Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Izvještaj OSCE-a

Šta djeca u BiH uče o posljednjem ratu: “Vrijeme za suštinske promjene”

osce ucenje poducavanje
Foto: OSCE

Taj period ostaje i dalje jedan od najkontroverznijih perioda u BiH i regionu

Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini (BiH) objavila je danas izvještaj o učenju i podučavanju o periodu od 1992. do 1995. godine u osnovnim školama u Bosni i Hercegovini, pod nazivom „Podučavanje historije o periodu od 1992. do 1995. godine u Bosni i Hercegovini: izgradnja povjerenja ili produbljivanje podjela?“.

Izvještaj, koji je napisala nezavisna istraživačica dr. Heike Karge, sadrži pregled prakse učenja i podučavanja historije o periodu od 1992. do 1995. godine u osnovnim školama širom BiH.

U izvještaju se konkretno razmatraju nastavni planovi i programi, udžbenici i nastavni materijali iz predmeta Historije, a fokus je na periodu od 1992. do 1995. godine. Taj period ostaje i dalje jedan od najkontroverznijih perioda u BiH i regionu.

-Nadamo se da će Izvještaj potaknuti zanimanje kod obrazovnih vlasti i obrazovne zajednice u cjelini da intenzivnije sarađuju u vezi sa ovim važnim pitanjem, rekao je ambasador Brian Aggeler, šef Misije OSCE-a u BiH. „Cilj je da obrazovne vlasti usvoje pristup kojim se potiče kritičko razmišljanje, uvodeći multiperspektivnost, i da se promoviše veće međusobno razumijevanje. To bi imalo dubok uticaj na mlade, a u konačnici i dubok uticaj na društvo u cijeloj državi.“

U izvještaju su date preporuke za unapređenje međusobnog razumijevanja i povjerenja između pojedinaca i zajednica, sa ciljem ostvarenja dugoročnog pomirenja u BiH.

-U proteklim godinama je u mnogim važnim aspektima došlo do unapređenja nastavnih materijala. Međutim, kada je u pitanju učenje o proteklom ratu, naša analiza zaključuje da su ovi materijali etnički pristrasni i ometaju pomirenje” istakla je dr. Heike Karge. „Podučavanje o proteklom ratu je izuzetno težak i osjetljiv zadatak u poslijeratnom društvu. Sada, skoro 30 godina nakon završetka rata, je možda vrijeme za pokretanje suštinske promjene.“

Ovaj izvještaj predstavlja dio širih napora Misije OSCE-a u BiH da pruži podršku vlastima širom BiH u osiguravanju inkluzivnog i kvalitetnog obrazovanja bez diskriminacije, saopćeno je iz Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini.