Započela Twitter kampanja „Čiste vijesti, čista politika, čisti ljudi“
Znaš li ko je skuhao informaciju koju konzumiraš ujutro uz kafu? Koji su joj sastojci, začini i pakovanje? Ko je vlasnik omiljene novine ili portala kojim započinješ dan? Radija kojeg slušaš na putu na posao? Televizije čiji centralni dnevnik smatraš najrelevantnijim? Čime se taj vlasnik još bavi, osim medijima? Zastupa li njegov medij javni interes ili poslovne interese svog vlasnika? Odakle je došao novac kojim je medij kupljen ili stvoren? Ko je stvarni gazda medija koji konzumiraš? Postoji li medijska koncentracija u tvojoj zemlji? Ko, zašto i na koje načine prikriva vlasništvo nad medijima? Ko u stvari kreira informaciju i sliku koju javnost ima o događajima, ljudima, pojavama? Zbog čega mediji napadaju neke javne osobe, a druge štite ili o njima šute? Koje su teme i sagovornici zabranjeni u tvom omiljenom mediju?
Fokus kampanje „Čiste vijesti, čista politika, čisti ljudi“ jest insistiranje na transparentnosti vlasništva nad medijima, te posljedicama uskraćivanja ovih informacija javnosti. Stoga pozivamo tweeter-aše da svojim kreativnim tweet-ovima doprinesu osvještavanju ovog problema!
Mediji kreiraju našu i vašu stvarnost. No kreatori te stvarnosti, odnosno stvarni posredni vlasnici medija, nisu poznati. To ograničava našu sposobnost da spoznamo, razumijemo i prosudimo događaje oko sebe. Utiče na racionalnost naših odluka i određuje smjer u kojem se kreću naša društva. Pravo javnosti je da zna pozadinu informacije. Da dobije odgovore na pitanja ko, kako i zbog čega utiče na formiranje naše prosudbe? Pravo javnosti je da zna sve o onima koji posjeduju društvenu moć i mogu uticati na njihove živote.
I zato, zajedno se borimo da informacije o stvarnom medijskom vlasništvu i uticaju nad medijima postanu dostupne javnosti. Da se zna. Da i ti znaš. Da se medijski prostor očisti i raščisti. I zato, svaki tweet je važan!
Stvar je vrlo jednostavna: ti napišeš tweet u kojem se na sebi jedinstven i kreativan način osvrneš na problematiku netransparentnog vlasništva nad medijima, uz tweet obavezno zakačiš i hashtagove #Fairpress, #BeneficialOwnership, plus hashtag zemlje iz koje dolaziš (npr. #BiH), pogodiš tweet-om u srž problema, ostvariš najviše like-ova i retweet-ova na Twitteru i osvajaš nagradu! Like-ovi i retweet-ovi vrednovat će se po principu: svaki like nosi jedan bod, svaki retweet dva! Broj tweetova koje možeš napisati je neograničen, možeš ih pisati i na engleskom i na svom maternjem jeziku, jedna osoba može dobiti samo jednu nagradu.
Ukupno ćemo podijeliti 18 nagrada: u svakoj od šest zemalja (Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora, Makedonija i Rumunija) podijelit ćemo po tri nagrade:
Nagrada za prvo mjesto od 300 eura,
Nagrada za drugo mjesto 200 eura,
Nagrada za treće mjesto od 100 eura.
Najbolji tweet-ovi biti će objavljeni i u svim ostalim audio-vizuelnim materijalima kampanje u svim zemljama koje pokrivamo.
Kampanja traje do 10.12.2016. godine. Svi tweetovi objavljeni nakon ovog datuma neće ulaziti u izbor za najbolji tweet.