Inovativna rješenja
Bregu: Futourismo je nova nada da se pomogne regionu i oporavi sektor turizma
Više od 12 miliona ljudi u 2019. godini posjetilo je zemlje zapadnog Balkana što je regionu donijelo dobit od 7,2 milijarde eura.
Sedam timova iz šest ekonomija zapadnog Balkana pobijedilo je na prvom regionalnom takmičenju pod nazivom FUTOURISMO nakon što su ponudili najbolja inovativna digitalna rješenja koja će pomoći da se ublaži negativan uticaj pandemije Covid-19 na teško pogođeni sektor turizma.
Pobjednici su tim Guidi za aplikaciju Veni, Vidi, Guidi, BIB za mobilnu aplikaciju ‘Be in Balkan’, Digital Clinic za e-Health Tourism, TED za Safe Traveling Western Balkans, Sanatec7 za ‘Virtual Culture’, Meanderbug za aplikaciju ‘Meanderbug App’ i Balkan Specialist za ‘WB6 Balkan Daily Tours’.
Više od 12 miliona ljudi u 2019. godini posjetilo je zemlje zapadnog Balkana što je regionu donijelo dobit od 7,2 milijarde eura.
Turizam je činio 10,2 posto bruto domaćeg proizvoda (BDP) regiona i više od 25 posto izvoza, dok je, u prosjeku, 11,4 posto ukupnog broja zaposlenih u zemljama zapadnog Balkana dolazilo upravo iz tog sektora, od kojih je 55 posto bilo žena.
Generalna sekretarka Vijeća za regionalnu saradnju (RCC) Majlinda Bregu čestitala je pobjedinicima, ali i svim učesnicima takmičenja Futourismo.
– Pandemija se svijetom proširila poput vatrene stihije, odnijela živote, radna mjesta, planove i sve zaustavila. Sektor turizma je u našem regionu platio ogroman danak. Zapadni Balkan je najpogođeniji region u Evropi u pogledu dolazaka stranih gostiju – navela je.
Podvukla je da je većina rezervacija otkazana, što je ugrozilo normalan rad brojnih agencija, a poteškoće su se odrazile na smanjenje broja zaposlenih i promjene poslovnih modela, s obzirom da je promet u 2020. godini bio na nivou od 35 posto.
U prvoj polovini 2020. godine zabilježen je pad broja stranih posjetilaca od 75 posto u odnosu na 2019. godinu zbog čega je ove godine organizirano takmičenje Futourismo, s ciljem da pomogne regionu u opravku u sektoru turizma.
Zbog tijesne trke i izuzetno kvalitetnih digitalnih rješenja koja su ušla u uži izbor, žiri je imao težak posao da odabere samo šest najboljih, pa je odlučeno da se nagradi sedam pobjedničkih projekata, koji su odabrani među 84 pristigla prijedloga.
Pobjednički timovi će dobiti po 15.000 eura za dalji razvoj njihovih digitalnih rješenja. Također će biti objavljen poziv za produbljivanje regionalne saradnje u turizmu namijenjen svim učesnicima takmičenja Futourismo koji su ušli u uži izbor, ali nisu bili među sedam pobjednika.
Od njih će se tražiti da rade zajedno na razvoju nove, inovativne ideje koja će obuhvatiti što više ekonomija zapadnog Balkana i tako se moguće kvalificiraju za podršku projekta Vijeća za regionalnu saradnju za razvoj turizma.
– Vijeće za regionalnu saradnju će nastaviti raditi na stvaranju mreže stručnjaka u regionu. Konkurentnost turizma šest ekonomija zapadnog Balkana usko je povezana sa održivošću, koju ćemo nastaviti da potičemo kroz naše zajedničko regionalno tržište – najavila je Bregu.
Takmičenje FUTOURISMO se može razvijati i u budućnosti te okupljati mlade stručnjake da svoju energiju i kreativnost ulože u razvoj digitalnih rješenja koja mogu pomoći rast industrije turizma.
Šef odjela u Generalnoj direkciji Evropske komisije za susjedstvo i pregovore o proširenju Colin Wolfe izrazio je podršku takmičenju i Vijeću za regionalnu saradnju, koje je organiziralo taj događaj.
Takmičenje Fotourismo počelo je 3. februara 2021. godine objavom otvorenog poziva namijenjenog svima, uključujući novoosnovane male firme, centre digitalnih inovacija, naučne parkove, univerzitete, mala i srednja preduzeća i timove mladih ljudi.
Odabranih 17 projekata, dva iz Albanije, četiri iz Bosne i Hercegovine, šest iz Crne Gore, jedan s Kosova i po dva iz Sjeverne Makedonije i Srbije imali su priliku da svoje ideje predstave članovima žirija koji su odabrali sedam najboljih.
Takmičenje je organizirano u okviru projketa Vijeća za regionalnu saradnju za razvoj turizma, koji finansira Evropska unija, s ciljem da se pronađu digitalna rješenja koja će imati pozitivan uticaj na zadržavanje radnih mjesta, nastavak poslovanja i promociju regiona kao turističke destinacije.