Photo: Milan Sabic/PIXSELL
Most, čija je cjelokupna čelično-betonska konstrukcija ispod i iznad vode zajedno teška kao 30 Eiffelovih tornjeva, najveći je hrvatski infrastrukturni projekt financiran iz EU-ovih fondova s bespovratnih 357 miliona eura (85 posto troškova), a na njemu je tokom deset godina radilo nekoliko vlada.
Most je integralne hibridne konstrukcije s 13 raspona, od kojih je pet glavnih (centralnih) raspona duljine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra, te dvije trake zajedno sa zaustavnom trakom koja će služiti za održavanja mosta.

25.07.2022., Zagreb – Peljeski most, najveci infrastrukturni projekt u novijoj hrvatskoj povijesti 26. srpnja ce biti pusten u promet. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
Prelazi preko morskog tjesnaca širine 2140 metara, dug je 2404 metra, s plovidbenim profilom ispod mosta 200 puta 55 metara, a glavni i odgovorni projektant mu je Marjan Pipenbaher.