Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Šta su otkrili vještaci na suđenju za smrt Dženana Memića

slucaj_memic_sudjenje_zujo

Na Kantonalnom sudu u Sarajevu održan je nastavak suđenja Ljubi Seferoviću i njegovom ocu Bekriji zbog teškog krivičnog djela protiv sigurnosti javnog saobraćaja i za krivično djelo neukazivanja pomoći osobi povrijeđenoj u saobraćajnoj nesreći i krivično djelo sprečavanje dokazivanja, a u slučaju smrti Dženana Memića piše agencija Patria.

U nastavku glavnog pretresa danas su iskaze iznijeli vještaci Ševal Kovačević i Hamza Žujo, dok će svoj nalaz vještak Alija Kotarević iznijeti na narednom glavnom pretresu.

Vještak saobraćajne struke Ševal Kovačević kazao je da je prema naredbi koju je dobio od Tužilaštva KS trebao utvrditi način kretanja spornog vozila u noći 8. februara 2016. godine, kao i kretanje pješaka Dženana Memića i Alise Mutap, način smirivanja pješaka…

Kovačević je kazao da je prisustvovao rekonstrukciji događaja u noći 13. na 14. juni 2016. godine, a da je koristio zapisnik s lica mjesta, zapisnik o provedenoj rekonstrukciji, verzije skica, fotodokumentaciju, vještačenje odjeće Memića i Mutap. On je kazao da je nakon tri sata ispitivanja optuženom pokazano vozilo.

Kovačević je kazao da je tu noć u Velikoj aleji bila vidljivost smanjena, ali preglednost dobra.

– Širina staze bila je 3,90 metara. Prema tragovima pješaci su se kretali kolovozom s razmakom od 20 cm, a da su zauzimali ukupnu širinu 2,4 metra.

Vještak je kazao da je nalet vozila na pješake bio istovremen pri brzini od 45 km na sat te da su oba pješaka odbačena u dva različita smjera Dženan Memić u lijevu stranu nekih osam metara, a Alisa Mutap u desnu.

Vještak tvrdi da je Memić osjetio „opasnost te se pokušao izmaći zakoračivanjem u lijevu stranu, a moguće je da je prije toga odgurnuo Mutap“.

– Zadnji dio tijela pješaka bio je izložen lijevom faru dok je lijevim potiljačnim dijelom udario u vjetrobransko staklo i štok. Lijevim ramenom došlo je do kontakta s vozilom. Nakon naleta tijelo pješaka je zarotirano ulijevo i odgurnuto u lijevu stranu – kazao je Kovačević.

On je naveo da je vozač s udaljenosti od 35 metara mogao vidjeti pješake koji se kreću te je mogao zaustaviti na vrijeme vozilo.

Prikazana je i simulacija saobraćajne nesreće prema kojoj kombi udara oba pješaka od čega je Memić odbačen puno dalje od Mutap. Kovačević je u nekoliko navrata kazao da je svoj nalaz radio na osnovu materijalnih dokaza, rekonstrukcije, struke, etike i „onoga što mi je na duši da se ovaj težak slučaj razriješi“.

Kovačević je kazao da Memić udaren lijevom stranom vozila, prednjim čeonim dijelom branika, te je oštećen far, prednji lijevi ram. Kovačević je čak i simulirao „kretanje Dženana Memića“ te je naveo da je Memić udaren ispod pojasa te je morao zadobiti povrede ispod pojasa s leđa.

Advokat optuženih Rusmir Karkin kazao je da u cijelosti stavlja prigovor na nalaz vještaka. On je čitajući dijelove iz nalaza vještaka kazao da se vrlo često koriste riječi „oko“ i „negdje“ što spada pod pretpostavku.

Na pitanje ostaje li pri tome da je saobraćajnu nesreću izazvao T4 WV, Kovačević je odgovorio potvrdno. Advokat je želio znati i kako je došao do brzine od 45 km/h, te je Kovačević kazao da “na osnovu pronađenih tragova na licu mjesta i načina disperzije tih tragova.”

Vještak medicinske struke Hamza Žujo tokom svog iznošenja nalaza kazao je da je uradio na hiljade vještačenja i da je kao sudski vještak bio angažovan i u ovom predmetu i to čak šest puta. Žujo je obdukciju Dženana Memića izvršio 16. februara dan nakon što je preminuo na KCUS-u.

– Leš je bio sa medicinskom gazom i sa zavojem na glavi. To sam samo našao na tijelu. Kod svake obdukcije mjeri se leš. Ja sam našao 190 cm. Nakon što sam uradio spoljašni pregled konstatovao sam povrede odnosno otvor u sljepoočnom predjelu lijevog dijela glave – kazao je Žujo te je dodao da je na koži desne šake, desnog koljena, kože lijevog kolje, kože predjela lijeve nadlaktice pronađene površinske povrede koje je mogao zadobiti od pada.

Žujo je kazao da na grudnom košu nije našao povredu prilikom obdukcije iako su tokom ranijeg svjedočenja ljekari kazali da je imao nagnječenje grudnog koša.

Žujo je kazao da ostaje pri stavu da je povreda glave nastala djelovanjem tupog mehaničkog oruđa te da je to moglo biti od štoka od vrata na vozilu.

– Mjesto pokazivanja oštećenja vozila na 192 cm to je štok od vrata on je zaobljen i dolazi u obzir takav način povređivanja.

Na pitanje da li je Žujo ikome govorio pa i Aliji Budnji da je Dženan udaren šipkom promjera 18 mm, vještak je kazao da nikome to nije govorio niti je ta povreda mogla nastati od šipke, palice…

Advokat Karkin tokom ispitivanja vještaka je kazao da sve nabrojane povrede na Memiću su s prednje strane na šta je Žujo kazao da spoljašnjim pregledom tijela nije pronašao druge povrede.

Advokat Karkin postavio je pitanje da li je moguće da vozilo pri brzini od 45 km na sat udari oštećenog s leđa i nema tragova kočenja i da taj oštećeni ima samo jednu povredu glave, a nema povreda leđa, nogu, rebara, debelog mesa, potkoljenice.

Sudija Igor Todorović također je pitao vještaka Žuju da li je moguće i kako su to raniji vještaci kazali da je kontakt s pješacima bio ispod pojasa i ima oštećenje blatobrana, fara, a da nema nikakve primarne povrede na Memiću.

– Prilikom obdukcije nisam našao nikakve povrede na nogama, na trbuhu, na karlici, na grudnom košu. Nisam našao i ima fotodokumentacija koja to pokazuje – kazao je Žujo.

Na pitanje kako je to moguće, Žujo je kazao da to moraju odgovoriti stručnjaci, a da je bio u pitanju prelom potkoljenice da bi tačno znao pri kojoj brzini se to dogodilo.