Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

"Crnaja"

Tunel od 12 miliona KM: Otvorili ga prije dvije godine, a još nemaju upotrebnu dozvolu!

Foto: Federalna.ba

Kroz važan tunel između Konjica i Jablanice uveliko se saobraća, a još ne znamo da li se ova građevina tehnički može koristiti

Tunel „Crnaja“ koji se nalazi na magistralnoj cesti M-17 između Konjica i Jablanice, iako je otvoren, odnosno pušten u promet prije više od dvije godine, još uvijek nema upotrebnu dozvolu!

Ustanovljeno je to u novom izvještaju Uredu za reviziju institucija FBiH o radu Javnog preduzeća Ceste FBiH čiji je direktor Ljubo Pravdić.

Bez tehničkog prijema

-Uvidom u dokumentaciju utvrdili smo da je projekat Tunel Crnaja (12.413.470 KM) završen u skladu sa potpisanim Ugovorom o izvođenju radova. Međutim, nije knjigovodstveno aktiviran u 2023. godini. Upotrebna dozvola nije dobijena. Zapisnik sa završnog preuzimanja radova sačinjen je tek 22. 9. 2023. godine – navedeno je u ovo izvještaju.

Inače, dokumentom koji se zove “upotrebna dozvola”, utvrđuje se da li je građevina izgrađena u skladu sa odobrenjem za građenje i odobrenom tehničkom dokumentacijom, te da se ona uopće može koristiti.

Kako je potcrtano, zahtjev za tehnički prijem podnesen je Federalnom ministarstvu prostornog uređenja 2. 10. 2023. godine (sa dopunom od 17. 1. 2024). Ministarstvo je Rješenjem od 8. 2. 2024. godine imenovalo Komisiju za tehnički pregled izvedenih radova bez definisanog roka, kad će početi sa radom. Do okončanja revizije Ureda za reviziju FBiH komisija nije završila sa radom.

Nalazi revizora o tunelu Crnaja

Također, naveli su revizori, u okviru ove pozicije iskazan je iznos od 6.576.079 KM koji se odnosi na investicije koje u 2023. godini nisu imale promjene, tj. ulaganja. Nije izvršena detaljna analiza svih započetih, a nezavršenih projekata u skladu sa potpisanim ugovorima, Planom poslovanja i planom aktivnosti na izgradnji magistralnih cesta.

Foto: Federalna.ba
Tunel Crnaja na početku pripremnih radova

Za investicije u iznosu od 5.432.443 KM koje su započete u ranijem periodu, čija realizacija značajno kasni, nisu dostavljena dodatna objašnjenja niti informacije kad će biti okončane.

Nalazi Istinomjera

Inače, na spomen “tunel Crnaja” mnogim vozačima vjerovatno su u sjećanju ostale ogromne gužve, odnosno kolone vozila koje su se stvarale dok su unedogled trajali ovi radovi.

Vlada FBiH, tada na čelu s Fadilom Novalićem (SDA), još je u septembru 2020. dala saglasnost za sanaciju ovog tunela, a radovi su počeli u februaru 2021. godine. Prema nalazima platforme Istinomjer obećanja direktora Pravdića kada je riječ o ovom tunelu ocijenjena su sa “djelimično ispunjeno”.

Tako je, naprimjer, Pravdić izjavljivao kako je simulacija pokazala da ukoliko neka vozila budu čekala na drugi interval, ukupno čekanje može iznositi 18 minuta, dok je Istinomjer na osnovu činjeničnog stanja s terena utvrdio da je “bilo jasno da se na prolaz kroz tunel Crnaja čekalo duže od 30 minuta”. Radovi su okončani 27. Jula 2022. godine.