ministrica Brašnjić
Poduzete sve mjere za siguran početak školske godine u TK
Ministrica je za primjer navela da je u junu dok su trajale vježbe na jednom od fakulteta jedna od studentica bila inficirana koronavirusom, ali ona nikoga nije zarazila od svojih kolega ili profesora, jer su se svi pridržavali mjera
Sve je spremno za početak nastave u školama na prostoru Tuzlanskog kantona (TK), kazala je u intervjuu za Fenu ministrica obrazovanja i nauke TK Fahreta Brašnjić.
Učenici će biti raspoređeni u grupe kako bi se ispoštovale sve preporuke koje su donesene zbog epidemiološke situacije u vezi s novim koronavirusom, a upravo to je i razlog zbog čega je početak škole prolongiran za sedmicu dana te školska godina nije počela 1. septembra kako je utvrđeno nastavnim kalendarom.
– Nakon sastanka s predstavnicima Kriznog štaba, Federalnog zavoda za javno zdravstvo te Kriznim štabom Ministarstva zdravstva TK zaključili smo da bi bilo pametno za sedmicu prolongirati početak nove školske godine – pojasnila je ministrica.
Tokom te dodatne sedmice sagledana je sveukupna epidemiološka situacija, jer su se brojne porodice vratile s godišnjih odmora, iako je trenutna situacija povoljnija nego je bila prethodni period. Prolongiranje početka školske godine učinjeno je i kako bi se u organizacionom smislu škole pripremile.
Kada je u pitanju visoko obrazovanje u ustanovama je organizacija tek počela u smislu nastave, iako ispiti već traju u trećem ispitnom roku, odnosno augustovsko-septembarskom roku i to se obavlja po istom principu kakav je bio u junsko-julskom roku.
Za početak nastave na visokoškolskim ustanovama ministrica kaže da se prate i odluke iz okruženja, a i u stalnom su razgovoru s predstavnicima Univerziteta. Brašnjić najavljuje da će se odluke zajednički donositi. U te razgovore uključeni su i predstavnici Kriznog štaba Ministarstva zdravstva jer je prioritet, napominje ministrica, higijensko-epidemiološka situacija o kojoj se kontinuirano mora voditi računa.
Ipak, podsjeća da će se sve odluke koje se donose i za osnovno i za srednje obrazovanje revidirati svakih 15 dana, a vrlo je vjerovatno da će takva situacija biti i i za ustanove visokog obrazovanja.
Kada su u pitanju higijenska sredstva i sve ono što ima veze s higijensko-epidemiološkom situacijom, ministrica naglašava da je osigurano sve kako bi se u ovakvoj situaciji zaštitili učenici, nastavno osoblje i drugi uposlenici škola.
Još u junu su osigurana dezifenkciona sredstva za dezinfekciju prostora i sve to je već dostavljeno školama. Nakon toga stigle su i određene donacije UNICEF-a u vidu sapuna i dezinficijenata, a Vlada Tuzlanskog kantona donijela je i odluku o većoj nabavci tih sredstava koja će biti isporučena školama te će Vlada TK kupiti 80.000 maski za učenike i zaposlenike u školama.
– Također, odvojili smo kod preko kojeg škole mogu direktnim sporazumima nabavljati dezinfekciona sredstva koja će im sigurno biti potrebna. Tako da sad znamo da su se škole jako dobro pripremile za početak nastave – podvukla je Brašnjić.
Osim toga, napominje ministrica, Vlada TK u budžetu za ovu godinu osigurala je 540.000 KM za nabavku udžbenika za učenike od prvog do četvrtog razreda. Udžbenici se distribuiraju školama te će ih učenici moći preuzeti do dolasku u školu.
Krizni štab Ministarstva zdravstva TK dao je preporuke o načinu organiziranja nastave u učionicama, poput mjere da djeca sjede unakrsno, a ne jedno iza drugog, dok razmak između njih mora biti dva metra.
Također, djeca do 11 godina ne moraju nositi maske u učionici dok traje nastava, ali ukoliko izlaze van učionice obavezni su ih nositi, a malih odmora gotovo da i nema.
Sve preporuke i zaključci koji su doneseni tokom sastanaka s direktorima su objedinjeni, poslani školama, a Ministarstvo obrazovanja i nauke stavilo se na raspolaganje za odgovore na dodatna pitanja ukoliko se pojave.
Ministrica Brašnjić kaže da se veliki broj pitanja odnosio na djecu koja imaju neka oboljenja napominjući da u potpunosti razumije zabrinutost roditelja zbog čega je za takvu djecu omogućeno pohađanje nastave na alternativni način. Isto važi i za učenike koji žive s hroničnim bolesnicima.
– U ovoj situaciji potrebno je voditi računa o opterećenju nastavnika te alternativni način nastave podrazumijeva da će se djeci materijali postavljati na platformu, a ako je dijete od prvog do četvrtog razreda materijali će se printati i dostavljati djeci – pojasnila je Brašnjić.
U Tuzlanskom kantonu ne postoji krovno Vijeće roditelja za sve škole te ministrica kaže da saradnja s roditeljima zavisi od situacije do situacije, ali mnogo je roditelja koji žele da im se djeca vrate u školske klupe, što je zaključeno nakon održanih roditeljskih sastanka po školama.
Stoga je ohrabrujuća slika da je vrlo malo zahtjeva koji su roditelji podnijeli kako bi im dijete pohađalo alternativni vid nastave.
Ministrica Brašnjić potvrdila je u razgovoru za Fenu da postoji uspostavljen krizni plan kako postupati u slučaju da neko u školi bude zaražen koronavirusom, ali svaka od škola taj plan će prilagoditi svojoj infrastrukturi i broju zaposlenika i učenika.
No, ukoliko se ispoštuju sve mjere koje su naložene, ako se nosi maska, poštuje distanca i vrši redovna dezinfekcija i pojavi se jedan slučaj zaraze u jednoj školi to neće automatski značiti da će se zaraza i proširiti u školi.
Ministrica je za primjer navela da je u junu dok su trajale vježbe na jednom od fakulteta jedna od studentica bila inficirana koronavirusom, ali ona nikoga nije zarazila od svojih kolega ili profesora, jer su se svi pridržavali mjera.
– Djeca su podijeljena u grupe i ukoliko neko bude zaražen u jednoj grupi djeca idu u izolaciju 15 dana, nastavnik se testira i škola nastavlja raditi ukoliko se ne pokaže da ima veći broj slučajeva zaraze. Druga grupa nastavlja ići u školu – naglasila je Brašnjić.
Ipak, ukoliko se pojavi veći broj slučajeva zaraze onda će se škola zatvoriti za što postoji zakonska mogućnost, ali širenje se svakako može spriječiti, smatra ministrica, jer svaki roditelj može ujutro procijeniti da li mu je dijete zdravo te odlučiti da li ga poslati u školu.
Kako je zaključila u intervjuu za Fenu ministrica obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona Fahreta Brašnjić ovakav vid organizacije nastave ostavlja mnogo mogućnosti da bi se osiguralo da djeca mogu nadoknaditi eventualno izgubljeno gradivo, ali i spriječi širenje zaraze.