U susret neustavnom “danu RS”
Za stvaranje emotivnog naboja – 50 bilborda, 20.000 sekundi na TV-u, web stranica…
Zahtijeva se oglašavanje u štampanom mediju sa tiražem od minimalno 5.000 primjeraka, te na informativnom web portalu sa najmanje pet miliona pregleda mjesečno
Poznato je na koji način će u Republici Srpskoj biti obilježen 9. januar, te koliko će proslava neustavnog “dana RS-a” koštati građane ovog entiteta.
Jučer je održana prva sjednica Odbora za proslavu, kojom je predsjedavao predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik, na kojoj su precizirani detalji. Centralni događaji biće svečani defile na Trgu Krajine u Banjaluci, akademija u sportskoj dvorani “Borik”, te prijem u Administrativnom centru Vlade RS-a.
Istovremeno, objavljena su dva tendera kojima se pozivaju ponuđači usluga organizacije proslave te usluga medijske kampanje. Prema projekcijama, sve bi trebalo koštati do 650.000 KM. Bez PDV-a.
Iznenadno “razbijanje” tendera
Zanimljivo je da u planskim dokumentima ugovornog organa “Predsjednik Republike” za 2023. godinu nije bila posebno predviđena nabavka usluga medijske kampanje. Uostalom, tako je već godinama.
Međutim, jučer je, bez obrazloženja, naknadno donesena odluka da se cijeli posao podijeli. Kao i novac. Tako će za organizaciju proslave biti izdvojeno do 410.000 KM, a za medijsku kampanju 240.000 maraka.
U nastavku donosimo detalje do kojih je došao Fokus – o tome kakvu kampanju Dodik želi i šta je traženo od potencijalnih ponuđača. A, sudeći prema dosadašnjoj praksi, vjerovatno će se javiti samo jedan.
Naime, usluge medijske kampanje podijeljenje su u tri oblasti: izrada strategije tržišne komunikacije i planiranje medija, kreiranje i produkcija promotivnih materijala i reklama te implementacija komunikacione i medijske kampanje.
-Ova strategija treba da posluži kao osnova za detaljnije planiranje i implementaciju promotivne kampanje koja ima za cilj povećanje vidljivost i emotivni naboj u javnosti – traženo je u specifikaciji.
Ponuđač mora obezbijediti najmanje dvije TV stanice na kojima će se vršiti emitovanje spotova i koje imaju kvalitetno zemaljsko pokrivanje u RS-u. Kako bi reklamni video spotovi došli do građana, planirano je zakupljivanje medija od minimalno 10.000 sekundi u “prime time” terminima i 10.000 sekundi u “off time” terminima.
Ništa bez web stranice
Također, zahtijeva se oglašavanje u štampanom mediju sa tiražem od minimalno 5.000 primjeraka, te na informativnom web portalu sa najmanje pet miliona pregleda mjesečno. Oglašavanje na led displejima planirano je na tri lokacije u Banjaluci, po dvije u Prijedoru i Istočnom Sarajevu, te po jednoj u Bijeljini i Trebinju. Reklame se moraju emitovati minimalno 20 dana, uz najmanje 1.440 emitovanja na svakom led ekranu dnevno.
Mjesec dana promotivni materijali biće postavljeni na 50 bilborda raznih dimenzija, a možemo očekivati i do 10×5 metara ili veće. Širom Republike Srpske.
-Odabrani ponuđač bi trebalo da u akcionom planu definiše koji su to mediji najpogodniji za koji vid prezentacije, odnosno putem kojeg medija će informacija na najbrži i najprihvatljiviji način doći do korisnika uključujući i oglašavanje na površinama uz saobraćajnice kao što su bilbordi, led displeji i slično. Kako bi se definisali kanali komunikacije, to jest mediji i portali putem kojih će se komunicirati, potrebno je da ponuđač ima obezbijeđen pristup softveru koji vrši praćenje posjećenosti web stranica, odnosno portala – navodi ugovorni organ.
Očekivani broj impresija na digitalnim medijima je 10.000.000 prikazivanja osobama sa teritorije Republike Srpske u toku trajanja ove kampanje.
Od ponuđača se zahtijeva da imaju kameru 6K i dron 5.1K, sa detaljno opisanim ostalim karakteristikama i dodacima, kao i profesionalnu rasvjetu raspona snage od 500W do 10kW. Osim toga, potrebno je uraditi i kvalitetnu video produkciju, pet igranih spotova.
Također, predviđena je izrada web stranice, te hosting i zakup domene na najmanje godinu dana. Uz to, potrebno je implementirati i sigurnosni SSL certifikat na web platformu. I još mnogo toga.
Posao za firme iz Banjaluke i Laktaša
Iz Ureda predsjednika RS-a nisu ostavili dilemu ni kada je u pitanju profesionalna sposobnost zainteresovanih ponuđača, što može znatno smanjiti konkurenciju. Dakle, traži se iskustvo na istim ili sličnim poslovima vrijednim najmanje 240.000 KM u posljednje tri godine.
Osim toga, preciziran je i sastav tima u kojem moraju biti stručnjaci sa iskustvom u tržišnoj komunikaciji i oglašavanju na društvenim mrežama. Zatim, stručnjak za razvoj internet stranica iz „Front-end“ tehnologija i stručnjak za razvoj internet stranica iz ”Back-end” tehnologija. I ne samo to.
Profesionalni tim za produkciju mora imati najmanje po jednog producenta, režisera, montažera, snimatelja, grafičkog dizajnera i dron operatera sa uspješno položenom obukom i poznavanjem propisa iz civilnog vazduhoplovstva BiH. Svi sa iskustvom, naravno.
Također, traži se da ponuđač na raspolaganju ima poslovni prostor za pružanje usluga video produkcije te pristup sistemu praćenja posjećenosti web portala.
Kompletan posao organizacije proslave 9. januara, “dana RS-a”, prošle godine dodijeljen je City Consultingu d.o.o. Banja Luka. Za uslugu je plaćeno 641.000 maraka bez PDV-a.
I u ranijim godinama ista firma dobijala je ovaj posao, ali u konzorciju sa “SD sistem” iz Laktaša. Bili su jedini, pa samim time i najpovoljniji ponuđač. Ovim firmama je 2021. za organizaciju proslave plaćeno 637.400 KM, a 2020. godine 328.640 KM jer je usljed pandemije koronavirusa manifestacija bila skromnija. Godinu ranije proslava je koštala 417.555 maraka. Bez PDV-a.
Hoće li ove godine u igri biti isti ponuđači ili je tender ovaj put s razlogom podijeljen ostaje da se vidi.