Tais za Fokus.ba: Od Ilidže do Baščaršije nedavno sam vozio sat i 15 minuta
Čelnici pojedinih metropola kao što je Pariz u protekim su sedmicama nagovijestili uvođenje potpune zabrane upravljanja vozilima sa dizelom do 2025. godine kako bi se smanjio nivo štetnih čestica u zraku.
O mogućnostima i potrebama implementacije sličnog projekta u BiH, kao i o drugim potezima koje je moguće povući kako bi se poboljšao kvalitet zraka u našoj zemlji i velikim gradovima, razgovarali smo sa stručnjakom iz ove oblasti Martinom Taisom.
“Ne vjerujem da ćemo zabranu dizel vozila vidjeti u nekom od bh. gradova u skorijem periodu, jer imamo veliki broj tih vozila. Teško je zabraniti ljudima da upravljaju privatnom svojimom koju su kupili. Čak i ako se to uradi, mora im se ponuditi alternativa”, rekao je Tais za Fokus.ba.
On podsjeća da je uvođenje plina u Sarajevu riješilo problem zagađenja zraka 60-tih godina prošlog stoljeća.
“Mi smo tada imali nivo štetnih čestica koji je bio veći osam do deset puta od današnjeg. Ali opet raste taj sumpor-dioksid, jer ljudi koriste ugalj. London je riješio svoj problem magle upravo zabranom loženja uglja. Jednostavno, ko je želio nastaviti živjeti u gradu morao je izbaciti ugalj, ali je država davala subvencije na plin i druga goriva”, istakao je Tais te dodao da je subvencioniranje zapravo najbolje rješenje ze gradove.
Tais preporučuje da se u narednom periodu, zbog povećanja zagađenja zraka, ubrza saobraćaj kroz gradove.
“Nedavno sam od Ilidže do centra Sarajeva vozio sat i 15 minuta. Saobraćajne gužve značajno utiču na zagađenje zraka. Mi jednostavno moramo smanjiti emisije štetnih čestica u gradovima. Uvođenje par-nepar registracija moglo bi pomoći kada dođe do većih koncentracija štetnih čestica u zraku. Saobraćaj se tako u gradskim sredinama smanjuje na pola”, zaključio je Tais.