poruka i za vlasti
U BiH danas bojkot trgovina, kafića i benzinskih pumpi zbog visokih cijena
Inicijatori akcije ranije su pozvali građane da danas ne kupuju ništa, te da unaprijed osiguraju potrebne namirnice, kuhaju kod kuće i izbjegavaju potrošnju u ugostiteljskim objektima
U Bosni i Hercegovini danas je najavljen bojkot trgovina, kafića, restorana i benzinskih pumpi zbog enormno visokih cijena životnih namirnica koji i dalje neprestane “divljaju”.
Nakon što se Hrvatska odlučila na bojkot trgovina, slične ideje su se prelile i na druge zemlje regiona.
Inicijatori akcije ranije su pozvali građane da danas ne kupuju ništa, te da unaprijed osiguraju potrebne namirnice, kuhaju kod kuće i izbjegavaju potrošnju u ugostiteljskim objektima.
“Ovo je način da pokažemo nezadovoljstvo zbog rasta cijena hrane i energije, dok su plaće građana ostale niske. Jedan dan bojkota može poslati snažnu poruku”, stoji u jednoj od poruka koja se dijeli na društvenim mrežama.
Osimu BiH, akcija je planirana i u Sjevernoj Makedoniji, Hrvatskoj, Srbiji i Crnoj Gori, dok je u Sloveniji u toku bojkot pojedinih trgovina.
Bojkot, kako tvrde ekonomski analitičari, može biti put ka snižavanju cijena. Za veće efekte potrebno je da traje duže od jednog dana.
Iz Federalne uprave za inspekcijske poslove kažu da vrše intenzivne kontrole. Sljedeće sedmice bit će napravljen statistički presjek tih aktivnosti.
Buđenje svjesti
Ombudsman za zaštitu potrošača u BiH smatra da će jednodnevni bojkot biti uspješan te da slično kao u zemljama regije, očekuje odaziv većine potrošača (stanovništva).
– Poruka javnosti će biti jasna i glasna da je potrošačima dosta divljanja cijena i promjena cijena ‘na gore’ svaki trenutak kad na svjetskim berzama cijene idu prema gore, dok uredno cijene ne idu ‘prema dolje’ kada je to trend na svjetskim berzama, pod izgovorom, prodaju se zalihe kupljene po skupljem. S druge strane, nikada ne ostavljaju niže cijene jer su i te nabavljali po jeftinijem, naglašava Marić.
Kako kaže, nada se da će akcija biti samo prva u nizu dugoročnijeg buđenja potrošačke svijesti o tome da je njihov novac važan i prioritet svim trgovcima, te da trgovci trebaju opravdati povjerenje potrošača drukčijim odnosom prema potrošačima i profitabilnosti.