Stupile na snagu
Prenose li izmjene Zakona o drumskom saobraćaju RS nadležnosti sa države na entitet?
Prašina se digla kada je u Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine zatraženo izjašnjavanje Ministarstva komunikacija i transporta BiH za izmjene i dopune zakona o drumskom saobraćaju RS koje, navodno, brisanjem člana 9 ukidaju nadležnosti države i vraćaju ih na entitet, te dozvoljavaju postojanje dvije licence za prevoznike
U Republici Srpskoj stupile su na snagu izmjene i dopune Zakona o drumskom saobraćaju, za koje su pojedini državni parlamentarci tražili izjašnjavanje Ministarstva komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine. Navode da se ovim izmjenama prenose nadležnosti sa države na entitet. Iz entitetskog ministarstva demantuju ove kritike, dok prevoznici iz Republike Srpske traže da licence mogu dobiti u bilo kojem dijelu zemlje, putem jedinstvenog obrasca državnog ministarstva, navodi BHRT.
Prevoznici iz Republike Srpske traže da se licence za međunarodni prevoz mogu izvaditi u bilo kojem dijelu Bosne i Hercegovine i godinama su tražili da se ovo pitanje tehnički riješi, putem jedinstvenog softvera i jedinstvenog obrasca Ministarstva komunikacija i transporta BiH.
“U potpunosti se slažemo se da ostaje licenca sa grbom i zastavom Bosne i Hercegovine i pečatom ministarstva transporta BiH, ali imamo protiv toga da mora prevoznik iz Bihaća, recimo, da ide u Sarajevo kad može doći do Banjaluke ili onaj iz Istočnog Sarajeva u Banjaluku, kad je može može izvaditi u Sarajevu. Znači, samo je u tome problem”, kaže Nikola Grbić iz Udruženja prevoznika Republike Srpske.
Prašina se digla kada je u Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine zatraženo izjašnjavanje Ministarstva komunikacija i transporta BiH za izmjene i dopune zakona o drumskom saobraćaju RS koje, navodno, brisanjem člana 9 ukidaju nadležnosti države i vraćaju ih na entitet, te dozvoljavaju postojanje dvije licence za prevoznike.
“Međunarodni i međuentitetski prevoz je isključiva nadležnosti države Bosne i Hercegovine, pa tako i izdavanje licenci, No, ovim zakonom osporavaju se zakoni na nivou Bosne i Hercegovine”, upozorava poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Šerif Špago.
U Мinistarstvu komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine nemaju odgovora, dok isti ne dobiju оd entitetskog ministarstva.
“Od resornog entitetskog ministarstva zatraženo je tumačenje izmjena Zakona te će se na temelju odgovora vršiti dalja harmonizacija propisa sa propisima na državnom nivou, kako bi se olakšalo prevoznicima u Bosni i Hercegovini”, objašnjava zamjenik ministra komunikacija i transporta BiH Ognjen Janjić.
BHRT je, međutim, dobio opširan odgovor od Мinistarstva saobraćaja Republike Srpske. Navode da su dvije licence postojale i ranije, a da su brisane odredbe zakona koje su u neravnopravan položaj stavljale prevoznike iz RS na transportnom tržištu ovog entiteta.
“Izmjene i dopune Zakona o drumskom saobraćaju Republike Srpske ne derogiraju, niti osporavaju važenje licence prevoznika koju izdaje Ministarstvo komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine. Jasno je propisano da se obavljanje međunarodnog prevoza vrši u skladu sa odredbama međunarodnih sporazuma”, navode iz Ministarstva.
Prevoznike, međutim, ne zanimaju institucionalna neslaganja po bilo kojoj osnovi. Traže samo jednostavnije procedure i jedinstvene licence koje neće samo pokazati ko je nadležan da ih izdaje, već licence koje će, kako navode, razlikovati legalne od nelegalnih prevoznika.