Lasić dao objašnjenje
Prekršen rok, nije izabrana firma koja će graditi najskuplji i najduži tunel u BiH
Izvođač radova za gradnju tunela koji treba koštati skoro 1,2 milijarde KM trebao je biti izabran u decembru, direktor Autocesta priznao da to nisu uradili
Iako je rok za odabir izvođača radova i dodjelu ugovora za gradnju najskupljeg objekta na autoputu u BiH, tunela Prenj, bio decembar, to se ipak nije desilo. Ovaj rok je prekršen, a što je priznao i direktor Autocesta FBiH Denis Lasić u aktu odaslanom Parlamentu FBiH, saznaje Fokus.ba.
Kako je naveo Lasić u odgovoru na poslaničko pitanje poslanika Adnana Efendića „zbog nastupajućih blagdana i dekapacitiranosti Evropske banke za obnovu i razvoj u tom periodu, kao i iznimne kompleksnosti procesa, izvjesno je da će cjelokupna procedura biti okočana u prvom kvartalu 2025. godine“.
Lasićev akt
-Želimo naglasiti da su naše procjene podložne promjenama i zavise od toka evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponudača ili eventualnih dodatnih zahljeva ponuđača u procesu evaluacijskog procesa. JP Autoceste FB|H dužne su provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima Banke koja je kreditor ovog projekta – naveo je Lasić.
Dodao je da pripreme za izgradnju tunela Prenj, koji će biti najduži tunel u Bosni i Hercegovini, napreduju prema planu, s očekivanim početkom radova na proljece ove godine.
Inače, tunel dužine od 10,5 kilometara čija je vrijednost procijenjena na 1,17 milijardi KM (600 miliona eura), prema više izvora i insajderskih informacija do koje je došao Fokus, trebala bi graditi turska kompanija Cengiz Insaat. O tome ko se spominje kao favorit za gradnju ove kao i ostalih nekoliko dionica u Hercegovini još u avgustu prošle godine pisao je Fokus.
Prema posljednjim raspoloživim informacijama, od tri turske firme koje su bile u predkvalifikacionoj fazi, dakle Cengiz Insaat, Makyol Insaat i Limak Joint Venture iz igre je ispala ova posljednja.
Kako nam je potvrđeno, kompanija Limak Joint Venture nije predala finansijsku ponudu tako da će se izvođač radova „birati“ između Cengiza i Makyola. No, to je već riješeno.
Zanimljivo je da su obje ove firme u Turskoj osnovali zajedničku firmu pod imenom „Makyol-Kalyon-Cengiz OGG“ (MKC) koja se također bavi cestogradnjom. Također, obje ove firme imaju saradnju na nekoliko dionica autoputa na području FBiH.
Pruga kod Jablanice
U posljednje vrijeme je potez Cengiza da „besplatno“, nakon što je federalna vlast demonstrirala nesposobnost, izgradi u poplavama uništenu prugu kod Jablanice, izazvao je nekoliko analiza u kojima se propituje i motiv kao i sama izvedba ovog čina odnosno zaobilaženje postupka javnih nabavki.
Tako se u analizi portala Detektor.ba postavilo jedno od pitanja „da li će Vlada Federacije dati nešto zauzvrat?“.
Ova potez se upravo desio i neposredno pred odluku Autocesta da izabere izvođača za najunosniji projekat – izgradnju tunela Prenj – gdje je upravo Cengiz Insaat favorit. Nadalje, kako smo objavili, kada je riječ o gradnji dionice Mostar Jug – Mostar Sjever u krugovima Autocesta FBiH se za favorita također spominje ova turska kompanija, koja je uveliko kao izvođač radova angažirana na dionicama Medakovo – Ozimice, te Poprikuše – Nemila.