Postići da se djeca različitih nacionalnosti zajedno školuju
Na tematskoj sjednici Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH, na kojoj se raspravljalo o depolitizaciji i budućnosti obrazovanja u BiH, rečeno je da se trenutno ne može postići da djeca različitih nacionalnosti idu zajedno u školu, a kamoli da dođe do inkluzije djece sa posebnim potrebama u obrazovnom sistemu.
To su samo neki problemi na koje su ukazali poslanici, a koje je u svom izlaganju obrazložila i federalna ministrica obrazovanja i nauke Elvira Dilberović. Kazala je da se obrazovni sistem susreće i sa nizom drugih negativnih primjera kao što je sporost u provođenju reformskih procesa, vršnjačko nasilje i nizak nivo znanja učenika i studenata nakon završetka obrazovnog ciklusa.
Govoreći o strateškom okviru u obrazovanju potcrtala je da je već istekao rok za realizaciju dokumenta ,,Strateški pravci razvoja obrazovanja u Bosni i Hercegovini sa planom implementiranja, 2008.-2015”, te poručila da je neophodno njegovo ažuriranje.
Također, u toku je izrada novog strateškog dokumenta za predškolski odgoj i obrazovanje za period 2Ol5.-2021. te za srednje stručno obrazovanje i obuku.
– Na prijedlog resornog ministarstva Vlada FBiH je donijela odluku o osnivanju Fondacije za mobilnost studenata i nastavnika u Federaciji BiH, kao konkretan korak provedbe jednog od prioriteta iz Strateških pravaca razvoja visokog obrazovanja u Federaciji BiH – podsjetila je Dilberović.
Uprkos svim problemima kao pozitivnu činjenicu navela je da je došlo do povećanja broja djece u predškolskim ustanovama i do 25 posto.
– Prema podacima sa kojima raspolaže Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke o učešću djece u programu obaveznog predškolskog odgoja i obrazovanja u godini pred polazak u osnovnu školu (zakonska obaveza propisana članom 16. Okvirnog zakona o predikolskom odgoju i obrazovanju u BiH) najveći napredak u realizaciji ovog programa ostvarili su Zeničko-dobojski, Bosanskopodrinjski i Tuzlanski kanton koji su ostvarili potpun obuhvat djece odgovarajućeg uzrasta ovim programom, a Kanton Sarajevo i Kanton 10 skoro potpun obuhvat djece ovim programom – dodala je Dilberović.
S druge strane, poručila je da treba sagledati uzroke smanjenja broja učenika u osnovni i srednjim školama u većini kantona. U tom smislu, moraju se poduzeti odgovarajuće mjere bilo u smislu racionalizacije struka i zanimanja koja se izučavaju u srednjim školama bilo u smislu smanjenja broja nastavnog i ostalog kadra.
Nada se da će u FBiH doći do usvajanja zakona o principima obrazovanja odraslih u Federaciji BiH, koji je odobren u formi nacrta u Predstavničkom domu.
Tematska sjednica bit će okončana formiranjem, a potom glasanjem o zaključcima koji će poslužiti kao smjernice u daljnjem djelovanju nadležnih u obrazovnom sistemu na području Federacije.