Reagiranje Komšića na navode predsjedavajućeg Gradskog vijeća
Povodom Saopćenja za javnost koje je predsjedavajući Gradskog vijeća Grada Sarajeva dana 11.02.2016. godine uputio medijima, gradonačelnik sa ciljem tačnog i objektivnog informisanja javnosti šalje svoje reagovanje kako slijedi:
„Navodi koje je predsjedavajući Gradskog vijeća Grada Sarajeva u svom Saopćenju za medije od dana 11.02.2016. godine iznio u javnost u cijelosti su neistiniti, pravno neutemeljeni i sročeni sa isključivim ciljem obmanjivanja i dezavuisanja javnosti u BiH. Tvrdnje predsjedavajućeg kako gradonačelnik krši odredbe Statuta i Poslovnika Gradskog vijeća Grada Sarajeva izmjenama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Gradske uprave, bez pribavljene saglasnosti Gradskog vijeća i time stvaranja prostora za upošljavanje sebi „odanog kadra“ u cijelosti su netačni. Naime, stupanjem na snagu Zakona o principima lokalne samouprave u FBiH (“Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine”, broj 49/06, 51/09) koji je uskladio način organizacije i rada jedinica lokalne samouprave u FBiH sa europskim standardima utvrđenim u Europskoj povelji o lokalnoj samoupravi, a koju je BiH ratificirala i uvela u svoj pravni sistem, gradonačelnicima i načelnicima gradova i općina u Federaciji BiH članom 15. Zakona dato je pravo i ovlaštenje, da bez saglasnosti Gradskog vijeća utvrđuju organizaciju službi za upravu i drugih službi jedinica lokalne samouprave i da donose pravilnik o unutrašnjoj organizaciji službi jedinica lokalne smouprave. Postupanje gradonačelnika po imperativnim odredbama važećih zakona Federacije BiH je odraz gradonačelnikove opredjeljenosti da u punom kapacitetu i odgovorno izvršava svoju funkciju pritom poštujući ustave i zakone.
S druge strane, neusklađivanje Statuta Grada Sarajeva, Poslovnika o radu Gradskog vijeća Grada Sarajeva i drugih gradskih propisa sa važećim zakonima, pa između ostalog i sa Zakonom o principima lokalne samouprave u FBiH iz 2006. godine i Zakonom o plaćama i naknadama u organima vlasti Federacije Bosne i Hercegovine iz 2010. godine, predstavlja upravo odgovornost Predsjedavajućeg Gradskog vijeća, koji umjesto da insistira na ozakonjenu rada i usaglašavanju propisa Grada Sarajeva, insistira na djelovanju i postupanju gradonačelnika po nezakonitim propisima.
Nadalje, u pogledu tvrdnji Predsjedavajućeg da gradonačelnik svojim djelovanjem nastoji biti nadređen u instituciji, uključujući i Gradsko vijeće, bez obzira na stvarne nadležnosti, odgovorno i argumentovano tvrdim da moje djelovanje ima za cilj samo uspostavu, funkcioniranje i rad Grada Sarajeva sukladno zakonima i važećim odredbama Statuta, i to tako da se, između ostalog, omogući da gradonačelnik kao izvršni organ Grada, u skladu sa članom 39. Statuta, bude predlagač gradskih propisa i akata, da o pravima i dužnostima svih državnih službenika i namještenika u Gradu Sarajevu, sukladno odredbama Zakona o državnoj službi, odlučuje Gradonačelnik, a ne sekretar Gradskog vijeća, te da se u Gradu Sarajevu, kao jednom pravnom subjektu kojeg predstavlja i zastupa gradonačelnik, ne stvaraju nepostojeći pravni subjekti i paralelne administracije, kao paravan za protuzakonita djelovanja“.