Terzić: Do kraja 2019. planiramo izgraditi još 100 kilometara autoputa
U ovom momentu, „Autoceste Federacije BiH“ mogu pokrenuti 1,07 milijardi eura vrlo povoljnih kreditnih sredstava za gradnju autoputeva. Uz taj novac, na raspolaganju ovog javnog preduzeća je i 90 miliona eura bespovratnih sredstava EU.
Adnan Terzić, direktor „Autocesta“, u razgovoru za „Avaz“ detaljno je nabrojio projekte na kojima se trenutno radi te pripremljenu dokumentaciju, predtendere i tendere koji su u proceduri.
Prema planu koji ima, do kraja naredne godine BiH bi mogla biti bogatija za makar još 100 kilometara autoputa na Koridoru 5C.
– Tuneli Kvanj i Zenica, dionica od Počitelja prema Buni od 7,2 kilometra, nastavak autoputa Zenica u dužini od 5,3 kilometra, Vrace – Ponirak, 2,5 kilometara, Ponirak – Vranduk, 5,3 kilometra, Nemila – Vranduk, 5,6 kilometara, ponovljeni Počitelj – Zvirovići 11 kilometara… – nabraja Terzić.
Računa koliko novca vrijede ne samo ti projekti i dolazi do cifre od 311 miliona eura.
Ono što opterećuje ovu ustanovu jesu kompleksne procedure koje diktira ne samo zamršeni bh. sistem nego i banke koje finansiraju pojedine dionice. One se žele zaštititi mehanizmima koje ponekad naša zastarjela birokratija ne prepoznaje.
– Dan je nekad mračan, kao najduži tunel. Nigdje svjetla. Sutra ti se ne mili doći na posao. A onda bljesne nešto, odblokira se projekt i svi živnemo. I onda, opet, neko zakoči. Mjesec dana drame dok se raspetlja nešto što uopće nije komplicirano – opisuje Terzić svoj posao.
U šumi lotova, kilometara i miliona maraka i eura, direktor „Autocesta Federacije BiH“ crta dionice koje se grade. Želi dovršiti izlaz prema Hrvatskoj, na mostu Svilaj. No, mosta još nema. Hrvatska treba uraditi svoj dio posla.
– Uradit će ga do septembra naredne godine. Naše je da mi svoje završimo i ne čekamo. Mi ćemo to ubrzo okončati. Ali, tu problemi ne prestaju – navodi Terzić.
Ponosan je da se u ovom momentu radi na dodjeli ugovora na šest mjesta na planiranom Koridoru 5C – od Počitelja i Bune do Nemile i Vranduka.
– Moramo spojiti Vlakovo. Ljudi koji s Mostarskog raskršća žele na autoputa, moraju na brzu cestu, ići prema Ilidži, pa se vratiti opet brzom cestom da bi izašli na autoput kod Vlakova. Ilidža je prelomila i sad možemo graditi – kaže Terzić.
Od sredstava prikupljenih akcizama „Autoceste“ planiraju završiti spoj Vlakovo – Mostarsko raskršće. Dionica je kratka – 1,6 kilometara, ali vrlo zahtjevna i procijenjena je na 11 miliona eura.
– To možemo i hoćemo sami uraditi. Nakon što se Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje dogovorio, nama su pripala 64 miliona KM. Svaki fening ide u gradnju autoceste – ističe Terzić.