federalni parlament
Zaduženje od 35 miliona eura za gradski saobraćaj u Sarajevu
Zajmoprimac je u ovom slučaju Bosna i Hercegovina, Federacija BiH garant, a korisnik i krajnji dužnik bio bi Kanton Sarajevo čije je Ministarstvo saobraćaja predviđeni implementator projekta
U parlamentarnoj proceduri Federacije Bosne i Hercegovine je prijedlog odluke o odobravanju zajma ili kreditnog zaduženja s ciljem unapređenja gradskog saobraćaja u Sarajevu, što osim izgradnje i spajanja cestovnih transferzala te unapređenja tramvajske infrastrukture, podrazumijeva i obnovu trolejbuske linije od centra grada do Vogošće.
Ako oba doma Federalnog parlamenta odobre ovo zaduživanje u vidu zajma od 35 miliona eura kod Evropske investicijske banke, korisnik novca i krajnji dužnik će biti Kanton Sarajevo. Predviđeni rok otplate kredita je 20 godina računajući i petogodišnji grace period.
Riječ je o projektu “Gradski prevoz u Sarajevu – B“.
Vlada Federacije BiH je juna 2022. godine odobrila inicijativu da njegova realizacija bude osigurana zaduženjem od 35 miliona eura kod navedene evropske banke, a godinu dana kasnije su ta banka i Bosna i Hercegovina potpisale u dva navrata, u Sarajevu i Luksemburgu, ugovor o finansiranju.
Zajmoprimac je u ovom slučaju Bosna i Hercegovina, Federacija BiH garant, a korisnik i krajnji dužnik bio bi Kanton Sarajevo
Prema materijalu koji je u procuduru Federalnog parlamenta uputila Vlada, planirano je da projekat bude realiziran u četiri povezane komponente iz oblasti gradskog saobraćaja na području Kantona Sarajevo, javnog linijskog prijevoza i izgradnje gradskih saobraćajnica.
Osnovni cilj projekta je unaprijediti efikasnost i uticaj na okoliš sistema mobilnosti, sanirati infrastrukturu osnovne mreže javnog prevoza i obnoviti oko polovice električnih vozila javnog prevoza koja se koriste u gradu Sarajevu i Kantonu, navedeno je također.
– Donošenjem ove odluke, stvara se osnov za potpisivanje supsidijarnog ugovora izmedu BiH i Federacije te posebnog Podugovora izmedu Federacije i Kantona Sarajevo za zajam – navedeno je u dopisu.
Naime, zajmoprimac je u ovom slučaju Bosna i Hercegovina, Federacija BiH garant, a korisnik i krajnji dužnik bio bi Kanton Sarajevo čije je Ministarstvo saobraćaja predviđeni implementator projekta.