U Tuzli održan sastanak u vezi s planiranjem trase autoceste Sarajevo-Beograd
Bego Gutić, premijer Tuzlanskog kantona, danas je sa saradnicima ugostio delegaciju turskih institucija koje će učestvovati u projektu planiranja trase autoceste Sarajevo–Beograd. Delegaciju je predvodio Mehmet Tutaš, zamjenik generalnog direktora Direkcije autocesta Republike Turske, a tokom sastanka razgovarali su o značaju prolaska dijela autoceste kroz Tuzlanski kanton, javlja Anadolu Agency (AA).
“Konsultujemo li struku, ovo je najoptimalnija trasa koja zadovoljava sve elemente ako posmatramo broj vozila, parametre vezane uz broj stanovnika, površinu itd. Ovaj region veže uz sebe oko milion i po stanovnika i najrazvijeniji je u BiH. Govorimo o regionu Tuzla, Brčko i Bijeljina. Samo Tuzla na dnevnoj bazi ima oko 20.000 ulaza vozila i oko 12.000 izlaza prema Brčkom”, naveo je Gutić na konferenciji za novinare nakon sastanka.
Također, Gutić je istaknuo da je kao prednost buduće autoceste koja bi išla preko Tuzle činjenica da se ova trasa uklapa u trasu budućeg koridora 5-C, te da je za Y-krak, koji se od Žepča treba odvajati ka Tuzli, postoji urađeno idejno rješenje i elaborat eksproprijacije.
Već urađene studije izvodljivosti pojeftinjuju projekt, a Gutić napominje da se budućom trasom autoceste Sarajevo-Beograd rješavaju dva ključna problema kada je u pitanju blokada Tuzlanskog kantona, a to su izlaz prema Evropskoj uniji preko Brčkog i kvalitetnija veza s glavnim gradom Bosne i Hercegovine.
“Troškovi eksproprijacije za koje su urađeni idejno rješenje, elaborat i troškovi eksproprijacije dionica je koja je najjeftinija jer 80 procenata dionice trase treba proći kroz državno zemljište. Prema procjenama, dionica od Tuzle do Brčkog koštala bi oko 460 miliona eura, dok je od Žepča do Tuzle najskuplja i tehnički najzahtjevnija dionica i koštat će oko 760 miliona eura”, izjavio je Gutić.
Mirsad Gluhić, ministar turizma, trgovine i saobraćaja u Vladi TK rekao je da su još neki od argumenata činjenice da je turizam u ekspanziji, da se Međunarodni aerodrom Tuzla širi.
“Također, povećat će se sigurnost učesnika u saobraćaju, a proteklih godina su se na cesti Tuzla-Orašje, odnosno Tuzla-Brčko dogodile brojne saobraćajne nesreće s tragičnim posljedicama. Ovo su argumenti koji su zainteresirali tursku delegaciju”, tvrdi Gluhić.
Predstavnici delegacije iz Turske nisu davali izjave za javnost, a prije Tuzle posjetili su Brčko i Bijeljinu.