prijeka potreba
Crna Gora uvodi kamere u svim školama, većina nastavnika ne reagira na nasilje
Za postavljanje videonadzora u školama mora biti ispunjen pravni osnov, kažu u Agenciji za zaštitu osobnih podataka
Crna Gora u sve odgojno-obrazovne institucije planira uvesti videonadzor. Projekt koji se realizira u suradnji s Ministarstvom unutrašnjih poslova i Agencijom za zaštitu osobnih podataka, podržava i Udruženje roditelja.
-Izrađeni su nacrti pravilnika i sva potrebna dokumentacija, sve u cilju osiguranja sigurnosti učenika i zaposlenih i čuvanja državne imovine, kaže Slavica Čapunović-Dragović iz Ministarstva prosvjete, znanosti i inovacija, prenosi RTCG.
Ovu inicijativu ministarstva pozdravlja i Udruženje roditelja.
Roditelji zadovoljni
-Dobro je da se konačno krenulo s tim. Ono što jeste dobra stvar da će se neke situacije koje su se dešavale upravo na mjestima gdje dolazi do sukoba među djecom kao što su hodnici, kao što je dvorište školsko, biti na ovaj način pokrivene, vodeći računa o privatnosti djece u određenim situacijama. S te strane mislim da je dobar potez i da je dobro što će škola imati tu vrstu podrške, jer znam da su se do sada žalili da nemaju mogućnosti financijskih da to osiguraju, ističe izvršna direktorica udruženja ‘Roditelji’ Kristina Mihailović.
Pozitivne reakcije stižu i Srednje ekonomske škole u crnogorsko glavnom gradu.
Za postavljanje videonadzora u školama mora biti ispunjen pravni osnov, kažu u Agenciji za zaštitu osobnih podataka.
-Da dođemo do onoga što se zove balans između zaštite osobnih podataka i sigurnosti naše djece. To ne smije po učenicima, ne smije po zbornicama, ne smije tamo gdje stvarno može da vrijeđa privatnost, kazao je Muhamed Gjokaj iz Agencije za zaštitu osobnih podataka.
Nacrti pravilnika i sva potrebna dokumentacija proslijeđeni su osnovnim i srednjim školama u zemlji, koje odlučuju da li će prihvatili prijedlog ili ne. Prema nalazima istraživanja Zavoda za školstvo, gotovo svaki drugi učenik u Crnoj Gori u školi je bio svjedok nekog oblika nasilja među učenicima. Većina nastavnika po mišljenju učenika ili uopće ne reagira na nasilje, ili imaju odloženu reakciju usmjerenu na kažnjavanje nasilnika, a ne na zaštitu žrtve.