“Vrijeme da se prestane sa urušavanjem obrazovnog sistema KS”
Čelni ljudi Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo odlučili su se za analizu i reviziju nastavnih planova i programa, uz zadržavanje postojećeg devetogodišnjeg sistema obrazovanja.
Ministarstvo je odlučilo da od septembra 2016. godine u prvi razred osnovne škole uvede dva nova predmeta i to engleski jezik i informatiku i poveća broj sati tjelesnog i zdravstvenog odgoja, umjesto dosadašnja dva na tri sata sedmično.
Tako će prvačići u KS umjesto dosadašnjih šest imati osam predmeta i deveti izborni predmet (vjeronauka, kultura religije ili društvo).
Mnogi roditelji, ali i nastavnici ne slažu se sa takvom odlukom. Nastavničko vijeće OŠ “Musa Ćazim Ćatić” smatra da je “krajnje vrijeme da se prestane sa urušavanjem obrazovnog sistema KS”. Njihovo saopštenje prenosimo u cijelosti:
“U prethodnih mjesec-dva u medijima se spekulisalo o reviziji nastavnih planova i programa za osnovnu školu koje priprema Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade. Oni kojih se ta revizija najviše tiče, zaposlenici u osnovnim školama samo su iščekivali i nadali se da se radi o ozbiljnoj aktivnosti koja je temeljito pripremljena kako i zavređuje oblast nastavnih planova i programa.
Dopis koji je Ministarstvo uputilo svim školama 16.06.2016. godine raspršilo je sve nade da se radilo o ozbiljnom poslu. Mi, članovi nastavničkog vijeća OŠ „Musa Ćazim Ćatić“ obraćamo se Ministarstvu, kolegama u drugim školama i javnosti Kantona Sarajevo sa stavom da je krajnje vrijeme da se prestane sa urušavanjem obrazovnog sistema KS formiranjem raznih ad hok komisija i donošem instant rješenja i konstantnim omalovažavanjem profesije prosvjetnog radnika.
Šta ne valja u predloženoj i usvojenoj reviziji? Ako i zanemarimo činjenicu da se nigdje ne navode imena onih koji su radili na reviziji ne možemo zanemariti činjenicu da predložena rješenja, kao što su uvođenje novog predmeta Informatike u prvi razred i dodavanje još jednog časa (trećeg) iz predmeta Tjelesnog i zdravstvenog odgoja nema niti naučnog niti pedagoškog uteljenja a o nepripremljenosti škola da i ne govorimo.
Učitelji, nastavnici, roditelji i drugi kojih se ovo tiče ostali su uskraćeni za najvažniju informaciju; koji su to stručnjaci iz PEDAGOGIJE, METODIKE I PSIHOLOGIJE i drugih stručnih oblasti i na osnovu kojih istraživanja, stručnih analiza i pokazatelja došli do zaključka da revizija treba da bude baš ovakva kakva je predložena a od Ministarstva odobrena i da se treba odmah krenuti u njenu realizaciju. Kako su došli do zaključka da učenicima od 6 godina koji, treba li napominjati, još ne znaju čitati niti pisati slova treba uvesti predmet iz najnovije naučne oblasti INFORMATIKE koja pretpostavlja elementarnu pismenost.
Koji su to nastavni sadržaji iz oblasti INFORMATIKE koji se mogu ponuditi nepismenoj djeci?
Da se ne radi o ozbiljnoj i kvalitetno urađenoj reviziji pokazuje uvođenje trećeg časa Tjelesnog i zdravstvenog odgoja u prvi razred. I prosječni poznavalac prilika u školama zna da su sportske sale u kojima se izvodi nastava iz navedenog predmeta maksimalno iskorištene i sa postoječim brojem časova i da bi uvođenje novog časa značilo da bi se dio nastave iz Tjelesnog i zdravstvenog odgoja morao održavati u učionicama. Čas Tjelesnog u učionici ima smisla koliko i ova revizija koja je pripremana bez ikakve konekcije sa ustanovama koje trebaju da je sprovedu a koje su potpuno nepripremljene.
Ono što posebno vrijeđa prosvjetne radnike jeste odredba da nastavu iz predmeta Informatika u prvom razredu izvode nastavnici razredne nastave. Nije problem u obimu posla nego u činjenici da Ministarstvo smatra da je svako stručan da drži nastavu iz svega uz kratki kurs i edukaciju koju će im ono obezbijediti. Potpunom marginalizacijom PP zavoda i ovakvim omalovažavanjem visokoškolskih ustanova koje obrazuju nastavnike Ministarstvo nas sigurno vodi ka potpunoj devastaciji onog što je ostalo od obrazovanja. Krajnje je vrijeme da oni koji vode Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade KS shvate i prihvate da je Pedagogija nauka a odgoj i obrazovanje djece ozbiljan i stručan posao. Kao što ne bi prihvatili da im urolog, kojem bi u avgustu organizovali edukaciju iz neurohirurgije, u septembru operiše glavu tako je isto neprihvatljivo da nastavnici razredne nastave u septembru predaju Informatiku, makar im organizovali i dvomjesečnu edukaciju. Kada vam ove dvije situacije budu podjednako neprihvatljive tek tad ste ispravno shvatili važnost odgojno-obrazovnog procesa.
Ispravke grešaka koje Ministarstvo šalje ovih dana školama (a tih ispravki će biti sigurno još) ne mogu ispraviti osnovnu grešku a to je da se brzopleto i nestručno ušlo u reviziju nastavnih planova i programa. Jedina „ispravka“ koja bi bila u interesu svih bila bi odluka da se povlači predviđena revizija.
Napominjemo da se mi ne protivimo bilo kojoj reviziji i promjenama u školi ali isključivo kada se temeljito i stručno pripremi i što je najvažnije stvore pretpostavke za njenu realizaciju.
Iako svjesni ograničenog dometa našeg stava i mišljenja ipak nam dignitet profesije i moral prosvjetnog radnika ne dozvoljava da prešutimo i obaramo glavu pred ovakvim omalovažavanjima i avanturizmom. Pozivamo sve one koji imaju stavove slične našim da se javno oglase i vrate dignitet prosvjetnog radnika”, stav je Nastavničkog vijeća OŠ “Musa Ćazim Ćatić” o reviziji NPIP za osnovne škole.