Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

upriličena

Probijen tunel Golubinja, do sada najduži na koridoru 5c

tunel golubinja
FOTO: Fena

Desna cijev tunela Golubinja trebala bi biti iskopana do kraja ove godine, a nalazi se na dionici Nemila – Poprikuše, koja je duga 5,5 kilometara

Simboličnim probijanjem privremenog zida i susretom radnika kompanije Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A. S., završeno je probijanje lijeve cijevi najdužeg tunela na Koridoru Vc – tunela Golubinja kod Žepča.

Svečanosti su, među brojnim domaćim i stranim zvanicama, prisustvovali i federalni premijer Nermin Nikšić te federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić. 

Nikšić čestitao i zahvalio radnicima

Premijer Nikšić čestitao je i zahvalio radnicima kompanije Cengiz te njihovim kooperantima, za koje je kazao da su uz one koji osiguravaju novac za finansiranje, bili i najvažniji u ovom velikom poslu. Spomenuo je uspješnu saradnju s ovom kompanijom još od 2011. godine, za vrijeme njegovog prvog premijerskog mandata.

tunel golubinja kod zepca
FOTO: Fena
Tunel Golubinja kod Žepča

– Ono što je činjenica, kako se više odvija gradnja Koridora Vc, tako dolazimo do zahtjevnijih dionica, do zahtjevnijih projekata. Jedan od najzahtjevnijih, danas je uspjelo da se spoji cijev tunela, ovdje na Golubinji. Čeka nas i priča o tunelu ‘Prenj’, koja će biti još zahtjevnija, teža, dugotrajnija…Ali, u svakom slučaju ovo pokazuje da imamo kvalifikovane kompanije koje to mogu da rade, da imamo i podizvođače koji rade s njima – kazao je Nikšić.

Premijer Nermin Nikšić je podsjetio kako su u njegovom proteklom mandatu poslove na Koridoru Vc radile slovenačke firme SCT i Primorje, koje su bankrotirale.

nermin niksic tunel golubinja
FOTO: Fena
Nermin Nikšić

-Nismo željeli da raspisujemo nove tendere, insistirali smo da naše firme preuzmu poslove. Onda smo, u jednom period došli da, kada putujete kroz Sloveniju, Euroasfalt gradi autoput u Sloveniji, da Hering gradi zahtjevne vijadukte po regionu i to je sigurno nešto što treba da nas raduje. Ne samo da gradimo infrastrukturne objekte u FBiH, nego naše kompanije radeći te projekte i surađujući sa kompanijama poput Cengiza i drugih, mogu da konkurišu i van BiH – kazao je Nikšić.

Da li će Tuzla s Dobojem i Zvornikom biti povezana brzom cestom ili autoputem

Najavio je kako će nastaviti graditi tunele i brze ceste koje nisu direktno vezane za Koridor Vc, ali koje će doprinijeti boljoj povezanosti gradova u FBiH. Kako je rekao, imaju dug prema Tuzlanskom kantonu te još nisu odlučili da li će Tuzla s Dobojem i Zvornikom biti povezana brzom cestom ili autoputem, kao i Tuzla s Orašjem, ali i brza cesta koja će povezati Unsko-sanski kanton s Lašvom u srednjoj Bosni.  

andrijana katic
FOTO: Fena
Andrijana Katić

Ministrica Andrijana Katić je u svom obraćanju istakla kako se, možda, nekada čini da gradnja ide isuviše sporo, ali da su svjesni svih izazova današnjice te nedostatka kvalitetne radne snage.

-Svjesni tih izazova, koordiniramo, dižemo tempo, dižemo dinamiku i odlučni smo u opredjeljenju da do 2026. godine povežemo, kako mi to nazivamo, sjeverni dio – od Sarajeva do Save. Nadam se da ćemo u tome i uspjeti – kazala je Katić, koja je dodala da su JP Autoceste FBiH i Vlada FBiH spremne da učine sve da se završi u razumnom roku.

Dužina lijeve cijevi tunela je 3.610,3 metra

Dužina ovog tunela je 3.610,3 metra na kojem su danas završeni radovi na iskopu lijeve cijevi, dok će desna cijev ovog tunela biti iskopana do kraja ove godine, nalazi se na dionici Nemila – Poprikuše, koja je duga 5,5 kilometara. U sklopu ove dionice izgrađeno i pet mostova i vijadukta, a dionica bi trebala biti predata na upotrebu do ljeta iduće godine.

-Ovo je trenutno najveći tunel na Koridoru Vc. Jedini budući veći će biti tunel ‘Prenj’, koji će biti ugovoren u jesen ove godine. Samim završetkom tunela ‘Prenj’, smatramo da ćemo do tada završiti i sve ostale dionice te ga spojiti na Koridor Vc – kazao je v. d. direktora Autocesta FBiH Denis Lasić, koji je naglasio kako su revidirali te aktivirali gradnju svih spornih dionica koje je zatekla usprava s njim na čelu.

-Sada, realno govorimo, da ćemo od Sarajeva do Save u ljeto 2026. godine imati spojen koridor. Na Koridoru Vc izgrađeno je 120 kilometara, još oko 60 kilometara se gradi, a nekih 90 kilometara ćemo dogovoriti tokom ove godine, tako da ćemo u potpunosti napasti koridor – najavio je Lasić.  

Projekt menadžer Evrem Utku Gok naglasio je kako je probijanje tunela, zbog strukture zemljišta kroz koje prolazi, bilo zahtjevno, ali da su uspjeli uraditi sve poslove na probijanju već do kraja ove godine, a da bi na ljeto iduće godine dionica mogla biti i u upotrebi. Probijanje ovog tunela, kazao je, počeli su u aprilu 2021. godine. 

Evropska unija je za ovu dionicu osigurala 42.000.000 grant sredstava

Zamjenik šefa Delegacije EU u BiH Adebayo Babajide podvukao je kako je koridor Vc važan za povezivanje BiH sa zemljama okruženja te zemljama EU.

-Evropska unija je za ovu dionicu osigurala 42.000.000 grant sredstava, preko Investicionog okruženja za Zapadni Balkan – kazao je Babajide, koji je naglasio da su do sada osigurali oko 870.000.000 grant sredstava za koridor Vc.

-Kroz taj smo projekt smo finansirali izgradnju 17 dionica te projektnu dokumentaciju za tunel ‘Prenj’ – podvukao je Babajide, koji je istakao kako ovim pokazuju posvećenost približavanju BiH ulasku u EU te njenom boljem unutrašnjem i regionalnom povezivanju. 

Šefica Ureda Evropske investicijske banke (EIB) Sandrine Friscia naglasila je kako će ovakvi projekti osigurati brži transport roba za privrednike iz BiH, ali da osim ekonomskog potencijala nudi i bolje integrisanje. EIB je, napomenula je, kroz zajmove i grantove osigurala za Korodor Vc oko 1.000.0000.000 eura.

Vrijednost ugovorenih radova je 251.100.305,40 eura bez PDV-a, a sredstva za izgradnju te dionice osigurana su zajmom kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), zatim Evropske investicijske banke (EIB) te bespovratnim sredstvima Evropske unije, koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).