Informacije Tužilaštva KS
Zahuktala se istraga oko tunela u BiH koji je do sada “pojeo” skoro 400 miliona KM

Fokus donosi najnovije informacije iz Tužilaštva KS. Imaju više od 70 registratora dokumentacije. Tunel dug 5,5 kilometara trebali završiti 2021. godine. Do danas su probili nešto više od 50 posto tunela
Tužilaštvo Kantona Sarajevo intenziviralo je aktivnosti na rasvijetljavanju navoda o kriminalu počinjenom na izgradnji tunela Hranjen, te je s tim u vezi formiralo cijeli tužilački tim, saznaje Fokus.ba.
Riječ je o projektu koji je u realizaciji već osmu godinu, a koji je u javnosti predstavljen kao historijski, budući da će dionicu Sarajevo-Goražde smanjiti sa 95,6 na 56 kilomenara, pa bi vožnja između ova dva grada trebala da traje samo 45 minuta.
Predmet iz 2021.
Inače, predmet “tunel Hranjen” je formiran u 2021. godini nakon što je tada ustanovljeno da je novac predviđen za izgradnju (više od 100 miliona KM) potrošen, dok je urađena tek trećina posla.
U međuvremenu, ovaj tunel je “pojeo” skoro 400 miliona KM, a to su sredstva koja su najviše dolazila od Vlade FBiH, i to u transferima od 2018. godine do danas. Prema posljednjima informacijama iz januara, šest godina od početka radova, probijeno je tek nešto više od 50 posto tunela! Sama dužina tunela iznosi 5,5 kilometara.
Kako su u aktu odaslanom Parlamentu FBiH odgovorili iz Tužilaštva KS, tokom proteklog perioda provođene su intenzivne aktivnosti na analiziranju obimne dokazne građe i to šest kartonskih kutija sa po 12 registratora, 43 elaborata u 43 registratora, te 42 prateća CD-a sa dokumentacijom.

U sklopu te dokumentacije, istaknuto je, analizirano je 26 građevinskih knjiga, 31 građevinski dnevnik, 150 zapisnika i sl. Iz Tužilaštva su u odgovoru na zastupničko pitanje zastupnika Amira Ibrovića naveli da su do sada saslušali niz svjedoka i vještaka.
U narednom periodu, kako su naveli, planiraju, pod nadzorom tužilaca, provoditi dalje aktivnosti i to putem policijskih agencija, te po potrebi naložiti dodatna vještačenja.
Autoceste FBiH raspisale su u aprilu 2018. gdine tender za najpovoljnijeg ponuđača radova na probijanju ovog tunela. Rok za završetak radova je bio 36 mjeseci, dakle do aprila 2021. godine. Sredstva su tada obezijeđena iz akumulirane dobiti BH Telecoma.
Na tenderu – jedna firma
Na tenderu se pojavila samo jedna firma i to sarajevski Euroasfalt koji je i izabrana za izvođača radova. Na čelu Vlade FBiH tada je bio Fadil Novalić, a na čelu Autocesta FBiH Adnan Terzić. Izvršni direktor za projektovanje i gradnju Autocesta FBiH bio je Jasmin Bučo, koji je kasnije prešao u Euroasfalt. Nakon što je na čelu Autocesta FBiH došao Elmedin Voloder sačinjava se izvještaj o neregularnostima koji su dostavljene i Vladi FBiH. U tom izvještaju se propusti pripisuju Euroasfaltu odnosno pomjernje dispozicije tunela na područje koje je veći hidrološki rizik, a sve radi skraćivanja tunela na nekoliko stotina metara.
Iz Euroasfalta su tada tvrdili da je tunel od početka većim dijelom bio na granici izvodivosti zbog niza nepredviđenih događaja – podzemna jezera i sl.
Već na ljeto 2021. godine su obustavljeni radovi, i to zbog potrošenog novca. S Euroasfaltom se nastavilo potpisivanje ugovora i to 2022. u iznosu od 39,3 miliona KM, a Vlada je paraelno izdvajala desetine miliona KM za ovaj projekat. U 2023. godini su se s 30 miliona KM uključile i Autoceste FBiH.
U aprilu prošle godine potpisan je novi ugovor s Euro-asfaltom vrijedan 144 miliona KM. U istoj godini je probijenja tunela ponovo bilo u zastoju i to mjesecima.