un bih
UNESCO BiH: Konsultacije o transformaciji obrazovanja
Konsultacije u BiH poslužit će za preuzimanje obaveza kako bi ponovno osmišljavanje obrazovanja bilo iskorišćeno za pomoć u prevazilaženju gubitaka u učenju povezanih s pandemijom te oživljavanje napora za postizanje Cilja održivog razvoja 4 do 2030. godine
Sastankom o transformaciji obrazovnog sektora u Bosni i Hercegovini, održanim u sjedištu bh. ureda Ujedinjenih naroda (UN) u Sarajevu, započeo je proces konsultacija o ovoj temi koje će trajati tokom juna, saopćeno je iz ureda UNESCO-a u BiH.
Učestvovali su ministri nadležni za obrazovanje na svim nivoima vlasti u Bosni i Hercegovini, a konsultacije će okupiti sve relevantne aktere iz sektora obrazovanja – akademsku zajednicu, organizacije civilnog društva, omladinske organizacije te udruženja roditelja uključujući roditelje djece s poteškoćama u razvoju.
Konsultacijskim procesom koordinira Ministarstvo civilnih poslova BiH uz tehničku pomoć UNESCO-a i UNICEF-a u BiH.
Cilj je formulacija glavnih prioriteta i budućih perspektiva u obrazovnim sistemima u BiH, koji će biti predstavljeni u septembru na globlanom samitu o transformaciji obrazovanja, koji organizira generalni sekretar UN-a u New Yorku.
Na globalnom nivou sve je izraženija potreba za transformacijom nakon prekida u obrazovanju uzrokovanih pandemijom COVID-19, čime su nejednakosti u obrazovanju dodatno pogoršane.
Rezidentna koordinatorica UN-a u BiH Ingrid Macdonald, otvarajući današnji sastanak je naglasila da je pandemija globalno prekinula obrazovanje, duboko utičući na djecu, roditelje i nastavnike u Bosni i Hercegovini.
Ipak, pandemija predstavlja jedinstvenu priliku za izgradnju boljih, inkluzivnijih i održivijih obrazovnih sistema u Bosni i Hercegovini. Predstojeći Samit o transformaciji obrazovanja okupit će svjetske lidere u New Yorku kako bi bile mobilizirane aktivnosti, ambicije, solidarnost i rješenja potrebna za transformaciju obrazovnih sistema.
Ovo neophodno oživljavanje obrazovanja ključno je u ostvarivanju opredjeljenja u dostizanju Ciljeva održivog razvoja u okviru Agende održivog razvoja do 2030. godine, naglašava Mcdonald.
– Važno je naglastiti da je Bosna i Hercegovina bila jedna od prvih zemalja u svijetu koja je prepoznala potrebu te potom brzo djelovala uz podršku Fonda generalnog sekretara UN-a za pomoć u oporavku od pandemije COVID-19, zajedno sa UNESCO-om, UNICEF-om i ILO-om, kroz zajednički projekat „Osmislimo obrazovanje ponovo“. Zajedno smo započeli jedan vrlo važan posao! Ujedinjene nacije u BiH će s ponosom nastaviti pružati podršku kako bi sva djeca imala jednak pristup kvalitetnom obrazovanju te kako nijedno dijete u BiH ne bi bilo izostavljeno – riječi su rezidentne koordinatorice UN-a u BiH.
Konsultacije u BiH poslužit će za preuzimanje obaveza kako bi ponovno osmišljavanje obrazovanja bilo iskorišćeno za pomoć u prevazilaženju gubitaka u učenju povezanih s pandemijom te oživljavanje napora za postizanje Cilja održivog razvoja 4 do 2030. godine.
– UNESCO već 75 godina radi na izgradnji pravednijeg, inkluzivnijeg, održivog, zdravog svijeta kroz obrazovanje. Ali, nažalost, ono što smo naučili nije nas pripremilo za izazove s kojima se danas suočavamo. Zato nam je potrebno obrazovanje koje je spremno na promjene mijenjanjući ujedno i percepciju samog obrazovanja – rekla je Ankica Gudeljević, ministrica civilnih poslove Bosne i Hercegovine, naglasivši da su se svi ministri obrazovanja u BiH okupili da zajedno razmijene mišljenja o ovim važnim pitanjima i na temelju diskusije sublimiraju smjernice, ciljeve i mjere zajedničkog daljeg djelovanja za budućnost obrazovnog sektora u BiH.
U toku mjeseca juna bit će održana još dva konsultativna sastanka s predstavnicima organizacija civilnog društva i akademskom zajednicom te s mladima čiji glas će biti posebno u fokusu tokom samita u septembru.