Ratko Kovačević dobitnik “PRO PR Awards” priznanja
Načelniku Odjeljenja za komunikacije i međunarodnu saradnju Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) Bosne i Hercegovine Ratku Kovačeviću sinoć je u Termama Tuhelj (Republika Hrvatska), dodijeljeno međunarodno priznanje „PRO PR Awards“, za poseban doprinos u razvoju područja odnosa s javnošću.
Priznanje, koje se dodjeljuje pojedincima koji su na poseban način doprinijeli razvoju ove profesije, uručeno je u okviru 15. PRO PR konferencije, a odluku o ovogodišnjim dobitnicima donijela je međunarodna komisija na osnovu analize medijskih dostignuća svakog od nominovanih kandidata.
Kovačević u razgovoru za Fenu ističe da je posebno zadovoljstvo kada od komisije u čijem sastavu su međunarodni stručnjaci za odnose sa javnošću dobijete jedno ovakvo priznanje.
– Sretan sam što sam jedan od ukupno 21 osobe iz regiona i šire čiji je rad prepoznat kao određeni doprinos razvoju PR profesije. Zato ovom prilikom posebno želim zahvaliti svima onima koji mi pomažu da ovaj posao radim najbolje što mogu, a to su prije svega moje kolege u UIO koje mi stoje na rasplaganju 24 sata dnevno i menadžment koji posao odnosa sa javnošću smatra izuzetno važnim i pruža mi punu podršku – navlašava Kovačević.
Ovo nije prvo priznanje koje je dobio. Ranije je, dvije godine zaredom, dobio nagradu Kluba novinara Banja Luka za najboljeg PR-a, i to na osnovu mišljenja novinarskih redakcija.
Kaže da priznanja koja dolaze od kolega novinara imaju poseban značaj, jer su na neki način dokaz da posao koji radi ide u dobrom pravcu, ali i veliki podstrek da unapređuje rad i da sebe lično dodatno izgrađuje u ovoj oblasti.
Kovačević smatra da danas nijedna kompanija ili institucija ne može obavljati poslovanje bez dobro organizovanih odnosa sa javnošću.
– Dobar PR tim prije svega mora imati podršku i sjajne odnose za menadžmentom, kao što je to u mom slučaju. Važno je zajedički donositi bitne i strateške odluke, voditi računa o reputaciji kompanije, izgraditi dobre odnose sa medijima i ostalim organizacijama koje su važne karike u poslovanju. Posebno je važno znati dobro odraditi krizno komuniciranje sa kojim su kad-tad svi suočeni. PR menadžer mora imati obrazovanje iz oblasti komunikacija i to internih i eksternih, sa svim vrstama javnosti. Mora izuzetno dobro poznavati osnovnu oblast u kojoj radi. Pored toga, dobar PR mora posjedovati jedno veliko opšte obrazovanje i svakako mora biti upoznat sa sveukupnim društvenim zbivanjima i kretanjima u bližoj sredini, ali i sa svim značajnijim dešavanjima u regiji i na međunarodnoj sceni – pojašnjava Kovačević.
Ova oblast u BiH, mišljenja je, polako napreduje.
– Regionalno smo u sličnoj situaciji kao i zemlje u okruženju, ali globalno gledajući imamo priličan zaostatak, koji pak nije nenadoknadiv, što najvećim dijelom ovisi od nas samih. Podsjetiću da sam prije ovog posla bio novinar i urednik na BHT-u. U to doba vrlo je teško bilo doći do informacija, dogovoriti snimanje izjava i to posebno u institucijama vlasti na svim nivoima. Dolazeći na poziciju PR-a u UIO upravo to sam htio promijeniti. Važno je naglasiti da PR nema radnog vremena i svi oni koji ovaj posao rade od 8 do 16 sati trebaju mijenjati profesiju. Ovaj posao zahtijeva angažovanje 24 sata dnevno svih sedam dana u nedjelji – kaže on.
Zna koliko je važna dostupnost i poštivanje rokova za dostavu informacija, ali i da nema zabranjenih pitanja i tema.
– Novinari imaju pravo da postave pitanje koje god žele, a na PR menadžeru je da zna dati adekvatan odgovor na svako postavljeno pitanje. U tom smislu je UIO potpuno transparentna. Mislim da bi i ostale institucije i kompanije trebale pojačati oblast odnosa sa javnošću, a rukovodioci i mednadžement moraju imati više povjerenja u svoje PR službenike. Samo tako ćemo dostići svjetske trendove u ovoj oblasti – rekao je u razgovoru za Fenu načelnik Odjeljenja za komunikacije i međunarodnu saradnju UIO Ratko Kovačević.