Potpisan memorandum
USAID podržava proces digitalizacije inspekcijskih službi u FBiH
Transparentan i precizan rad inspekcija suzbija korupciju, omogućavajući razvoj poslovanja i stabilnu ekonomiju
Robert Lopez, v.d. direktora Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) u BiH i Muamer Terzić, uime Federalne uprave za inspekcijske poslove (FUZIP), ovlašteni rukovodilac sektora – pomoćnik direktora u Sektoru granične inspekcije FUZIP-a, potpisali su danas Memorandum o razumijevanju za unapređenje rada inspekcijskih službi u FBiH.
Prema Memorandumu o razumijevanju, USAID-ov Projekt E-uprave pojednostavit će inspekcijske postupke i omogućiti transparentnije usluge poslovnim subjektima.
Inspektori u FBiH moći će efikasnije obavljati posao jer će im novi informacijski sistem omogućiti ciljane inspekcijske nadzore.
Transparentan i precizan rad inspekcija suzbija korupciju, omogućavajući razvoj poslovanja i stabilnu ekonomiju.
– Predsjednik Biden je, upravo, objavio Memorandum o nacionalnoj sigurnosti i borbi protiv korupcije, navodeći antikorupciju kao osnovni prioritet za nacionalnu sigurnosti SAD. Uz neupitnu stručnost i prisustvo širom svijeta, USAID preuzima vodeću ulogu u postizanju značajnog napretka u borbi protiv korupcije. USAID-ov projekt E-uprave fokusira se na korupciju u BiH kroz ključne aktivnosti koje će unaprijediti efikasnost i transparentnost državnih službi – rekao je Lopez.
Naglašavajući da je USAID u potpunosti posvećen povećanju transparentnosti rada javnih službi u BiH, Lopez je dodao ‘jedna od najčešćih primjedbi koje čujemo od poslovnih subjekata u BiH je da su procesi inspekcijskih službi neefikasni te odaju dojam da su nedosljedni u primjeni zakona i regulativa’.
-Inspekcijske službe često gube vrijeme i troše resurse u ponovljenim i nepotrebnim nadzorima poslovnih subjekata koji posluju prema zakonu. Umjesto toga, ti resursi se zapravo mogu koristiti za pronalaženje poslovnih subjekata koji ne posluju zakonito. USAID sarađuje sa federalnim inspekcijskim službama da bi direktno riješili taj problem. Zajedno ćemo dizajnirati novi informacijski sistem upravljanja i nadograditi postojeći Granično inspekcijski menadžment sistem koji će inspekcijskim službama omogućiti da posao rade tačnije i s preciznim informacijama, umanjujući troškove poslovnim subjektima. Novi, nadograđeni sistem omogućit će inspektorima da provode ciljane nadzore i prepoznaju prekršitelje efikasnije – kazao je Lopez, saopćeno je iz USAID-a u BiH.
Terzić je izjavio da Federalna uprava za inspekcijske poslove još od 2011. godine koristi informacione sisteme koji su s obzirom na intenzitet, obim i dugotrajnost korištenja maksimalno istrošeni, opterećeni, ali i ograničeni da odgovore na zahtjeve i izazove koji se stavljaju pred taj inspekcijski organ.
Terzić naglašava i da je USAID-ov projekt E-uprave zapravo velika šansa za značajno unapređenje i modernizaciju digitalnog sistema za provođenje i podršku inspekcijskim nadzorima u FBiH, ali i za povezivanje značajnih administrativnih procesa u Bosni i Hercegovini.