Bivši Trumpovi lobisti za Dodikovu izbornu utakmicu
U naredna tri mjeseca Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) Milorada Dodika savjetovaće bivši pomoćnici američkog predsjednika Donalda Trumpa u njegovoj predsjedničkoj kampanji Jason Osborne i Michael Rubin, piše Radio Slobodna Evropa.
Njih dvojica prijavili su američkom Ministarstvu pravde pružanje lobističkih usluga SNSD-u putem svoje kompanije Twin Rocks Global, a za te usluge navodno će dobijati 10.000 dolara mjesečno u naredna tri mjeseca, kako je rekao Osborne za američke medije, a prenio u tekstu na tu temu Newsweek.
Treba istaći da je kompanija kojom upravljaju lobisti Osborne i Rubin registrovana na adresi na Capitol Hillu, u kući u kojoj živi Corey Lewandowski, kontraverzni bivši menadžer Trumpove izborne kampanje. U opisu ove kompanije navedeno je da će pružati “strateško usmjeravanje i savjetovanje u vezi sa državnim poslovima i odnosima s javnošću u Sjedinjenim Državama”.
Rezultat ovog angažmana mogao se vidjeti tokom posjete Željke Cvijanović, predsjednice Vlade Republike Srpske (RS) Vašingtonu kada se uz pomoć Osbornea i Rubina sastala sa senatorom Rogerom Wickerom i sa republikanskim kongresmenom Danom Rohrabacherom koji nerijetko podržava etničke grupe koje traže nezavisnost a poznat je i po simpatijama prema Rusiji.
Iako nijedan od pomenutih lobista ne rade zvanično za sadašnju američku administraciju, predsjednik RS-a i lider SNSD-a Milorad Dodik tvrdi da su to bliski saradnici američkog predsjednika Donalda Trumpa.
“Trump nema svoje lobiste, on ima svoj izborni štab, ima ljude koji profesionalno rade svoje poslove. I ono što bih mogao da vidim i ono što mogu da vide ljudi koji politički čitaju ili nešto znaju o tome, mogu samo da potvrde da su to visokopozicionirani i bliski saradnici američkog predsjednika Trumpa”, kazao je Dodik.
Da im je neophodna pomoć nakon povratka iz Sjedinjenih Država potvrdila je i Željka Cvijanović.
“Tražimo kontakte u okviru Bijele kuće. Prosto je nemoguće da nađete neki adekvatan kontakt u okviru State Departmenta iz više razloga. Jedan od njih su stereotipi i jedna matrica koja je nastala. Oni smatraju da im nije korisno da pričaju sa nama pa onda i mi smatramo da nije korisno da i mi razgovaramo sa njima jer oni od nas traže određene ustupke i da slijepo slušamo sve što kaže Sarajevo”, kazala je predsjednica Vlade RS.
Zdravko Krsmanović, podpredsjednik Narodnog demokratskog pokreta (NDP), kaže da je nedavno Narodna skupština RS-a raspravljala o lobiranju predstavništva RS-a u Vašingtonu koje je potrošilo oko 60 miliona maraka za lobiranje u americi a rezultat je stavljanje Milorada Dodika na crnu listu State Departmenta.
Ipak ne iznenađuje ga angažovanje američkih lobista poznatih po pravljenju populističkih izbornih kampanja s obzirom na trenutni rejting koji ima Dodik i njegov SNSD.
“Jedan cilj im je da koristeći iskustva iz kampanje Donalda Trumpa dobiju izbore i zadrže vlast a drugi je da preko tog angažmana i tih ljudi, uz dodatna finansiranja pokušaju da skinu sankcije Miloradu Dodiku i dovedu ga u fazu da bi postao kredibilan političar na prostoru Balkana, što on sada definitivno nije”, smatra Krsmanović.
Urednik portala BUKA Aleksandar Trifunović smatra da je angažovanje američkih lobista od strane SNSD-a i Milorada Dodika licemjerno.
“Izmišljaju se teorije zavjere bez ikakvih dokaza u koje su obavezno uključene američke pare i američke fondacije i američki državljani a, istovremeno, sa druge strane, ta ista partija SNSD koja obnaša vlast u RS-u koristi američke lobiste pravdajući to potrebom kampanje i nečim sasvim normalnim. Ono što je isto tako problematično je da taj isti SNSD našim novcem već godinama plaća lobiranje po Americi a jedini rezultat je stavljanje Milorada Dodika na crnu listu State Departmenta”, riječi su Trifunovića.
Miloš Šolaja, direktor Centra za međunarodne odnose iz Banjaluke, kaže da je, s obzirom na sva ranija “lobiranja”, skeptičan prema onome što rade lobističke kuće.
“Najbolje lobiranje su dobre politike jer tada i nema potrebe za lobističkim kućama i nisam siguran da birači baš tako lako padaju na sve te štoseve koji im se nude. Mislim da se oni koji ne znaju i nemaju neku ideju više uzdaju u politike koje nude neki lobisti nego što to može da im realan uticaj”, pojašnjava Šolaja.
SNSD je trenutno jedina politička partija u Bosni i Hercegovini koja je u svoju kampanju uključila strane stručnjake.