Vijeće ministara: Što prije otkloniti prepreke koje blokiraju izvoz u Rusiju
Vijeće ministara Bosne i Hercegovine (VMBiH) na danas održanoj sjednici usvojilo je, između ostalog, Izvještaj o napretku u provođenju Akcionog plana Reformske agende kao i Izvještaj o izvršenju budžeta za prvo polugodište 2016., prenosi Anadolu Agency (AA).
Vijeće ministara BiH je usvojilo Izvještaj o napretku u provođenju Akcionog plana za realizaciju Reformske agende za nivo Vijeća ministara BiH. U okviru nadležnosti Vijeća ministara BiH u potpunosti je provedeno 53 posto u odnosu na ukupan broj mjera. Ukoliko se uzme u obzir vremenska dimenzija (mjere su planirane na četvorogodišnji period), realizovano je 80 posto planiranih mjera.
VMBiH je utvrdilo i Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prijevozu, s ciljem otklanjanja nejasnoća u postojećem zakonu.
Također, ovim zakonom, koji će biti upućen Parlamentarnoj skupštini BiH na razmatranje u redovnoj proceduri, vrši se usklađivanje zakonodavstva Bosne i Hercegovine sa propisima Evropske unije iz ove oblasti.
Na današnjoj sjednici usvojen je i Izvještaj o izvršenju budžeta za prvo polugodište 2016. Ukupno ostvareni prihodi i podrške za finansiranje institucija u prvom polugodištu 2016. iznose 519.651.207 KM ili 55 posto u odnosu na planirane prihode u budžetu za ovu godinu.
U istom periodu, ukupno izvršeni rashodi budžeta institucija BiH iznose 412.853.287 KM ili 43 posto u odnosu na usvojeni budžet za ovu godinu, odnosno 34 posto u odnosu na korigirani budžet koji uključuje dodana namjenska sredstva.
Institucije Bosne i Hercegovine su, u skladu s Pismom namjere za realizaciju stand-by aranžmana s MMF-om iz 2012. godine, nastavile s uštedama na primanjima i materijalnim troškovima i u 2016. godini. Osim toga, Zakonom o budžetu insitucija BiH i međunarodnih obaveza BiH za 2016. godinu zamrznuto je zapošljavanje u institucijama BiH do ukupnog broja uposlenih u skladu s Zakonom o budžetu za 2015. i dinamikom upošljavanja za 2016. godinu. Samo u izuzetnim slučajevima (za novoformirane institucije i sl.) novo zapošljavanje iznad projekcije može odobriti Vijeće ministara BiH.
Kada je riječ o vanjskom dugu, u periodu od 1. januara do 30. juna 2016. sve dospjele obaveze po ovoj osnovi servisirane su redovno, u ukupnom iznosu od 332.310.885,38 KM.
Također, usvojena je i Strategija za kontrolu malog oružja i lakog naoružanja (2016.-20120.), a utvrđen je i Prijedlog memoranduma o razumijevanju za saudijski grant za obnovu određenog broja kuća povratnika u Srebrenicu i Projekt ekonomske podrške između Kraljevine Saudijske Arabije i Bosne i Hercegovine.
Radi o se grant sredstvima u iznosu od oko milion eura, namijenjenim za finansiranje građevinskih radova za obnovu 55 kuća povratnika i nabavku opreme i poljoprivrednih priključaka. Očekuje se da će projekat biti dovršen do kraja 2017. godine.
Na današnjoj sjednici Vijeće ministara BiH donijelo je odluku o udruživanju sredstava iz budžeta Ministarstva odbrane (MO) BiH u višegodišnji projekat tranzicije i zbrinjavanja otpuštenog personala MO BiH i Oružanih snaga BiH – Program “Perspektiva” i usvojilo informaciju o ovom projektu.
Vijeće ministara BiH usvojilo je informaciju o dokumentima Komiteta članica Konvencije Vijeća Evrope o zaštiti djece od seksualnog iskorištavanja i zlostavljanja – Lanzarote komiteta.
Vijeće ministara BiH je, na prijedlog Agencije za javne nabavke, donijelo Pravilnik o praćenju postupaka javnih nabavki s ciljem osiguranja maksimalne efikasnosti trošenja javnih sredstava. Pravilnikom se postupak praćenja javnih nabavki usklađuje sa novim Zakonom o javnim nabavkama i poboljšava sistem praćenja.
Vijeće ministara BiH primilo je k znanju Informaciju o posjeti inspekcije Ruske Federacije u vezi s izvozom voća i povrća te je dalo podršku Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa koje, u saradnji sa nadležnim entitetskim i institucijama Brčko Distrikta BiH, preduzima aktivnosti na što bržem otklanjanju uočenih nedostataka.
Ruski inspektori su utvrdili da Bosna i Hercegovina ima potencijal za povećanje obima isporuke voća i povrća u Rusku Federaciju. Međutim, zaključeno je da nedostaje jedinstveni centralizovani sistem obezbjeđivanja fitosanitarne kontrole prilikom izvoza robe visokog fitosanitarnog rizika u Rusku Federaciju.
Zatraženo je preduzimanje odgovarajućih mjera za usavršavanje sistema fitosanitarne kontrole pri proizvodnji i pripremi proizvoda namijenjenih za izvoz u Rusku Federaciju.