Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Lasić dao objašnjenje

Prekršen rok, nije izabrana firma koja će graditi najskuplji i najduži tunel u BiH

Foto: Autoceste FBiH
Ilustracija

Izvođač radova za gradnju tunela koji treba koštati skoro 1,2 milijarde KM trebao je biti izabran u decembru, direktor Autocesta priznao da to nisu uradili

Iako je rok za odabir izvođača radova i dodjelu ugovora za gradnju najskupljeg objekta na autoputu u BiH, tunela Prenj, bio decembar, to se ipak nije desilo. Ovaj rok je prekršen, a što je priznao i direktor Autocesta FBiH Denis Lasić u aktu odaslanom Parlamentu FBiH, saznaje Fokus.ba.

Kako je naveo Lasić u odgovoru na poslaničko pitanje poslanika Adnana Efendića „zbog nastupajućih blagdana i dekapacitiranosti Evropske banke za obnovu i razvoj u tom periodu, kao i iznimne kompleksnosti procesa, izvjesno je da će cjelokupna procedura biti okočana u prvom kvartalu 2025. godine“.

Lasićev akt

-Želimo naglasiti da su naše procjene podložne promjenama i zavise od toka evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponudača ili eventualnih dodatnih zahljeva ponuđača u procesu evaluacijskog procesa. JP Autoceste FB|H dužne su provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima Banke koja je kreditor ovog projekta – naveo je Lasić.

Dodao je da pripreme za izgradnju tunela Prenj, koji će biti najduži tunel u Bosni i Hercegovini, napreduju prema planu, s očekivanim početkom radova na proljece ove godine.

Inače, tunel dužine od 10,5 kilometara čija je vrijednost procijenjena na 1,17 milijardi KM (600 miliona eura), prema više izvora i insajderskih informacija do koje je došao Fokus, trebala bi graditi turska kompanija Cengiz Insaat. O tome ko se spominje kao favorit za gradnju ove kao i ostalih nekoliko dionica u Hercegovini još u avgustu prošle godine pisao je Fokus.

Prema posljednjim raspoloživim informacijama, od tri turske firme koje su bile u predkvalifikacionoj fazi, dakle Cengiz Insaat, Makyol Insaat i Limak Joint Venture iz igre je ispala ova posljednja.

Faksimil dijela Lasićevog akta

Kako nam je potvrđeno, kompanija Limak Joint Venture nije predala finansijsku ponudu tako da će se izvođač radova „birati“ između Cengiza i Makyola. No, to je već riješeno.

Zanimljivo je da su obje ove firme u Turskoj osnovali zajedničku firmu pod imenom „Makyol-Kalyon-Cengiz OGG“ (MKC) koja se također bavi cestogradnjom. Također, obje ove firme imaju saradnju na nekoliko dionica autoputa na području FBiH.

Pruga kod Jablanice

U posljednje vrijeme je potez Cengiza da „besplatno“, nakon što je federalna vlast demonstrirala nesposobnost, izgradi u poplavama uništenu prugu kod Jablanice, izazvao je nekoliko analiza u kojima se propituje i motiv kao i sama izvedba ovog čina odnosno zaobilaženje postupka javnih nabavki.

Tako se u analizi portala Detektor.ba postavilo jedno od pitanja „da li će Vlada Federacije dati nešto zauzvrat?“.

Ova potez se upravo desio i neposredno pred odluku Autocesta da izabere izvođača za najunosniji projekat – izgradnju tunela Prenj – gdje je upravo Cengiz Insaat favorit. Nadalje, kako smo objavili, kada je riječ o gradnji dionice Mostar Jug – Mostar Sjever u krugovima Autocesta FBiH se za favorita također spominje ova turska kompanija, koja je uveliko kao izvođač radova angažirana na dionicama Medakovo – Ozimice, te Poprikuše – Nemila.