Poštari brišu unutrašnje granice u BiH
Iako u Bosni i Hercegovini postoje tri javna poštanska operatera – BH Pošta, Pošte Srpske i Hrvatska pošta Mostar – nijedan od njih nema uslugu „brze pošte“, odnosno nemaju je na cijeloj bh. teritoriji.
Ako pokušate npr. iz Sarajeva poslati pošiljku u Međugorje, Banju Luku, Nevesinje i sl. to neće biti moguće, odnosno BH Pošta bi tu pošiljku mogla proslijediti samo do granice „teritorije“ na kojoj operira. Isto je i kada odete u Banju Luku, Pale i sl. i zatražite uslugu brze pošte do Tuzle, Zenice… a iz zapadnog dijela Mostara, Tomislavgrada ili Posušja nećete moći otrpemiti pošiljku u Sarajevo, Laktaše, Prijedor…
U BH Pošti kažu da ova usluga, ustvari, nikad nikom nije bila odbijena, nego su je pokušavali odraditi tako što su potpisivali ugovore sa privatnim kompanijama koje se bave brzom poštom i onda im prosljeđivali zainteresirane klijente.
‘Spori i tehnološki zaostali’
I u Hrvatskoj pošti (HP) Mostar kažu isto.
No, kako ističe Mate Rupčić, predsjednik Uprave, „način na koji smo funkcionirali, kada govorimo o kvaliteti (brzina prijenosa, rokovi…) nije zadovoljavao poslovne korisnike. Jednostavno smo u tzv. kurirskim uslugama bili nekonkurentni, spori i tehnološki zaostali“.
Uz sve nabrojano, takav vid odrađivanja usluge „brze pošte“ uopće nije bio isplativ, a privatne kompanije koje se bave ovim uslugama, pokupile su veliki dio finansijskog kolača.
Zbog svega toga, tri javna poštanska operatera, pokrenula su projekat „Brze pošte na nivou BiH”, a koji treba postati operativan prvog oktobra.
“Sigurno da su i privatne kurirske tvrtke utjecale na odluku o pokretanju projekta, ali su nas u HP Mostar pokrenule okolnosti u kojima smo se zatekli. U prvom redu – pad obujma običnih pismovnih pošiljaka, pad obujma financijskih usluga, a ponajprije činjenica da smo čvrsto odlučili boriti se za svakog zaposlenika, jer s postojećom razinom poslovne aktivnosti teško bi zadržali zaposlenike. Stoga i ‘brzu poštu’ vidimo kao jedan od stupova oko kojih ćemo graditi budućnost tvrtke. HP Mostar u pripremi ima još neke projekte za koje ćete čuti uskoro, a usko su vezani za ‘brzu poštu'“, kaže Rupčić.
‘Kvalitetna i pristupačna usluga’
U Poštama Srpske ističu kako im je bitno da njihove usluge budu dostupne svim građanima BiH i da su stoga otpočeli saradnju sa ostala dva bh. poštanska operatera.
„Ovom saradnjom poboljšaćemo vremensku i prostornu dostupnost usluge. Dakle, uskoro će pošiljka poslana ‘brzom poštom’ iz Republike Srpske u bilo koji grad ili mjesto u Federaciji BiH, biti uručena u roku od 24 časa, a isto tako i iz Federacije BiH u Republiku Srpsku, po najpovoljnijim cijenama“, rekla je za Al Jazeeru glasnogovornica Pošte Srpske Željka Koljančić.
Sva tri operatera ističu kako je saradnja u pripremnom periodu izuzetna i da se projekat trenutno realizira za određene pravne subjekte u svrhu testiranja.
„Uvjereni smo da s ovom uslugom donosimo novu vrijednost na tržište BiH. Suradnja s BH Poštom i Poštama Srpske je na visokoj razini jer nam je svima cilj pružiti što kvalitetniju uslugu svim korisnicima poštanskih usluga u BiH“, kaže predsjednik Uprave HP Mostar, dok iz Banje Luke poručuju da će kvalitetna i cjenovno pristupačna usluga, sa garantiranim rokom uručenja, ovu uslugu učiniti – posebnom.
DHL: Čudimo se da ranije nije pokrenuta ova usluga
“Čudim se da ovu uslugu javni operateri nisu ranije pokrenuli. Što se DHL-a tiče, mi njih ne vidimo kao konkurenciju, nego kao partnere. I do sada smo s njima sarađivali, jer su bili onemogućeni da sami obavljaju uslugu brze pošte i želimo da uspješno obavljaju i ovu djelatnost”, kaže Edin Emšo, direktor DHL-a u Bosni i Hercegovini.
Dodaje da kompanija kojoj je na čelu, od 1996. godine, od kada djeluje u BiH, nikada nije imala nikakvih problema na terenu prilikom dostave pošiljki.