Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

upućena inicijativa

Zašto svi vozači u BiH ne plaćaju istu cijenu takse za vozačke dozvole? Magazinović to želi promijeniti

Saša Magazinović
Foto: Armin Durgut/PIXSELL
Saša Magazinović

Magazinovićev prijedlog se bazira na plaćanju takse za obnovu vozačke dozvole na način da se njen iznos računa prema dužini roka trajanja dokumenta

Poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Saša Magazinović uputio je u parlamentarnu proceduru inicijativu čiji je cilj da ukine diskriminaciju po kojoj stariji vozači plaćaju preko tri puta veću cijenu takse za produženje vozačke dozvole, dok vozači umanjene zdravstvene sposobnosti plaćaju i do pet puta veći iznos u odnosu na druge vozače u istom vremenskom periodu.

– Naime, uplata takse za obnovu vozačke dozvole u iznosu od 60 KM se zahtjeva od svih vozača bez obzira na rok trajanja vozačke dozvole. Prema zakonu, vozačka dozvola se izdaje na period od 10 godina. Međutim, prema istom zakonu, starijim vozačima se smanjuje rok trajanja važenja dokumenta na tri godine, dok vozači sa umanjenom zdravstvenom sposobnošću moraju obnoviti vozačku dozvolu u nekim situacijama i svake dvije godine, te svaki put platiti taksu. To praktično znači da je cijena takse za obnovu vozačke dozvole za zdrave mlade i vozače srednjih godina 60 KM za period od 10 godina, dok za isti period važenja dozvole penzioneri plaćaju 200 KM, a vozači sa umanjenim zdravstvenim sposobnostima i do 300 KM – naveo je Magazinović.

vozačke dozvole
FOTO: Arhiva

Magazinovićev prijedlog se bazira na plaćanju takse za obnovu vozačke dozvole na način da se njen iznos računa prema dužini roka trajanja dokumenta. Bez promjene današnje cijene takse, godišnja cijena bi bila šest KM, što bi značilo da bi penzioneri obnovu vozačke dozvole plaćali 18 KM u odnosu na sadašnjih 60 KM, dok bi vozači sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću koji vozačku dozvolu obnavljaju svake dvije godine plaćali 12 KM umjesto dosadašnjih 60 KM. U konačnici, svi vozači u Bosni i Hercegovini bi u periodu od 10 godina plaćali istu cijenu, što danas nije slučaj.

Važeću vozačku dozvolu posjeduje 170.687 osoba starosti od 65 i više godina

Prema zvaničnim podacima u Bosni i Hercegovini živi 826.707 ljudi starosti od 65 i više godina od kojih važeću vozačku dozvolu posjeduje 170.687 osoba. Svi oni, uz desetine hiljada onih koji iz zdravstvenih i drugih razloga vozačku dozvolu dobijaju na vremenski period kraći od 10 godina su diskriminirani na način da obnovu vozačke dozvole plaćaju višestruko više, dodaje Magazinović.

Ovim povodom Magazinović je naglasio da evropski standardi u oblasti sprečavanja diskriminacije nalažu da stariji i građani sa zdravstvenim problemima trebaju imati pravo na prilagodbe koje uzimaju u obzir njihove specifične potrebe, ali i ograničene finansijske mogućnosti.

U slučaju Pravilnika o vozačkoj dozvoli se o tome nije vodilo računa, te ne samo da penzioneri i osobe sa umanjenim zdravstvenim sposobnostima nisu bili u povlaštenom položaju, nego su praktično bivali kažnjeni obavezom plaćanja višestruko većeg iznosa takse za vozačku dozvolu za isti vremenski period.

– Ako težimo društvu jednakih kao što svi tvrde, onda neće biti problema da za preko 200.000 vozača omogućimo plaćanje iste cijene obnove vozačke dozvole kao i za sve druge, posebno imajući u vidu da većinu od ukupnog broja diskriminiranih čine penzioneri čiji su prihodi značajno manji od onih koji u ovoj situaciji plaćaju nižu cijenu – zaključio je Magazinović, saopćeno je iz Sektor za odnose s javnošću PSBiH.