2020. i nadalje
UN75 kampanja – Vrijeme je za razgovor o boljoj budućnosti
Dvanaest sagovornika je govorilo o svojim načinima prevazilaženja krize, ali i načinima na koji su pomogli zajednici
Ujedinjene nacije u Bosni i Hercegovini pokrenule su kampanju povodom 75 godina postojanja, a u svrhu izlaska iz krize prouzrokovane virusom korona i boljeg, jačeg, inkluzivnijeg oporavka i izgradnje otpornijih sistema.
„UN75: 2020. i nadalje“ naziv je kampanje, a cilj je okupljanje miliona učesnika širom svijeta i razgovor o oblikovanju nove budućnosti, putem online ankete na un75.online.
Tokom proteklog perioda, razgovarano je sa ljudima iz različitih javnih i društvenih sfera, koji su podijelili iskustva o uticaju i posljedicama izolacije na njihove karijere i život, društvenim problemima na koje je epidemiološka kriza ukazala.
– Na koje je sve načine pandemija izazvana COVID-19 virusom utjecala na svakodnevni život i funkcionisanje društava? Da li se ekonomske, socijalne, zdravstvene mjere korištene u odgovoru na pandemiju mogu iskoristiti u svrhu boljeg, jačeg, inkluzivnijeg oporavka i izgradnje otpornijih sistema?, neka suod pitanja kojima su Ujedinjene nacije pokrenule razgovor o oblikovanju ‘nove’ budućnosti i mogućnostima oporavka od krize prouzrokovane pandemijom virusa korona – saopćeno je iz Ureda rezidentne koordinatorice UN u BiH.
Kako se nadalje navodi, razgovori su dio obilježavanja 75 godina postojanja Ujedinjenih nacija i uključuju milione učesnika širom svijeta, kako bi se došlo do prioriteta djelovanja za idućih 25 godina.
U Bosni i Hercegovini, razgovor je počeo sa ‘šampionima’ iz različitih javnih i društvenih sfera, koji su podijelili iskustva o utjecaju i posljedicama izolacije na njihove karijere i život, društvenim problemima na koje je epidemiološka kriza ukazala.
Dvanaest sagovornika je govorilo o svojim načinima prevazilaženja krize, ali i načinima na koji su pomogli zajednici.
Jedan od njih, Nihad Ćulov – vlasnik firme „Jusri“ iz Goražda, patentirao je plastične vizire za zaštitu protiv širenja virusa korona i donirao ih zdravstvenim institucijama širom Bosne i Hercegovine i Srbije.
– Dan nakon što smo razradili i objavili dizajn vizira dobili smo ponudu iz Austrije da proizvedemo i pošaljemo 200.000 vizira. Nisam mogao dati da nijedan vizir izađe iz Bosne i Hercegovine, dok god je bio potreban ljudima u našoj zemlji – rekao je Ćulov.
Predsjednik Uprave firme „Violeta“ Petar Ćorluka, koja je odmah na početku pandemije reagovala osiguravanjem zaštitne opreme za liječnike, kazao je da “moramo više investirati u školstvo, u razvoj, u istraživanja, tako da nas jedino struka i znanje mogu održati i u svim vrstama posla, kako u proizvodnji, prodaji, tako i u zdravstvenim ustanovama. Kao što svaki pojedinac mora imati imunitet, moraju i firme“.
Kriza uzrokovana pandemijom virusa korona ukazala je na društvene i sistemske probleme u Bosni i Hercegovini, a na šta su upozorili svi sagovornici.
Shodno tome, podijelili su svoje ideje i prijedloge za oblikovanje društva, kako bi zajednica mogla spremnije dočekati potencijalne druge krize u budućnosti.
Medijska i informatička nepismenost bili su prvi kameni spoticanja s kojima se društvo suočilo, a prema riječima profesorice psihologije Ivane Zečević, i uzroci ozbiljnih problema mentalnog zdravlja pojedinaca.
– Danas su u najvećem problemu sa mentalnim zdravljem osobe koje su medijski nepismene i sve što čuju i pročitaju u medijima ili na društvenim mrežama, prihvataju zdravo za gotovo. Nešto što bi nas osnažilo i bolje pripremilo za neku buduću krizu, jeste rad na socioemotivnim kompetencijama djece, digitalnim kompetencijama i medijskoj pismenosti – istakla je profesorica Zečević sa Katedre za psihologiju Filozofskog fakulteta u Banjoj Luci.
Kantautorica Maya Sar, također, je osjetila koliko je novonastala situacija utjecala na svakog pojedinca, pojačavajući i otvarajući čula kako za inspiraciju, tako i za svakodnevni život.
Govoreći o potrebi da se njeguje zahvalnost u sebi i prema drugima, naglašava da “koliko god mislite da ste kao jedinka nemoćni da mijenjate stvari u bilo kom smislu, zapravo to nije istina”.
– Možete biti i pokretač i primjer drugim ljudima – naglasila je.
Iako smatra da smo na našim prostorima naviknuti da se često prilagođavamo nekim novim okolnostima, reditelj Saša Hajduković naglašava da je primarno raditi na svom razvijanju svijesti i „shvatanju da se svaka informacija mora provjeriti tri puta, iako je na kraju najvažniji način na koji se s tim informacijama nosimo“.
Zajedno sa njima, putopisac Robert Dacesin/Rio priče, umjetnici Nataša Konjević i Mladen Miljanović, programerka Saldina Nurak/CodeBeauty, sportaši Nemanja Bilbija i Nemanja Majdov, kao i predsjednica Udruženja „Dajte nam šansu“ Ines Kavalec, pozvali su sve građane da se pridruže razgovoru i odgovore na pitanje: šta nam je potrebno da osiguramo kako bi naše društvo bilo spremnije i otpornije na krize poput ove?
Svi koji žele to mogu učiniti putem online ankete.
Intervjui sa „šampionima“ objavljeni su na Facebook i Twitter stranicama Ujedinjenih nacija u BiH, te na njihovom YouTube kanalu.
Kao ključni događaj u okviru ove inicijative, Ujedinjene nacije najavljuju razgovor u kojem će se pitanja rada medija, funkcionalnosti zdravstvenog sistema i odluka nadležnih u toku pandemije, ali i ekonomskog oporavka države i društva, postaviti relevantnim stručnjacima iz pomenutih oblasti.
Gledaoci će moći pogledati ovaj razgovor 6. septembra u 20.00 sati na BHRT-u, navodi se u saopćenju.