Član posade otkriva kako je uspio preživjeti stravičan pad aviona
Ximena Suarez jedna je od šestero preživjelih iz aviona koji je pao u Kolumbiji. Stjuardesa je stabilno, ali je još na posmatranju kako ne bi došlo do komplikacija.
“Sve se u avionu ugasilo i naglo smo se strmoglavili i udarili u tlo”, rekla je Ximena Suarez istražiteljima, navodi kolumbijski list El Colombiano.
Spasioci su je pronašli satima nakon nesreće u brdovitom području desetak kilometara od piste gdje je avion trebao sletjeti. Bila je pri svijesti, a iz olupine je živ izvučen i golman Danilo koji je kasnije preminuo u bolnici.
Stravičnu nesreću preživio je i član posade Erwin Tumiri te radijski novinar Rafael Henzel, kao i trojica nogometaša Chapecoensea Alan Ruschel, Helio Neto i Jakson Follman, koji su u bolnici u kritičnom stanju.
Njihovih 18 saigrača poginulo je na mjestu.
“Sakupio sam torbe koje su mi bile blizi u sklupčao sam se u fetalni položaj kako nalažu pravila”, rekao je Erwin Tumiri i dodao kako je u avionu bio haos:
“Nastala je panika i većina je ustala sa sjedišta i vrištala. Ja sam preživio jer sam slijedio proceduru za takve situacije.
Istražitelji pokušavaju povezati sve detalje kako bi shvatili šta se zapravo dogodilo, no još je puno toga nejasno. Prema navodima južnoameričkih medija, avionu je otkazala elektronika što se podudara s iskazom stjuardese.
Mnogi spominju i gorivo kao ključan faktor, kao i potez pilota Miguela Quiroge koji je netom prije udara izbacio spremnike kako uslijed udara ne bi došlo do eksplozije i požara nakon čega vjerovatno niko ne bi bio izvučen živ.
Instruktor pilota i autor knjiga o letenju July Consuegra rekao je kako model aviona koji je iz Brazila preko Bolivije letio za Kolumbiju nije namijenjen dugim putovanjima.
Pojavila se informacija kako je avion tražio dozvolu za hitno slijetanje jer mu je ponestalo goriva, ali i da je prednost dobio drugi avion kojem je curilo gorivo, no to još nije potvrđeno.
“Letio sam u sličnom modelu i to su avioni za dvosatna putovanja, nikako za duže relacije. Njegovu rutu i mogućnosti rastegli su do limita”, rekao je avionski stručnjak Consuegra za kolumbijski list.
El Colombiano piše kako je ruta aviona iz bolivijskog Santa Cruza na kolumbijski areordom u Rionegru bila dugačka 2975 kilometara, a model aviona Avro RJ85, proizveden u Velikoj Britaniji, ima domet od 2965 kilometara.
U Evropskoj uniji putnički avioni moraju imati dovoljnu količinu goriva za nepredviđene situacije kao što su neočekivana kašnjenja ili preusmjeravanja, a hitno slijetanje traže kad dođu do granice od količine goriva dovoljne za još 30 minuta leta.
Pilot na kobnom letu javio se kontroli leta dok je bio oko 20 kilometara jugoistočno od piste. Tada su se javili problemi s elektronikom i zahtjev za hitnim slijetanjem, ali kontrolori leta ubrzo su izgubili vezu s avionom.