Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Set zakona o akcizama stigao u Parlamentarnu skupštinu BiH

BiH

gorivo

Set zakona koji se odnosi na akcize, a koji je Vijeće ministara BiH utvrdilo 24. novembra, danas je stigao u Parlamentarnu skupštinu BiH.

Vijeće ministara BiH je utvrdilo modificirani Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u kojem su, uz saglasnost svih relevantnih učesnika u procesu pripreme i izrade Zakona, izvršena poboljšanja u vezi s pitanjima jasno definirane namjene i utroška sredstava – saopćeno je ranije iz te institucije.

Kako je navedeno, ključna izmjena se odnosi na činjenicu da se ne povećavaju akcize, osim na biogoriva i biotečnosti, nego se za 0,15 KM povećavaju cestarine, pri čemu će se prikupljena sredstva isključivo koristiti za izgradnju autocesta i za izgradnju i rekonstrukciju svih drugih vrsta cesta.

Vijeće ministara BiH je set zakona o akcizama uputilo u parlamentarnu proceduru, uz prijedlog da se razmatra po skraćenom zakonodavnom postupku.

Postoji mogućnost da predloženi set zakona Dom naroda Parlamentarne skupštine BiH razmatra na sjednici zakazanoj za 7. decembar.

Zamjenik predsjedavajućeg tog doma Safet Softić jučer je izjavio novinarima da će, ukoliko delegati na vrijeme dobiju ove zakone da se mogu pripremiti, vjerovatno Kolegij prije sjednice Doma u četvrtak donijeti odluku da se ovi zakonski projekti uvrste u dnevni red.

Pojasnio je da su predloženi zakoni stavljeni u skraćeni postupak, te da „nisu u hitoj proceduri zbog protivljenja određenog broja ministara u Vijeću ministara BiH“. Dodao je da to automatski znači da nadležne komisije trebaju zauzeti stav o predloženim zakonima.

Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirko Šarović je jučer u Sarajevu izjavio novinarima da je prijedlog izmjena Zakona o akcizama, većinom glasova, prošao Vijeće ministara, podsjećajući da su ministri iz Saveza za promjene bili protiv slanja u procerudu ovog zakona.

Naveo je da je instistiranje samo na kreditu pogrešna opcija i da „izgradnju infrastrukture možemo finansirati i na drugi način, koncesionim ugovorima o kojima niko apsolutno danas ne govori“.