Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Vazdušni saobraćaj u BiH u usponu: Putnici zaobilaze jedino banjalučki aerodrom

13567008

Od četiri međunarodna aerodroma u BiH, jedino je banjalučki lani zabilježio smanjen broj putnika.

Najviše ljudi je koristilo usluge Međunarodnog aerodroma Sarajevo, kroz koji je tokom prošle godine prošao 772.851 putnik, što je za devet odsto više u odnosu na 2014. godinu.
“Trenutno je iz Sarajeva moguće letjeti za Zagreb, Beč, Beograd, Minhen, Istanbul, Ljubljanu, Dubai, Šaržu, Keln, Stokholm, Štutgart, Kopenhagen, Ženevu i Oslo”, potvrdila je za “Nezavisne” Belma Čureković, portparol Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

Procentualno, najveći rast je evidentirao Međunarodni aerodrom Tuzla, koji je 2014. godine zabilježio 151.285 prevezenih putnika, a lani čak 259.029, što je skok od vrtoglavih 71 odsto.

Broj putnika se rapidno povećao s uspostavljanjem redovnih linija “Wizzaira” sa tuzlanskog aerodroma od 29. maja 2013. godine, te prošlogodišnjeg uspostavljanja baze te niskobudžetne kompanije.

“Trenutno, sa aerodroma Tuzla uspostavljene su redovne linije za Geteborg, Stokholm, Memingen, Frankfurt Hahn, Dortmund, Ajndhoven, Bazel, te Malmo”, rekla je Edina Šišić, šef Službi saobraćaja na Međunarodnom aerodromu Tuzla.

Kroz Međunarodni aerodrom Mostar lani je prošlo oko 76.000 putnika, što predstavlja značajno povećanje u poređenju sa 2014. godinom, kada je zabilježeno oko 68.000 putnika.
“Trenutno smo redovitim čarterima povezani sa gradovima Bari, Napulj i Rim. Čerterima smo povezani sa gotovo čitavom Italijom, a imamo letove i iz Libanona”, rekao je Marko Đuzel, menadžer za operacije i bezbjednost mostarskog aerodroma.

Da situacija u bh. vazdušnom saobraćaju ne bude potpuno ohrabrujuća, “pobrinuo” se Međunarodni aerodrom Banjaluka, koji je 2014. godine zabilježio 27.600, a lani svega oko 22.800 putnika. Zaposleni na banjalučkom aerodromu, odakle je moguće direktno poletjeti jedino za Beograd, imaju objašnjenje za gubitak putnika.

“U protekloj godini kompanija ‘BH Airlines’ je obustavila redovnu liniju Banjaluka – Cirih – Banjaluka, što je uticalo na ukupan broj putnika”, kazali su na banjalučkom aerodromu.
Dok se brojni Banjalučani već godinama nadaju da će iz svog grada, konačno, moći da odlete prema nekoj od evropskih prijestonica, malo šta može da im ulije nadu da će se to u dogledno vrijeme dogoditi.

“Međunarodni aerodrom Banjaluka je u stalnim pregovorima sa zainteresovanim kompanijama”, rečeno nam je sa tog aerodroma. Ovo obećanje već godinama sluša Gordana Kočić, porijeklom iz Banjaluke, a koja živi u švajcarskom gradu Bazelu, ali je, kako kaže, ogorčena što ono još nije ispunjeno.

“Da bih došla iz Bazela, moram da letim u Tuzlu, pa onda smišljam način kako da dođem u Banjaluku. Sramota je da ne uspijevaju da uspostave nekoliko letova za evropske gradove. Uvjerena sam da bi avio-kompanije, a pogotovo niskobudžetne, rado letjele iz Banjaluke, a bilo bi i putnika, jer dosta Banjalučana i stanovnika okolnih opština živi u evropskim zemljama”, ističe Kočićeva.