Afera koju je otkrio Fokus
Poznato zbog čega terete Volodera i Terzića, šteta veća od 50 miliona eura

Kriminogene radnje na dionici Vranduk – Ponirak. Upetljano više aktera i firmi. Fokus još u avgustu 2022. pisao o malverzacijama
Akcija hapšenja bivših direktora Autocesta FBiH Elmedina Volodera i Adnana Terzića , kao drugih osoba koje se dovode u vezu s kriminalnim aktivnostima na autoputu Koridora 5C, kako Fokus nezvanično saznaje, odnosi se na dionicu Vranduk – Ponirak.
Riječ je o kriminalu na spomenutoj dionici koju je u avgustu 2022. godine razotkrio portal Fokus.ba.
Falsificiranje dokumentacije
Kako smo objavili, riječ je o organiziranim kriminogenim aktivnostima u kojima je bilo uključeno niz aktera, a među njima i pojedinci iz firme koja je glavni izvođač radova na ovoj dionici odnosno iz azerbejdžanskog Azvirta. Kako smo tada istražili, sumnja se na falsificiranja dokumentacije i drugih manipulacija. Ističe se da je došlo do svjesnog napumpavanja cijena, tj. troškova ukupnih aktivnosti na ovoj dionici, a sve kako bi za pojedine došlo do višemilionske koristi.
Pripadnici Federalne uprave policije (FUP) jutros su, osim stambenih objekata u kojima su nastanjeni Terzić i Voloder, pretresli i prostorije Azvirta, inače, kompanije koja je angažovana na više dionice autoputa.
Nakon pisanja Fokusa o ovom kriminalu, Tužilaštvo HNK, koje je nosilac današnje akcije, pokrenulo je istragu, o čemu smo također izvijestili
Kako smo objavili u martu prošle godine tokom saslušanja Volodera, Terzića, ali i aktuelnog direktora Autocesta FBiH Denisa Lasića kao i drugih osoba, pojedinci su tokom ispitivanja izjavili kako pričinjena šteta na ovoj dionici iznosi više od 50 miliona eura.
Šta je rekao Terzić
Upravo se navedena cifra spominje i u aktuelnoj istrazi koja je danas rezultirala hapšenjima aktera uključenih u ove nezakonitosti. Inače, ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), čija je poddionica Vranduk – Ponirak, potpisan je 15. maja 2019. godine. Nadzor nad izvođenjem radova vrši je firma Divel čiji je dugogodišnji direktor bio Voloder.
Fokus je u augustu 2022. razgovarao i s Terzićem o ovim nepravilnostima koji je između ostalog izjavio da čitav projekat Vranduk-Ponirak od početka nije valjao.
– Negdje u to vrijeme kad se to raspetljavalo meni je istekao mandat, onda je na čelo Autocesta došao Voloder – istaknuo je Terzić.