Stojanović upozorava: Zloupotrebe u Željeznicama RS sve veće i češće
Stanje u Željeznicama Republike Srpske je katastrofalno, a nagomilani problemi se nikada nisu počeli rješavati sistemski već je politika rukovodila ovim gigantom u kome radi preko 3000 radnika, upozorio je danas na konferenciji za medije nosilac liste kandidata SDS-a za izbornu jedinicu 6 Tomica Stojanović.
– Prema izvještaju Vlade Republike Srpske iz 2006. godine Željeznice RS su poslovale pozitivno. Nakon te godine, svake naredne godine bile su u gubitku za po 30 milona konvertibilnih maraka, a trenutni kumulativni gubitak je oko 350 miliona KM. U godinama kada su pozitivno poslovale, Željeznice čak nisu imale jednog od najvećih komintenata, a to su Rudnici željezne rude Ljubija – istakao je Stojanović.
On je iznio u javnost i detalje u vezi sa aferom „Presa“ odnosno da se javnom nabavkom u ovom preduzeću tražila jedna vrsta opreme, a nabavila se potpuno druga vrsta sa mnogo manje operativnim karakteristikama.
– Tužilaštvo u Doboju vodi istragu o ovom slučaju, ali konkretne namjere da se ova afera razotkrije kao da izostaju – smatra Stojanović. On je podsjetio da su Željeznice RS isjekle 555 vagona i bacili ih u staro gvožđe.
– Ovi vagoni su se još mogli koristiti, ali izgleda da nije bilo želje i kvalitetnog pristupa da se taj slučaj riješi na drugačiji način – izrazio je svoje uvjerenje Stojanović. Prema njegovim riječima, preko 2000 radnika je tužilo Željeznice RS, što je preko 70 odsto radnika i to je dodatni pokazatelj u kakvom se stanju ovo preduzeće nalazi.
– Ako nastavi ovako da posluje ova firma može i da bankrotira – upozorava Stojanović.
On je podsjetio i da je prije pola godine u Parlamentu BiH donesena odluka o povećanju cijene goriva za 30 feninga, a da se taj iznos sredstava uplaćuje na entitetske budžete. Nakon toga su uslijedili protesti vozača, a predsjednik Vlade RS Željka Cvijanović je najavila smanjenje cijene goriva za 5 feninga. Međutim, cijenu nije smanjila Vlada već tržište, jer su smanjene i cijene naftnih derivata u svijetu. Odluka Vlade o smanjenju cijene goriva je donesena ali nije sprovedena u djelo. Takođe, sredstva ne idu tamo gdje je bilo predviđeno, odnosno za ulaganje u infrastrukturu – bio je izričit Stojanović.
Komentarišući uvođenje sankcija Nikoli Špiriću, odnosno njegovo stavljanje na „crnu listu“ Sjedinjenih Američkih Država, on je istakao da SDS ne podržava uvođenje sankcija bilo kome iz Republike Srpske, jer su takve stvari osjetili i na svojoj koži.
– Nije nam stalo da se bilo koji građanin Republike Srpske kažnjava na ovakav način, ali ipak se pitamo kako to da se značajna sredstva iz budžeta izdvajaju za lobiranje u korist Republike Srpske, a sve što dobijamo su novi sankcionisani funkcioneri – naveo je Stojanović, izražavajući žaljenje što se investitorima u RS šalje loša poruka da njihov kapital u Srpskoj ne može biti siguran zbog korumpiranih političara.