Pozitivni primjeri u BiH
Pojedine škole zabranile upotrebu mobitela: Učenici se navikli na “rigoroznu” mjeru
Umjesto gledanja u mobitel, učenici odmor provode družeći se jedni s drugima
Virtuelno nasilje rezultiralo je brojnim mjerama usmjerenim na zaštitu djece. Pojedine škole u Bosni i Hercegovini su učenicima zabranile upotrebu mobitela, što će, nadaju se, riješiti i nepažnju tokom nastave.
Umjesto gledanja u mobitel, učenici “Richmond Park” škole u Bihaću odmor provode družeći se jedni s drugima. Moraju ih ostaviti kod kuće ili odložiti na za to predviđena mjesta. To je pravilo koje se ovdje primjenjuje već godinama i koje daje rezultate.
“Mislim da je to dobro, iz razloga što budu dosta fokusiraniji. Znaju da nema mobitela i ne očekuju poruku ili nešto. Ta pažnja njihova je usmjerena ka onom čemu treba u tom trenutku da bude – to je nastava”, kaže za BHRT Nermin Efendić, direktor “Richmond Park” škole u Bihaću.
I pravilo se poštuje. Učenici, posebno oni koji su došli iz državnih škola, kažu kako je na početku ta mjera za njih bila rigorozna. Sada su se navikli.
“Djeca koja su ovdje od prvog razreda su se navikla. Od prvog do šestog nismo nikako smjeli nositi, to je doprinijelo našem znanju. Mislim da je to veoma dobra ideja za sve škole. Vidjet će poboljšanja dosta kod učenika”, kaže učenica Iman Duraković.
Učenica Lana Kržalić kaže da ako ste navikli na telefon i često ga koristite, teže je.
“Ja koja sam ovdje od prvog razreda, navikla sam se na taj sistem i nije mi toliko teško”, kaže Lana.
Školska godina je uz nova pravila počela i za učenike Osnovne škole “25. novembar” u Velikoj Kladuši. Do toga je došlo zbog niza različitih situacija. Nadaju se da će njihov primjer slijediti i ostale škole.
“Učenici se manje fokusiraju na nastavni proces, izostaje socijalizacija, dolazi do cyber nasilja, a tu je i nedopušteno fotografiranje i snimanje nastavnika, drugih uposlenika u školi”, kaže Alma Karajić, pedagogica Osnovne škole “25. novembar”.
Veldina Alibegović, direktorica Osnovne škole “25. novembar”, kaže da je zabrinjavajuća bila socijalizacija učenika, te da su primijetili da se na velikim odmorima oni, jednostavno, više ni ne druže.
“Ako su u nekoj grupi, onda su svi su tu, ali tu su i telefoni i oni tako komuniciraju skupa”, dodaje Alibegović.
Odlukom se nastoji, kažu prosvjetni radnici, djeci pokazati novi, stvarni, svijet za koji mnogi zbog prokomjernog korištenja tehnologija ni ne znaju. A tek kada nastava završi, učenici mogu uzeti svoje mobitele. Oni koji su donijeli takvu odluku, kažu, vrijeme će pokazati da je bila ispravna.