FBiH
Više od 1,2 miliona vlasnika riješilo pitanje statusa svojih nekretnina
Jedan od najbitnijih je Projekat registracije nekretnina u FBiH koji je započeo 2013. godine i trebao bi završiti 2024. godine
Zahvaljujući Projektu registracije nekretnina, čija je suština usaglašavanje podatka između zemljišne knjige i katastra u urbanim sredinama Federacije BiH, dosad je više od milion i dvjesto hiljada vlasnika i suvlasnika nekretnina riješilo pitanje statusa svoje nekretnine – istaknuto je danas na konferenciji za novinare u sjedištu Vlade FBiH u Sarajevu.
Federalni ministar pravde Mato Jozić, direktor Federalne uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove Željko Obradović i direktor Ureda Svjetske banke za Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Evropu i centralnu Aziju Christopher Sheldon istakli su značaj registracije nekretnina, prava i obaveze vlasnika da upišu vlasništvo i suvlasništvo na nekretninama, te na važnost vođenja ažurnih evidencija.
Federalna uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove, kako je rekao direktor Obradović, već duže vrijeme realizira ili je realizirala niz projeketa sa jasnim ciljem, a to je raditi na tačnosti podataka o nekretninama u Federaciji BiH i podići nivo usluge prema svim korisnicima njihovih podataka, bilo da se radi o privrednicima, javnom sektoru ili građanima.
Jedan od najbitnijih je Projekat registracije nekretnina u FBiH koji je započeo 2013. godine i trebao bi završiti 2024. godine, ali će se nastojati da katastarski i zemljišnoknjižni uredi nastave s tim akrivnostima i nakon završetka projekta.
– Do danas je usaglašeno 57,8 posto podataka zemljišnih knjiga i katastra u FBiH. Ako se ima u vidu da je 20 posto teritorija urbana sredina, mi smo više od 50 posto tih podataka već usaglasili. Zahvaljujući projektu je 1.239.341 vlasnik i suvlasnik nekretnina riješio pitanje statusa svoje nekretnine. To je više od milion parcela i oko 135.000 etažnih jedinica, stanova u FBiH – istakao je Obradović.
U konačnici, kako je dodao, cilj je da korisnici mogu na jednom mjestu, sa jednim dokumentom dokazati status svojih nekretnina. To je naša vizija, kazao je Obradović, dodajući da su za to i tehnički spremni, a radi se i strategija. Procjena je, prema njegovim riječima, da je kroz ovaj projekt ušteđeno više od 600 miliona KM u FBiH.
Federalni ministar pravde Mato Jozić je istakao nastojanje da se na nivou Federacije BiH urede zemljišne knjige i katastar, a sve u svrhu da se osigura pozitivno okruženje i dolazak investitora u FBiH i BiH.
– Federalno ministarstvo pravde je vodilo aktivnosti vezano za gruntovnicu i mi smo uradili taj projekt i zajedno sa direktorom Obradovićem smo zaključili da te podatke stavimo Geodetskoj upravi na raspolaganje i održavanje i to se pokazalo kao izuzetno uspješno – kazao je Jozić, navodeći da su zajednički tražili rješenja i u vezi donošenja zakona o elektronskom potpisu.
Jozić je naveo da se nada da će narednih dana naći rješenje između Općinskog suda u Sarajevu, Federalnog ministarsva pravde i Geodetske uprave da se građanima u KS olakša vađenje izvadaka.
Svjetka banka, kako je rekao direktor Ureda Svjetske banke za Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Evropu i centralnu Aziju Christopher Sheldon, podržava Federaciju BiH i Federalnu upravu za geodetske poslove već desetak godina putem ovog projekta registracije nekretnina.
– Ponosni smo na našu saradnju s Federalnom upravom za geodetske poslove i Federalnim ministarsvom pravde zbog svih postignuća na projektu. Cilj Svjetske banke je bio da pruži podršku za snažnu administraciju zemljišta koja će pružiti podršku građanima FBiH – naveo je Sheldon dodajući da su ova uprava i ministarstvo ostvarili impresivan napredak na jačanju katastra i zemljišne knjige.
Zahvaljujući sistemskom pristupu koji je usvojio projekt, kako je dodao Sheldon, značajno su reducirani troškovi harmonizacije katastra i zemljišne knjige, a uvedene su i brojne e-usluge što omogućava bolju efikasnost i transparentnost.