Nakon pisanja Fokusa
Pokrenuta istraga o malverzacijama prilikom gradnje dionice Vranduk-Ponirak!
Tužilaštvo HNK formiralo je predmet i ubrzo slijede saslušanja: Ispitat će se kako je došlo do eksplozije troškova priikom gradnje ove dionice autoputa kod Zenice
Nakon pisanja Fokusa o malverzacijama u okviru gradnje dionice Vranduk-Ponirak na Autoputu Koridora 5C nadomak Zenice, Tužilaštvo Hercegovačko-neretvanskog kantona pokrenulo je istragu u ovom predmetu. Ova informacija za naš portal zvanično je potvrđena u Federalnom tužilaštvu.
Piše: A. DUČIĆ/Fokus.ba
Kako nam je rečeno, Tužilaštvo HNK formiralo je predmet, a nakon što im je prijava o potencijalnim kriminalnim aktivnostima proslijeđena iz Federalnog tužilaštva. Inače, Tužilaštvo HNK preuzelo je istragu budući da je sjedište Javnog preduzeća Autoceste FBiH u Mostaru.
Također, i Federalna uprava policija uključena je u ovaj slučaj, te je u proteklim sedmicama imala korespondenciju sa Tužilaštvom HNK. Kako nezvanično saznajemo, Tužilaštvo HNK je već pokrenulo aktivnosti na saslušanju osoba koje posjeduju informacije u vezi sa kriminogenim radnjama zbog kojih je došlo do eksplozije troškova kod gradnje ove dionice.
Podsjetimo, Fokus.ba u istraživačkom tekstu objavio je niz zvaničnih dokumenata iz Autocesta FBiH kao i stručnih mišljenja u kojima je precizno opisano kako je došlo do svjesnog napumpavanja troškova, a sve kako bi se za pojedine priskrbila višemilionska korist.
Naime, iako je Uprava Autocesta FBiH još 2019. bila prihvatila prvobitnu tehničku dokumentaciju po tzv. Crvenom Fidicu za projekat vrijedan 76.592.799 eura, izvođaču radova, odnosno kompaniji Azvirt, kasnije je postepeno dozvoljeno da odstupi od glavnog projekta, te da preprojektuje velike dijelove ove trase.
Tako je, naprimjer, cijena troškova samo na dijelu trase od 1.700 metara dostigla enormnih 69 miliona eura iako je kompletna poddionica od 5,3 kilometra bila ugovora za 76 miliona eura. Kasnije je izvođač radova prepravio i ovaj svoj projekat pa je smanjio cijenu na 48 miliona eura za dužinu trase od 1.700 metara.
Kako smo objavili, Autoceste FBiH tada na čelu sa Adnanom Terzićem nisu aplicirale za sredstva iz EU odnosno kod evropskog kreditora, nego su kao kreditora izabrali OPEC, iza kojeg stoje Saudijska Arabija, Kuvajt, Katar i druge članice koje nemaju kontrolne mehanizme nad implementacijom kredita kao evropske banke.
Kako nam je potvrđeno, o svemu je obavješteno i Tužilaštvo Bosne i Hercegovine, kao i Državna agencija za istrage i zaštitu (SIPA). Nezvanično, dio saslušanja obavit će se i u Hrvatskoj.