JP Autoceste FBiH
Zenička obilaznica bit će danas puštena u promet bez upotrebne dozvole
Izgradnjom Zeničke obilaznice povezani su Zenica sjever i Zenica jug na autoputu
JP Autoceste FBiH danas bi trebale pustiti u promet dio autoceste na Koridoru 5C, nazvan Zenička obilaznica, a koji se sastoji od tri poddionice, Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i dio poddionice Donja Gračanica – Tunel Zenica. Kako saznajemo u 14 i 30 se pušta promet na ovoj dionici.
Izgradnjom Zeničke obilaznice povezani su Zenica sjever i Zenica jug na autoputu.
No, kako smo ranije pisali ova dionica nije završena od kraja, pa tako, kako nam je potvrđeno iz Ministarstva prometa i komunikacija FBiH za kompletnu dionicu još uvijek nema izdatu upotrebnu dozvolu.
„Dionica Zenica sjever – Zenica jug tzv. zenička obilaznica je izgrađena kroz tri ugovora o izgradnji potpisana u različitim vremenskim periodima za dionice Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i Donja Gračanica – tunel Zenica (južna sekcija).
Tako je za poddionicu Drivuša- Klopče obavljen tehnički pregled sa pozitivnim ishodom i u narednim danima očekuje se odobrenje za upotrebu, dok je za poddionice Klopče-Donja Gračanica i Donja Gračanica – Tunel Zenica (južna sekcija) u toku postupak dobijanja iste.
Radovi na 11 km autoceste su završeni i po proceduri za izdavanje upotrebne dozvole završen je i predat Izvještaj izvođača radova i nadzora o spremnosti građevine za korištenje, odnosno meritorni dokument kojim se potvrđuje da su dionice spremne za promet.
S druge strane ugovorna obaveza po FIDIC-u jeste puštanje u probni rada završenih dionica“, kazali su iz Ministarstva prometa FBiH za Patriju. Inače, ranije je obećano da će se dionica pustiti na dan 25. novembar.
“Planirano je da susjedna dionica Gračanica – Donja Vraca do tada završi dio poslova do petlje u Hecama da se može pustiti u funkciju 11 kilometara autoceste. Svečano otvorenje dionice planirano je za 25. novembar, Dan državnosti BiH”, kazali su u januaru 2020. iz JP Autoceste.
Zenička obilaznica predstavlja jedan od najzahtjevnijih poduhvata na Koridoru Vc u BiH zbog konfiguracije terena, velikog broja mostova, vijadukta i tunela, ali i poteškoća koje su se javile prilikom gradnje kao što su klizišta i podzemne vode.
Na tu ‘spektakularnu’ ranije najavljenu svečanost došao je tek predstavnik JP Autoceste FBiH inženjer Reuf Kadrić koji je istakao da je kompletna dionica autoputa duga oko 11 kilometara te da se radi o vrlo zahtjevnom projektu, prvenstveno zbog konfiguracije terena.
Radne dizalice još uvijek su na lokacijama, a nisu završeni radovi ni na naplatnim rampama.